شناسهٔ خبر: 39588843 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سرهنگ حسینی خبر داد:

۱۰ هزار بسته حمایتی به خانواده‌های کم برخوردار نیشابوری اهدا شد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نیشابور از توزیع ١٠ هزار بسته حمایتی در بین خانواده های کم برخوردار این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از نیشابور، سرهنگ سید علی اکبر حسینی در این خصوص گفت: پس از شیوع بیماری کرونا ۱۰ هزار بسته حمایتی جهت توزیع در بین خانواده‌های کم‌ برخوردار نیشابور تهیه و تا قبل از نیمه شعبان و میلاد امام زمان(عج) توزیع شد.

سرهنگ سید علی اکبر حسینی افزود: پس از شیوع ویروس منحوس کرونا در جهان، ایران و نیشابور که باعث شد بسیاری از کسب و کارها تحت الشعاع قرار گرفته و آسیب ببیند کمیته‌ای در شهرستان نیشابور برای کمک به خانواده‌های نیازمند شکل گرفت.

وی اظهار داشت: پس از آن در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر این که رزمایش مواسات و کمک مومنانه به طور جدی در دستور کار قرار بگیرد بلافاصله دبیرخانه این رزمایش با همکاری خیرین، فعالان مذهبی، هیات امنای مساجد، پایگاه‌های بسیج، ائمه جماعات، صنایع، اصناف، احزاب و گروه‌ها در نیشابور تشکیل شد.

وی اعلام کرد: بسته‌های حمایتی تهیه شده در قالب این رزمایش طی ٣مرحله از امروز تا دوم ماه مبارک رمضان، مرحله دوم از نیمه ماه مبارک رمضان و مرحله سوم از عید فطر در بین خانواده‌هایی که توسط پایگاه‌های بسیج و محلات در شهرستان نیشابور شناسایی شده‌اند توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون با همکاری و همدلی همه اقشار ۱۵ هزار بسته حمایتی تهیه شده است ادامه داد: ارزش ریالی هر بسته ٢ میلیون ریال است و در اولویت اول ۲۰ هزار بسته حمایتی در بین خانواده‌هایی که تحت پوشش هیچ کدام از نهادها مانند بهزیستی و کمیته امداد قرار ندارند توزیع خواهد شد و اولویت دوم خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند که معیشتشان به خاطر شیوع ویروس کرونا آسیب دیده که در این بخش هم ۵۰ هزار نفر شناسائی شده‌اند.

وی یادآور شد: در این ایام مردم نیشابور با راه‌اندازی پویش‌های مختلف به یاری کسانی که از شیوع کرونا آسیب دیده‌اند شتافتند و در یکی از این پویش ها کارکنان ناحیه مقاومت بسیج و سپاه نیشابور یک تا دو روز از حقوق خود را به مدت ٣ماه به این رزمایش اختصاص دادند و برخی نیز تا یک ماه از حقوق خود را اهدا کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نیشابور گفت: در این راستا یکی از بانوان پاسدار شاغل در ناحیه مقاومت سپاه نیشابور در اقدامی خیرخواهانه تمام حقوق فروردین ماه خود را جهت حمایت از زنان سرپرست خانوار که وضعیت معیشت‌شان به دلیل کرونا دچار آسیب جدی شده اهدا کرد.

حسینی اذعان داشت: در قالب رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه هزار و ۵۰۰ بسته حمایتی تهیه شده که از این تعداد، هزار بسته هدیه مقام معظم رهبری و ۵۰۰ بسته از محل اهدای حقوق کارکنان ناحیه مقاومت بسیج و سپاه نیشابور تهیه شده است.

وی خاطرنشان شد: با همکاری جمعی از کشاورزان، دامپروران و مالکان چاه‌های کشاورزی در نیشابور در قالب پویش حمایت از خانواده‌هایی که از کرونا آسیب دیده‌اند ۷۵ رأس گوسفند جهت اهدا به این خانواده‌ها آماده شده تا از طریق اتحادیه قصابان برای یکشنبه هفته آینده بسته‌بندی و آماده شود.

وی تصریح کرد: همچنین در ایام‌ شیوع کرونا جمعی از مالکان خانه‌ها و مغازه‌ها در نیشابور اجاره املاکشان را به مستأجران بخشیدند و در پویشی دیگر خانواده‌های عزاداری که به خاطر شیوع کرونا قادر به برگزاری مراسم ترحیم نبودند هزینه این‌ مراسم را صرف کمک به خانواده‌های کم برخوردار در قالب این رزمایش کردند.

نظر شما