شناسهٔ خبر: 39497677 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در استان مطرح کرد:

شروع به کار مراکز تجاری و بازارهای مسقف قزوین از فردا

سخنگوی ستاد مقابله و پیشگیری کرونا در قزوین از آغاز فعالیت مشاغل با ریسک متوسط از جمله واحدهای صنفی مستقر در مراکز تجاری و بازارهای مسقف از فردا اول اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: مشاغل پرخطر همچنان تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، منوچهر حبیبی شامگاه یکشنبه در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا که با حضور مسئولان کمیته‌های هفتگانه در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: فعالیت کسبه و اصناف با ریسک متوسط به صورت کاملا مدیریت شده و تحت شرایط خاص از اول اردیبهشت ماه از سرگرفته می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین اظهار داشت: ساعت فعالیت پاساژها و بازارهای مسقف تا ۱۶ عصر است و با متخلفان در این زمینه برخورد خواهد شد.

حبیبی ادامه داد: به رغم اعلام بازگشایی پاساژها و بازارهای مسقف؛ اگر فعالیت با ریسک بالایی در این اماکن وجود دارد  لازم است همچنان تعطیل بماند.

وی با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان تصریح کرد: مساجد، بقاع متبرکه و اماکن متبرکه تا نیمه اردیبهشت تعطیل هستند.

حبیبی اظهار داشت: صنوفی که در رده مشاغل پرخطر هستند و کماکان تعطیل باید باشند شامل سالن‌های ورزشی، آرایشگاه‌ها و سالن های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران‌ها، اغذیه فروشی‌ها، طباخی‌ها، فست فودها (فقط مجاز به ارایه غذای بیرون بر)، گرمابه، سونا و ماساژ، مراکز بازی و تفریحی و گیم نت، باشگاه های ورزشی و بدنسازی، تالار پذیرایی و سالن مراسم ، قهوه خانه ، چایخانه و کافه تریاها هستند.

وی  در خصوص فعالبت کارکنان ادارات نیز گفت: دو سوم کارمندان ادارت نیز باید مطابق قبل در محل کار حاضر شده و یک سوم مابقی به شکل دورکاری فعالیت‌های خودشان را انجام دهند و یا از مرخصی استفاده کنند.

حبیبی با بیان اینکه مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی قزوین تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری تعطیل خواهند بود، اظهار داشت: اماکنی همچون استخرها و باشگاه های ورزشی که خطر ابتلا به ویروس کرونا را افزایش دهد باید تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری تعطیل خواهند بود.

این مسئول تاکید کرد: کمیته بازرسی با محوریت اداره کل بازرسی استانداری و با حضور بازرسان دانشگاه علوم پزشکی، سازمان صمت، نیروی انتظامی، تعزیرات و اتاق اصناف شکل گرفته نیز از واحدهای در حال فعالیت بازدید خواهند داشت و هر واحد صنفی که موارد بهداشتی و پروتکل‌ها را رعایت نکرده باشد تعطیل و پلمب می شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین بر حفظ سلامت مردم در شرایط فعلی تاکید کرد و یادآور شد: هرگونه فعالیت باید با نهایت احتیاط و رعایت موارد بهداشتی انجام شود تا از خطر ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری کرد.

نظر شما