شناسهٔ خبر: 39402718 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

مدیر پژوهشی دانشگاه بیرجند خبر داد

رشد ۶۰ درصدی مقالات پژوهشگران دانشگاه حکیم سبزواری در مجلات ۱۰ درصد برتر علمی بین‌المللی

مدیر پژوهشی دانشگاه بیرجند گفت: تعداد مقالات چاپ شده اعضای هیئت علمی دانشگاه حکیم سبزواری در مجلات ۱۰درصد برتر علمی بین‌المللی در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ رشد ۶۰ درصدی داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حمیدرضا اویسی مدیر پژوهشی دانشگاه حکیم سبزواری از رشد ۶۰ درصدی تعداد مقالات اعضای هیئت علمی دانشگاه حکیم سبزواری در مجلات ۱۰درصد برتر علمی بین‌المللی خبر داد و گفت: در سال ۹۸ تعداد ۳۵ مقاله علمی اعضای هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری در مجلات ده درصد برتربین المللی به چاپ رسید که نسبت به سال ۹۷ رشد ۶۰ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر پژوهشی دانشگاه حکیم سبزواری افزود: بالاترین ضریب تاثیر (Impact Factor) در بین این مقالات متعلق به مقاله دکترامیرحسن امیری عضو هیات علمی گروه شیمی با ضریب تاثیر ۸٫۴۲ می‌باشد.

اویسی با تاکید براینکه مقالات علمی منتشر شده در نشریات ده درصد برتر به عنوان معیاری جهت سنجش کیفیت پژوهش و تحقیقات در دانشگاه‌ها در نظر گرفته می‌شوند، اظهارداشت: نشریات ده درصد برتر مجلاتی هستند که از نظر ضریب تاثیر در رده بندی مربوطه جزو ده نشریه با بالاترین ضریب تاثیر در سطح بین المللی می‌باشند.

وی با اشاره به اینکه عوامل متعددی در میزان محبوبیت یک مقاله موثر است، افزود: از جمله این عوامل موضوع مقاله و اعتبار نشریه‌ای که مقاله در آن چاپ شده است، می‌باشد که این عوامل می‌تواند به میزان توجه محققان به یک مقاله و همچنین تعداد ارجاع به آن مقاله اثرگذار باشد.

مدیر پژوهشی دانشگاه بیرجند تاکید کرد: رشد چشمگیر تعداد مقالات ده درصد برتر، نتیجه افزایش بودجه‌های پژوهشی نظیر افزایش گرنت پژوهش افزایش حق تشویق مقالات، افزایش و بهبود تجهیزات آزمایشگاهی و حضوراعضای هیات علمی با انگیزه و نخبه در دانشگاه حکیم سبزواری است.

وی بیان کرد: سیاست دانشگاه در حوزه پژوهش افزایش تعداد پژوهش‌های با کیفیت و نیازمحور، تقویت انگیزه پژوهشی اساتید و دانشجویان در انجام فعالیت‌های پژوهشی در موضوعات به روز و کاربردی است.

اویسی خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال ۹۹ با افزایش گرنت پژوهشی اساتید، کماکان شاهد رشد تعداد مقالات چاپ شده در نشریات معتبر و همچنین ده درصد برتر باشیم.

نظر شما