شناسهٔ خبر: 39383382 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

بحران کرونا؛ زیبایی‌شناسی سکون و رکود

صاحب‌خبر -
تین نیوز

هیچ چیز آن گونه نیست که زمانی بود. ویروس کرونا چهره زندگی در آلمان را از اساس دگرگون کرده است. مکان‌هایی که زمانی پر رونق و آباد بودند، اکنون از انسان تهی و از ملال انباشته شده‌اند.

 

 

1 از
  • سواحل خالی از گردشگر

    سواحل خالی از گردشگر

    در ایام تعطیلات بسیاری از شهروندان آلمان راهی سواحل دریای شرق و دریای شمال می‌شوند. مثلا راهی "اوزدُم". اکنون ساحل‌ها خالی هستند. کافه‌ها و رستوران‌ها تعطیل شده‌اند و برخی از عابران تنهایی خود را به نمایش گذاشته‌اند.

  • زمین‌های بازی بدون کودک

    زمین‌های بازی بدون کودک

    بیچاره این حیوان چوبی! زمانی وسیله‌ای بود برای سرگرمی کودکان. اما اکنون ورود کودکان به زمین‌های بازی قدغن شده است. دور این زمین‌ها و وسائل بازی را باند پیچیده‌اند و استفاده از آن‌ها را ممنوع کرده‌اند.

  • میادین ورزشی بدون ورزشکار

    میادین ورزشی بدون ورزشکار

    تابلوی نصب شده در حاشیه این زمین ورزشی ورود به آن را ممنوع اعلام کرده است. نصب یک ماسک نیز دلیل ممنوعیت ورود به این میادین ورزشی را آشکارتر بیان می‌کند. رقابت‌های ورزشی در آلمان تعطیل شده‌اند.

  • جاذبه‌های گردشگری بدون گردشگر!

    جاذبه‌های گردشگری بدون گردشگر!

    دروازه براندنبورگ آلمان یکی از جاذبه‌های گردشگری آلمان است. بسیاری از گردشگران از نقاط مختلف جهان برای دیدن این بنای تاریخی به آلمان و شهر برلین می‌آیند. امسال این جاذبه توریستی روزها را بدون گردشگر به شب می‌رساند.

  • پارلمان نمایندگان بدون نماینده!

    پارلمان نمایندگان بدون نماینده!

    این جا بوندس‌تاگ، پارلمان نمایندگان آلمان است. تابلوی ورود ممنوع نصب نشده است. اما بر روی بسیاری از صندلی‌ها برگه‌ای گذاشته‌اند که استفاده از آن‌ها را ممنوع می‌کند. حضور همه نمایندگان در پارلمان ممکن نیست. برگه‌های سفید برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بر روی صندلی‌ها قرار دارند.

  • مدارس بدون دانش‌آموز

    مدارس بدون دانش‌آموز

    مدارس آلمان نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل شده‌اند. دست‌کم تا پایان تعطیلات عید پاک. احتمالا تمدید هم خواهد شد. آموزش در حال حاضر در فضای مجازی و از طریق کلاس‌های آنلاین دنبال می‌شود.

  • ایستگاه‌های بدون مسافر!

    ایستگاه‌های بدون مسافر!

    ایستگاه قطار شهر کلن. ایستگاهی که معمولا پر از مسافر است. اکنون اما تنها تک و توک کسی دیده می‌شود که در انتظار قطار ایستاده است.

  • هواپیماهای بدون مسافر!

    هواپیماهای بدون مسافر!

    اوضاع فرودگاه‌ها هم بهتر نیست. بسیاری از هواپیماها کنار هم پارک شده‌اند. مسافری در کار نیست. نبض اقتصاد نمی‌زند و کسی به سفر نمی‌رود. گرچه برای محیط زیست، نعمتی است، اما اقتصاد آلمان به شدت آسیب دیده است.

نظر شما