شناسهٔ خبر: 39358262 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

سندرم جیب بی‌قرار در فدراسیون فوتبال!

فدراسیون فوتبال ایران مدت‌هاست که عملکرد پر انتقادی در بخش‌های مختلف داشته و اکنون عمیقا در گرداب مشکلات مالی گیر کرده است.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین|  فدراسیون فوتبال بعد از سال‌ها اداره نادرست و در پی تصمیمات اشتباه مدیران خود، اکنون وارد یک بحران مالی بی سر و ته شده و تقریبا روزی نیست که خبری درباره بدهکاری این مجموعه به افراد حقیقی و حقوقی شنیده نشود.

 

علاوه بر ناتوانی در پرداخت مطالبات مربیان تیم‌های ملی، شرکت‌های هواپیمایی و برخی نهادهای مختلف، فدراسیون در ماه‌های اخیر، در پرداخت مطالبات کارکنان بخش‌های اداری و اجرایی خود نیز دچار مشکل شده است.

 

ابراهیم شکوری، سرپرست دبیرکلی سابق فدراسیون فوتبال چند روز قبل تایید کرد که به دلیل نبودن منابع مالی لازم در حساب این فدراسیون برای پرداخت حقوق و عیدی کارکنان و همین‌طور تامین هزینه پرواز تیم ملی به کامبوج، از وزارت ورزش درخواست کمک کرده بود که به علت برخی مسائل با این موضوع موافقت نشد.

 

با این وجود، سعید فتاحی، رئیس سابق کمیته مسابقات سازمان لیگ در مصاحبه اخیر خود به یک موضوع مهم و قابل توجه اشاره کرد که به نظر می‌رسد ریشه در گذشته دارد و از این اتفاقات به کرات در فدراسیون فوتبال رخ می‌دهد. فتاحی در بخشی از گفت‌وگوی خود اعلام کرد که با وجود برکناری از سازمان لیگ، همچنان کارمند فدراسیون فوتبال است و از آن زمان تاکنون، بدون داشتن هیچ سمتی و بدون حضور در فدراسیون فوتبال حقوق خود را دریافت کرده است و اکنون منتظر است با آمدن نبی، از او به عنوان کارمند این مجموعه استفاده کنند.

 

این اظهارات فتاحی در حالی است که فدراسیون با مشکلات مالی مواجه است اما هنوز درباره مواردی مانند تعیین تکلیف کارمندان بیکار خود تصمیم گیری نکرده است و ماهانه حقوق آنها را بدون ذره‌ای تلاش و آورده مشخص پرداخت می‌کند.

 

احتمالا در کنار نام سعید فتاحی اسامی دیگری هم دیده می‌شود که با فدراسیون فوتبال قرارداد دارند اما بعد از قطع همکاری، حقوقشان را از این نهاد دریافت می‌کنند.

 

در شرایطی که فدراسیون در پی این قبیل سهل انگاری‌ها دچار مشکلات مالی هنگفتی شده است، جامعه فوتبال امیدوار است با رفع هر چه زودتر موانع موجود در مقابل انتخابات فدراسیون فوتبال، درباره این مسائل تصمیم گیری و تعیین تکلیف شود.

 

منبع: ایسنا

نظر شما