شناسهٔ خبر: 39333267 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه صبح‌اقتصاد | لینک خبر

شناسایی۱۹۹۷ مورد جدید کرونا

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین آمار ابتلا، فوتی و بهبودیافتگان ناشی از بیماری کروناویروس را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش واحد اجتماعی خبرگزاری صبح اقتصاد  دکتر جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۹۹۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند. با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۴۵۸۶ نفر رسید.”شناسایی۱۹۹۷ مورد جدید کرونا ”

وی گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

جهانپور ادامه داد: تا کنون۳۹۹۳ نفر از بیماران، جان خود را از دست داده اند و دیگر در بین ما نیستند.

به گفته وی، خوشبختانه روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته و شیب صعودی قابل ملاحظه بوده و تا کنون ۲۹۸۱۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.”شناسایی۱۹۹۷ مورد جدید کرونا ”

وی ادامه داد: ۳۹۵۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته جهانپور، تا کنون ۲۲۰ هزار و ۹۷۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

پروفسور دکتر محمت جیحان رئیس بخش بیماریهای عفونی کودکان دانشکده پزشکی دانشگاه حاجت تپه (HU) آنکارا، اظهار داشت:  ویروس کرونا در دوره تخم خوابی بدون نشان دادن علامتی در بیماران می تواند از شخصی به شخص دیگر منتقل شود.

جیحان افزود:

دوره تخم خوابی این بیماری بین ۲ تا ۱۴ روز متغیر است. این ویروس از طریق قطرات مانند آنفلوانزا، مننژیت، ذات الریه، آبله مرغان، سرخک منتقل می شود. در SARS و MERS، این بیماری پس از شروع علائم منتقل می شد، اما Kovid-19، در دوره تخم خوابی نیز منتقل می شود. بنابراین، محتاط بودن، توجه به انزوای اجتماعی و بهداشت بسیار حیاتی است. “

جیهان با اشاره به اینکه Kovid-19 در مقایسه با SARS و MERS مسری تر است، خاطرنشان کرد: پایان یافتن این بیماری همه گیر از ۳ طریق امکان پذیر است.

جیحان در خصوص این سه روش گفت:

“یا تعداد قابل توجهی از مردم ایمنی خواهند شد و ویروس دیگر شیوع نخواهد یافت یا واکسن پیدا می شود و انسانها واکسینه می شود. سوم اینکه، ویروس جهش یافته و خاصیت انتقال از انسان به انسان را از دست می دهد. این بیماری تنها به یکی از این سه راه پایان می یابد. به عنوان مثال، در SARS ویروس احتمالاً جهش یافته و به این روش پایان یافت. “

برچسب‌ها:

نظر شما