شناسهٔ خبر: 39318645 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جزیره کیش در هفته ای که گذشت

کیش - ایرنا - برنامه ریزی برای گذر ار بحران فعلی و مدیریت پساکرونا، فعالیت پلکانی صفوف، تاکید بررعایت ضوابط قرنطینه ای،دعوت از مردم برای مشارکت در میدان مبارزه با کرونا، ارسال مواد ضد عفونی از کیش به سایر نقاط کشور، پلمب خانه های اجاره موقت، سیر صعودی ابتلا به کرونا و گرمیداشت ایام نیمه شعبان بدون تجمع، مهمترین اخبار و رویدادهای هفته گدشته در جزیره کیش بود.

صاحب‌خبر -

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، از برنامه ریزی جامع این سازمان برای گذر از بحران فعلی و مدیریت پسا کرونا خبرداد.

 غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، در مراسم معارفه معاونان این سازمان؛ "آثار و تبعات شیوع ویروس کرونا در فعالیت حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را طولانی مدت برشمرد و  بر لزوم بازنگری مجموعه  برنامه های  سال ۹۹ در حوزه‌های منابع، اجتماعی و فرهنگی تاکید کرد. 

در این مراسم ناصر آخوندی که قبلا در سمت معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد فعالیت می کرد، به‌ عنوان معاون توسعه مدیریت، سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی با حفظ سمت به عنوان سرپرست معاونت گردشگری، علی مقدس‌زاده سرپرست شرکت عمران، آب و خدمات به عنوان  معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری و  ملک‌بهمن شیردل به‌عنوان سرپرست مدیریت امور اجتماعی، بهداشت و درمان منطقه آزاد کیش معرفی شدند.

 فعالیت پلکانی واحدهای صنفی: 

*معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش از آغاز فعالیت مجدد واحدهای صنفی جزیره کیش براساس ۱۵ پیمان نامه ( پروتکل ) و رویکرد به کنترل محیطی ویروس کرونا خبر داد.

 سعید پور علی در جلسه بررسی فرایند فعال‌شدن مشاغل در جزیره کیش افرود: این فرایند براساس ۱۵ پروتکل با نگرش بومی، تحت عنوان راهنمای کنترل محیطی ویروس کرونا با رعایت ضوابط قانونی، فعالیت‌های صنوف در جزیره کیش به‌صورت پلکانی آغاز می‌شود.

تاکید بر اعمال ضوابط قرنطینه ای: 

 جانشین رییس ستاد مدیریت بحران سازمان منطقه آزاد کیش بر لزوم رعایت ضوابط قرنطینه ۱۴روزه تاکید کرد و افزود:  هیچ فردی به جزیره کیش وارد نخواهد شد، مگر اینکه ضوابط قرنطینه را رعایت کند.

مصطفی خانزادی در نشست شورای مدیریت بازگشت کیشوندان درستاد مدیریت بحران سازمان منطقه آزاد کیش ضمن تاکید بر اهمیت رعایت ضوابط قرنطینه ای در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و نجات جان انسان‌ها افزود: تحقق این هدف نیازمند رعایت همه ضوابط و ساختاری قوی است. 

 دعوت از مردم برای مشارکت فعال در میدان مبارزه با کرونا:

 - شورای سلامت و ستاد مبارزه با شیوع ویروس کرونا در جزیره کیش در اطلاعیه‌ ای، مردم  این جزیره را به مشارکت فعال در میدان مبارزه با کرونا و نظارت همگانی بر مصوبات این ستاد فراخواند. در  این اطلاعیه،خطاب به ساکنان جزیره کیش آمده است: چنانچه مواردی، از قبیل نقض قرنطینه افراد بازگشته از سفر، اجاره‌خانه شبانه، اجاره خودرو، اجاره دوچرخه، اجاره موتور شارژی و سایر موارد مشابه در سطح جزیره کیش مشاهده شد، با مراجعه به بخش نظارت همگانی اپلیکشنگ سلامت کیش به آدرس app.telekish.ir گزارش مورد نظر را ثبت و یا با شماره تلفن ۱۲۴ تماس بگیرند. 

ارسال مواد ضد عفونی از کیش به سایر نقاط کشور:

 ۸ هزار لیتر انواع انواع ژل و محلول‌های ضدعفونی تولیدی کیش جهت تامین نیاز بیمارستانها، داروخانه ها و مرکز درمانی به نقاط مختلف کشور بویژه استانهای جنوبی کشور ارسال شد. این مواد ضد عفونی توسط شرکت داروسازی کیش مدیفارم با همکاری تلاشگران عرصه سلامت در جزیره کیش، تولید و وارد بازار مصرف شده است.

۷۸ خانه اجاره موقت و ۱۲ واحد صنفی در کیش پلمب شد:

 فرمانده انتظامی کیش گفت: در اجرای طرح مبارزه با ویروس کرونا و تشدیدنظارت بر اماکن عمومی، ۷۸ واحد خانه اجاره موقت غیرمجاز و ۱۲ واحد صنفی متخلف در این جزیره شناسایی و پلمب شد.

 سرهنگ علی اصغر جمالی  روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در قالب این طرح نظارتی که از آغاز شیوع کرونا در سطح جزیره به اجرا گذاشته شد، بیش از ۱۸۰۰ واحد واحد صنفی مورد قرار گرفت که در مجموع، با ۹۰ واحد به علت فعالیت برخلاف ضوابط ابلاغی شورای سلامت، برخورد شد.

تجهیز پلیس کیش به گوشیهای هوشمند:

 فرمانده انتظامی کیش از مجهز شدن پلیس راهور این جزیره به گوشی های هوشمند جهت جلوگیری از تخلفات و ثبت اتفاقات راهنمایی و رانندگی خبرداد. سرهنگ"علی اصغر جمالی"  افزود: در قالب این طرح، ۱۵ گروه تخصصی به گوشی های هوشمند مجهز و در سطح جزیره فعال شده اند.

وی افزود: هوشمندسازی پلیس با استفاده از تجهیزات روز برای برخورد با ناهنجاری های ترافیکی و تقویت فرهنگ ترافیک در کیش از اول فروردین ماه بصورت جدی در دستور کار پلیس قرار گرفته است.

اعلام ساعت کار بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری در کیش:

براساس مصوبه ستاد اقدامات پیشگیرانه ویروس کرونا در کیش، فعالیت بانک‌ها و موسسات اعتباری، از ۲۳ فروردین، ساعت ۹ تا ۱۳ اعلام شد. بانک‌ها و موسسات اعتباری که بیش از یک شعبه مستقر در منطقه آزاد کیش دارند از ۲۳ فروردین تا اطلاع ثانوی می‌توانند به‌صورت زوج و فرد به مراجعه‌کنندگان خود خدمات ارایه دهند.

تمامی بانک‌ها و موسسات اعتباری به‌منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضوابط طرح فاصله‌گذاری هوشمند جهت جلوگیری از تجمعات مردمی، اجرای طرح شیفت‌بندی و به حداقل رساندن حضور کارمندان در محل خدمت را در دستور کار خود قرار خواهند داد. 

قرنطینه خانگی کیشوندان بعد از بازگشت به جزیره کیش اعمال می شود:

مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره قرنطینه خانگی کیشوندان پس از بازگشت به جزیره، گفت: پیش بینی می‌شود بتوانیم دسترسی بازگشت روزانه ۵۰ نفر به جزیره کیش را صادر کنیم.  ماهان مدون  با اشاره به اعلام شماره ۱۰۰۰۰۹۳۴ برای دریافت اطلاعات کیشوندان متقاضی بازگشت به جزیره گفت: پایش اولیه اطلاعات کیشوندان انجام شده و الگوریتم خاصی برای این افراد با توجه به اولویت بندی ها طراحی شده است.

آمار مبتلایان به کرونا در یک روند صعودی به ۵۰ نفر رسید:

 در هفته گذشته بطور میانگین روزانه یک نفر به آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کیش اصافه شد و این آمار هم اکنون به ۵۰ مورد رسیده است. اکثر این بیماران مداوا و مرخص شده اند و دو بیمار در روزهای نخست فوت شده است.  

برچسب‌ها:

نظر شما