شناسهٔ خبر: 39305973 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد

درمان کامل 35465 بیمار کرونایی و فوت ۴۲۳۲ فرد مبتلا در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۶۸ هزار و ۱۹۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۲۲ نفر دیگر، تعداد کل جان باختگان کرونا در کشور به چهار هزار و 232 نفر رسید.

صاحب‌خبر -





به گزارش ایرنا، کیانوش جهانپور روز جمعه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن اظهارداشت: از پنجشنبه تا جمعه ۲۲ فروردین و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی یک هزار و 972 بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به 68 هزار و 192 نفر رسید.
جهانپور با بیان اینکه متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند، ادامه داد: تاکنون چهار هزار و 232 نفر از بیماران، جان خود را از دست داده‌اند و دیگر در بین ما نیستند.
وی افزود: خوشبختانه روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته و تا کنون ۳۵ هزار و ۴۶۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و‌ترخیص شده‌اند.
به گفته سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت، سه هزار و 969 نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
جهانپور اظهارداشت: تاکنون ۲۴۲ هزار و ۵۶۸ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.
 کاهش نسبی روند فوت ناشی از کرونا در کشور
وی افزود: روند صعودی بهبود یافتگان همچنان با شیب قابل قبولی ادامه دارد. روند فوت ناشی از کرونا نیز کاهش نسبی داشته است.
رئیس‌مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت درباره میزان مراجعه به بیمارستان‌ها گفت: نسبت ورودی به خروجی بیمارستان‌ها کمتر شده است. البته در روزهای اخیر ممکن است افزایش نسبی در مراجعه‌کنندگان در تهران، فارس، آذربایجان غربی، کرمانشاه، خراسان رضوی و
سیستان و بلوچستان اتفاق افتاده باشد.
  وضعیت کرونا مدیریت شده، اما شکننده است
جهانپور ادامه داد: دیروز یکی از بیمارستان‌های کشور که مخصوص مبتلایان به کرونا بود، فقط دو نفر بستری داشت. همه این موارد به علت اجرای فاصله گذاری اجتماعی یا فیزیکی است. این وضعیت مدیریت شده، اما شکننده است. باید به درک مشترک برسیم که این وضعیت به شدت شکننده است و پایدار نیست و کوچک‌ترین تغییر رفتار می‌تواند این وضعیت را از فاز مدیریت شده خارج کند. امروز که تعداد مبتلایان نسبت به دیروز هم اضافه شده، باز هم در فاز مدیریت شده هستیم و آی سی یوها پر نشده یا بیمارستان‌ها تخت خالی بستری دارند.
  استفاده از پلاسمای بهبود یافتگان برای مبتلایان
وی در پاسخ به سؤالی درباره موارد مطرح شده مبنی بر استفاده از پلاسمای بهبود یافتگان برای مبتلایان به کووید ۱۹ گفت: روش استفاده از پلاسمای بهبود یافتگان تکنیک جدیدی نیست، اما برای این بیماری در هفته‌های اخیر در قالب مطالعات بالینی استفاده شده است. در گزارش‌های اولیه اثربخشی نسبی دیده شده است. این کار در بیمارستان‌های مختلفی در حال انجام است. تکنیک جدید نیست، اما کاربرد آن برای بیماران مبتلا به کرونا تا زمان فراهم شدن فناوری‌های دیگر می‌تواند اثر نسبی داشته باشد. روش کم خطری است و در جاهای مختلفی از آن استفاده می‌کنند.
تحویل ۴۵ دستگاه سی‌تی‌اسکن جدید
به بیمارستان‌ها
رئیس‌هیئت امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران وزارت بهداشت گفت: ۴۵ دستگاه سی‌تی‌اسکن به بیمارستان‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تحویل شد.
به گزارش روابط عمومی هیئت امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران، مهدی یوسفی اظهارداشت: پیش از پایان سال ۹۸ تعداد ۴۵ دستگاه سی تی اسکن برای مراکز درمانی دولتی تهیه و بلافاصله توسط هیئت امنا توزیع شد.
یوسفی افزود: تهیه دستگاه‌های سرمایه‌ای بر اساس نقشه راه معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده و در این راستا به شرط تهیه اعتبار ادامه خواهد داشت.
سی تی اسکن یکی از دستگاه‌های تشخیص ابتلا به ویروس کروناست که در صورت عفونت ریه این افراد، به تشخیص این بیماری کمک می‌کند و دقت تشخیصی آن در این موارد از دست تشخیص کرونا (PCR) بیشتر است.

برچسب‌ها:

نظر شما