شناسهٔ خبر: 39304821 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

فدراسیون فوتبال اعلام کرد

سرمربی تیم ملی تغییر نمی‌کند/احتمال برگزاری مسابقات مقدماتی جام جهانی در سال 2021

فدراسیون فوتبال اعلام کرد که خبر جدایی اسکوچیچ از تیم ملی صحت ندارد و این مربی به کارش در ایران ادامه می‌دهد.

صاحب‌خبر -



سرویس ورزشی-

پس از جدایی مارک ویلموتس، فدراسیون فوتبال که شرایط خوبی را از نظر مالی تجربه نمی‌کرد، مذاکرات مختلفی را با گزینه‌های ایرانی و خارجی (برانکو ایوانکوویچ) انجام داد و در نهایت با وجود اینکه نام دراگان اسکوچیچ در بین گزینه‌ها نبود، با این مربی کروات قرارداد همکاری امضا کرد.
حضور اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی با توجه به کارنامه این مربی انتقادات زیادی را از سوی کارشناسان به همراه داشت به طوری که برخی از این صاحب نظران، انتخاب اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی را بی‌احترامی به مربیان ایرانی قلمداد کردند.
طبق برنامه قبلی، تیم ملی فوتبال ایران باید در فروردین ماه در جریان دو دیدار حساس مقدماتی جام‌جهانی به مصاف هنگ‌کنگ و کامبوج می‌رفت، از این رو فدراسیون فرصت چندانی برای انتخاب مربی تیم ملی نداشت و مجبور شد با اسکوچیچ به توافق برسد و قرارداد این مربی تا تیرماه سال 1399 به امضا رسید.
روز جمعه خبرگزاری ایسنا در گزارشی اعلام کرد با توجه به انتقاداتی که به حضور این مربی کروات روی نیمکت تیم ملی شده، فدراسیون تمایلی به تمدید قراردادش ندارد. در همین حال از فدراسیون فوتبال خبر می‌رسد مذاکراتی برای سپردن هدایت تیم ملی فوتبال به گابریل کالدرون انجام شده و این مربی آرژانتینی هم ابراز رضایت کرده دوباره در ایران کار کند.
گویا کالدرون اعلام کرده حاضر است با حضور مستمر در ایران هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد و از طرف دیگر مبلغ درخواستی او برای فدراسیون فوتبال معقول است اما نکته مهم حضور مجدد این مربی در ایران بحث طلبش از باشگاه پرسپولیس است. به نظر می‌رسد اگر فدراسیون و کالدرون به توافق برسند، مربی آرژانتینی هم حاضر است از طلب ۵۵٠ هزار دلاری خود گذشت کند تا بدون مشکل روی نیمکت تیم ملی بنشیند.
این خبرگزاری همچنین یادآور شد موضوع مذاکره با کالدرون به مقامات بالادستی فدراسیون هم گزارش شده و این مقامات هم موافقت خود را برای عقد قرارداد با کالدرون اعلام کرده‌اند.
واکنش فدراسیون به شائبه جدایی اسکوچیچ
امیر مهدی علوی سخنگوی فدراسیون فوتبال روز گذشته به این گزارش واکنش نشان داد و گفت: دراگان اسکوچیچ هم‌چنان سرمربی تیم‌ ملی ایران است و بحثی درباره تغییر وی وجود ندارد. براین اساس شایعه مذاکره با مربیان دیگر تکذیب می‌شود. او افزود: اسکوچیچ تا آخرین روزهای سال گذشته در ایران حضور داشت و امور مربوطه را پیش می‌برد. وی با کسب اجازه از فدراسیون و با توجه به شرایط پیش آمده به دلیل بیماری کرونا راهی زاگرب شد و به محض اعلام فدراسیون برای از سرگیری برنامه‌ها به تهران مراجعت خواهد کرد.
دیروز همچنین محمد مهدی نبی دبیر فدراسیون فوتبال در گفت‌و‌گویی با یکی از برنامه‌های تلویزیونی عنوان داشت: موضوع قطع همکاری با اسکوچیچ صحت ندارد. او مرخصی گرفته و به شهر زاگرب رفته‌ است. او به دلیل موضوع کرونا نتوانست به ایران بیاید. اگر شرایط عادی شود، او به ایران باز می‌گردد و تمرینات تیم ملی را ادامه خواهیم داد. اوایل اکتبر (اواسط مهر) تا نوامبر (آبان) ۴ مسابقه داریم. اسکوچیچ کماکان مربی تیم ملی است و تغییرات در این زمینه صحت ندارد.
او درباره اینکه آیا قرارداد اسکوچیچ تا تیرماه اعتبار دارد یا خیر؟ گفت: به دپارتمان تیم‌های ملی اعلام کردم که این موضوع را بررسی کنند و به من اطلاع دهند. هنوز قرارداد او را بررسی نکرده‌ام.
نبی که در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت در واکنش به اینکه آیا اسکوچیچ قطعا در اکتبر و نوامبر سرمربی تیم ملی است؟ گفت: فدراسیون فوتبال همکاری با او را  مصوب کرده است و ما تغییری نخواهیم داشت. قرارداد او امضاء شده و ما طبق آن عمل می‌کنیم.
درباره قرارداد اسکوچیچ نیز که عنوان شده تا تیرماه است، یکی از رسانه‌های نزدیک به سرمربی تیم ملی اعلام کرد که این مربی قرارداد خود با فدراسیون فوتبال ایران را تا پایان بازی‌های جام ملت‌های آسیا 2023 تنظیم کرده است و در صورتی که اتفاق خاصی نیفتد این مربی تا آن زمان می‌تواند روی نیمکت رهبری تیم ملی ایران بنشیند.
البته در قرارداد تنظیم شده وی با فدراسیون فوتبال، آپشن‌هایی وجود دارد که ممکن است مانعی برای ادامه همکاری طرفین با یکدیگر تا پیش از پایان قرارداد باشد اما آن در شرایطی خاص اتفاق خواهد افتاد.
احتمال برگزاری بازی‌های مقدماتی جام جهانی
 در ۲۰۲۱
همزمان با انتشار این اخبار درباره نیمکت تیم ملی، رسانه‌های اماراتی خبر دادند که احتمال دارد بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در ماه اکتبر، نوامبر و مارچ آینده برگزار شود. شیوع ویروس کرونا سبب شد تا بازی‌های ملی نیزعقب بیفتند و حالا احتمال دارد یک دور از بازی‌ها حتی در سال ۲۰۲۱ به انجام برسند. آنطور که رسانه‌های اماراتی خبر داده‌اند، کنفدراسیون فوتبال آسیا برنامه‌ای را تدوین و به فیفا ارسال کرده که طبق آن پیشنهاد شده که بازی‌ها در سه ماه مختلف برگزار شوند.
در این برنامه آمده که ۴۰ تیم مختلف باید ۴ هفته بازی را انجام دهند که قرار بود در این ماه‌ها برگزار شود. پیشنهاد ما این است که بازی‌ها دو بازی در ماه‌های اکتبر و نوامبر (پاییز ۹۹) برگزار شوند و دو بازی هم در مارچ ۲۰۲۱ (زمستان ۹۹) به انجام برسند که در این صورت دور اول مقدماتی با تاخیری یک ساله رو‌به‌رو خواهد شد.
نکته عجیب اینکه پیش ویندرسون جون دبیرکل AFC گفته بود که بازی‌ها باید در ماه سپتامبر برگزار شوند تا فرصت کافی برای ادامه رقابت‌های مقدماتی جام جهانی وجود داشته باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما