شناسهٔ خبر: 39302812 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: گیمفا | لینک خبر

بازی هفته ۲۴# | این آخر هفته چه بازی‌هایی را تجربه می‌کنید

سعید حلاجیان

صاحب‌خبر -

سلام و درودی دوباره خدمت تمام شما کاربران و همراهان همیشگی گیمفا. امیدوارم حالتان خوب باشد.  هم اکنون فرصت بسیار خوبی است تا کارهای دیگر را کنار گذاشته، بازی‌های ناتمام خود را به اتمام برسانیم و یا حتی بازی جدیدی را شروع کنیم. پس با بیست و چهارمین قسمت از «بازی هفته» با ما همراه باشید و حتما تجربه‌ی خودتان را نیز با ما به اشتراک بگذارید.

با آغاز سال نو که با شیوع ویروس کرونا و بالاجبار خانه نشینی ما همراه شده است، تجربه‌ی بازی‌های ویدئویی یا مشاهده‌ی فیلم‌های سینمایی می‌تواند تا حدودی شما را سرگرم نگهدارد و این روزها نیز به مانند هر آخر هفته‌ای گزینه‌های زیادی برای بازی کردن داریم. اگر از بازی‌بازان نسل جدید باشید شاید بد نباشد سری به بازی‌های قدیمی یا نسخه‌های گذشته‌ی بازی‌های محبوب خود بزنید زیرا گاهی اوقات نسخه‌های قدیمی نسبت به بازی‌های جدید ارزش تجربه‌ی بالاتری دارند. اگر هم از بازی‌بازان قدیمی باشید که دیگر لازم نیست اشاره کنم زیرا مطمئنا خود شما نیز تمایل دارید تا به مانند من این روزها به سراغ بازی‌های قدیمی رفته و به نوعی با آن‌ها خاطره بازی کنید.

به سراغ بازی‌های جدید برویم. هفته‌‌های گذشته شاهد عرضه‌ی چند بازی محبوب بودیم. عنوان محبوب و مورد انتظار Ori and the will of the wisps که دیگر همه‌ی شما با این بازی آشنایی دارید و قطعا اگر از علاقه‌مندان به بازی‌های پلتفرمر باشید، تجربه‌ی این عنوان را از دست نخواهید داد. دومین عنوان پرطرفدار و البته انحصاری کنسول پلی‌استیشن ۴، عنوان Nioh 2 است که دیگر نیازی به تعریف ندارد. ساخته‌ی جدید استودیوی تیم نینجا بار دیگر قصد دارد تا مهارت‌ها و توانایی‌های شما در مبارزات را به چالش بکشد. این بازی تغییرات بسیاری را به همراه داشته و ویژگی‌های جدیدی را به همراه دارد که در قسمت جدید هایلایت و نقد و بررسی این عنوان به صورت مفصل به بررسی آن‌ها پرداخته‌ایم.

بازی Doom Eternal ساخته استودیوی اید سافتور که شما باید در این بازی و در نقش Doom Slayer به مبارزه با موجودات شیطانی بپردازید و زمین را از چنگال شیاطین رها سازید. عنوان دیگری که به تازگی عرضه شده، نامی است آشنا برای بازی‌بازان قدیمی؛ کسانی که شاید سال‌ها به تجربه‌ی نسخه‌های مختلف این سری پرداخته و هنوزم که هنوز است نسخه‌های قدیمی این سری طرفداران خاص خود را دارد. از فرنچایز Half Life صحبت می‌کنیم که پس از عرضه‌ی آخرین نسخه در سال ۲۰۰۷ دیگر این فرنچایز به خواب زمستانی عمیقی فرو رفت. اما در سال ۲۰۲۰ نسخه جدیدی از این سری تحت عنوان Half Life Alyx منتشر شده که درست است تنها برای پلتفرم‌های واقعیت مجازی در دسترس قرار دارد اما می‌تواند مسیر ساخت نسخه‌‌ی سوم را هموار‌تر سازد.

این هفته نیز دو بازی محبوب دیگر عرضه شد که باید  به آن‌ها نیز اشاره کنیم. اولین عنوان بدون شک Resident Evil 3 است که همین امروز در دسترس قرار گرفته و شما می‌توانید نسخه‌ی جدیدی از این سری محبوب را همین حالا تجربه کنید و نظر خود رد رابطه با این بازی را به اعلام کنید. اگر هم هنوز در خرید این بازی مردد هستید بدون شک هایلایت گیمفا نکاتی را بازگو می‌کند که می‌تواند به انتخاب شما کمک شایانی کند. دیگر عنوان عرضه شده در هفته جاری و البته عنوانی که عرضه‌ی آن تعجب بسیاری را در پی داشت بخش داستان بازی Call of Duty Modern Warfare 2 بود که بدون هیچ اطلاعی و کاملا ناگهانی عرضه شد. این عنوان در واقع نسخه‌ای بازسازی شده از بخش داستانی Call of Duty Modern Warfare 2 است و البته شامل بخش چند نفره نمی‌شود. این بازی هم اکنون به صورت انحصار زمانی تنها برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ در دسترس قرار دارد.

هفته آینده نیز شاهد عرضه یکی دیگر از بازی‌های محبوب کنسول پلی‌استیشن ۴ خواهیم بود. بازی جدید شرکت اسکوئر انیکس یعنی Final Fantasy 7 Remake که به مدت طولانی در دست ساخت بوده است. اگر از طرفداران قدیمی این سری باشید حتما می‌دانید که نسخه‌ی هفتم یکی از بهترین نسخه‌های سری Final Fantasy به شمار می‌رود و بر همین اساس بازی‌بازان بسیاری بی‌صبرانه منتظر تجربه‌ی نسخه‌ی بازسازی شده‌این این عنوان هستند

اگر این آخر هفته به دنبال تجربه‌ی بازی خاصی نیستید از شما دعوت می‌کنم تا سری به جدیدترین قسمت مجله‌ی ویدئویی گیمفان بزنید تا از رازها یا نکات موجود در بازی‌های ویدئویی، پرونده‌های ویژه‌ی گیمفا از قبیل بررسی سری Far Cry، پیش نمایش بازی محبوب The Last of Us 2 و Hellblade 2: Senua’s Saga یا مشاهده‌ی بخش ویدئوفان و گیم‌پلی بازی‌بازان لذت برده و نظرات خود را برای هرچه بهتر شدن این آیتم ویدئویی برای ما ارسال کنید. در نهایت اگر در خرید بازی‌های ویدئویی مردد هستید، مطمئنا آیتم هایلایت یا نقد و بررسی جذاب ویدئویی بازی‌ها و حتی تحلیل فنی می‌تواند در این امر به شما کمک شایانی کند.

نهمین قسمت از مجله ویدئویی گیمفان با موضوع بررسی سری Far Cry و معرفی بازی‌های سال ۲۰۲۱-۲۰۲۰ را به هیچ عنوان از دست ندهید

هدف از بخش «بازی هفته» این هست که با یکدیگر تعامل بیشتری داشته باشیم. مسلما اگر در طول هفته مشغول گرفتاری‌ها و کارهای روزمره‌ی خود باشید، سعی می‌کنید تا زمانی از روزهای پایانی هفته را به بازی کردن اختصاص بدید.  این هفته بار دیگر با نظرات تیم گیمفا همراه و در خدمت شما هستیم و  سعی بر این داشتیم تا از میان بازی‌های منتخب، بهترین تجربه‌ها را به شما پیشنهاد کنیم . در ادامه شما از شما تقاضا داریم تا در قسمت نظرات، تجربیات خودتون را با ما به اشتراک بگذارید و بگویید که این آخر هفته چه بازی را تجربه می‌کنید و به طور مختصر هم می‌توانید در مورد آن توضیح دهید و یا حتی با یکدیگر بحث کنید.

سعید حلاجیان؛ سردبیر بخش خبری 

این هفته مشغول تجربه‌ی بازی Resident Evil 3 Remake هستم. کپکام مسیر متفاوتی را نسخه هفتم آغاز کرد و این سری رو بار دیگر به ریشه‌های خودش بازگردوند. موضوعی که من همچنان رد ارتباط با Resident Evil 3  هم شاهد اون هستم. این بازی به مانند همیشه معجونی از ترس؛ هیجان و اکشن را ارائه می‌دهد و امکان نداره این بازی رو تجربه کنید و از تک تک لحظه‌های آ« لذت نبرید. شاید گیم‌پلی بازی کمی اکشن‌تر شده باشد و پازل‌های بازی نسبت به نسخه‌ی اصلی کمتر شده باشه اما این موضوع هیچ خدشه‌ای به تجربه‌ی بازی وارد نمی‌کند و اگر از طرفداران قدیمی این سری هستید پیشنهاد می‌کنم حتما بازی Resident Evil 3 Remake را تجربه کنید

امیرحسین نصرتی؛ خبرنگار 

مدت‌ها از آخرین دفعه‌ای که کنترل اتزیو آئودیتوره دافیرنزه رو به‌دست گرفته بودم می‌گذشت تا این‌که به‌صورت اتفاقی یکی از موسیقی‌های متن Assassin’s Creed II رو شنیدم و به‌خودم قول دادم که به‌زودی با فلورانس، ونیز و عمو ماریو تجدید میثاق کنم! جالبه بعد از این همه مدت هنوز هم Assassin’s Creed II سرگرم کننده و جذابه و وقتی توی ایتالیای رنسانس عمارت‌نوردی می‌کنیم، انقدر نقشه‌ی بازی پرجزئیات و غنی هست که ممکنه برای رفتن سمت لوکیشن یه ماموریت، نیم ساعت فقط در حال جمع کردن آیتم‌های مختلف بشیم و اصلاً هم متوجه‌ی گذر زمان نشیم و شایدم یادمون بره اصلاً ماموریتی داشتیم! به یاد روزهای گذشته، از فلورانس تا ونیز: “We Work in Dark, to Save The Light, We Are Assassin”

نیما رضایی؛ تدوینگر

شاید تنها مزیت این قرنطینه‌ی لعنتی داشتن زمان و ساعات اضافه‌ی بیش‌تری بود تا برای بازی کردن ‌عناوینی که تجربه‌ی آن‌ها را مدت‌ها به تأخیر انداخته بودم خرج کنم. Days Gone یکی از موارد این لیست تأخیری‌ها بود که صادقانه بگم، در ساعات اولیه‌ی خود چندان چنگی به دل نمی‌زد. «دیکن» و «بوزر» در نظر اول دو کلیشه‌ی همیشگی دنیاهای آخرالزمانی وانمود می‌کنند و دنیای Days Gone نیز یکی دیگر از صدها شهر آلوده به ویروس و زامبی‌های درنده. باگ‌های ریز و درشت بازی، مراحل اصلی و فرعی گاهاً تکراری و افت فریم شدید بازی در برخی شرایط نیز همگی به این موضوع دامن می‌زنند اما چیزی که شما را پای این بازی نگاه داشته و شما را راغب به پیش‌روی در آن می‌کند داستان گیرا، کمبت غنی، تنوع محیط‌ها و کمپ‌های بازی و سیستم آپگرید جذاب موتور سیکلت ‌و مهارت‌های «دیکن» است. درباره‌ی این بازی و نقاط ضعف و قدرت آن می‌توان ساعت‌ها حرف زد اما شاید کوتاه‌ترین نظر درباره‌ی آن این باشد که عاشقان بازی‌های داستانی باید حتما آن را تجربه کنند.

نظر شما