شناسهٔ خبر: 39302442 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

موج بارشی قوی از عصر امروز تا صبح یکشنبه اتمسفر البرز را در برمی گیرد/آماده باش دستگاه‌های اجرایی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با توجه به اطلاعیه های گذشته اداره کل هواشناسی در خصوص فعال شدن سامانه بارشی طی 8 روز و کاهش شدید دما در البرز گفت: موج آخر و بارشی قوی از عصر امروز تا صبح یکشنبه اتمسفر البرز را در بر می گیرد.

صاحب‌خبر -

محمدرضا فلاح نژاد، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: تمامی رودخانه‌های استان البرز به حالت سیلابی درآمده اما شرایط کنترل شده و منجر به بروز خطر نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز، اضافه کرد: با توجه به اخطاریه هواشناسی در خصوص هشدار سطح قرمز در تاریخ 20 فروردین، با گذر موج آخر و بسیار قوی بارشی از عصر امروز تا صبح یکشنبه از نیمه بالایی کشور مجددا رخداد بارش‌های رگباری و شدید باران و برف، رعد و برق، وزش باد لحظه ای و شدید، تگرگ را در استان البرز خواهیم داشت.

وی افزود: گذر این موج منجر به آب گرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی استان در حوضه آبریز رودخانه‌های کرج و به ویژه رودخانه کردان، در جاده‌های کوهستانی این سامانه موجب بارش برف، ریزش سنگ و رانش کوه می‌گردد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: بنابراین با توجه به اثر قابل ملاحظه دما، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌های دائمی و فصلی، اختلال در تردد جاده‌ای و معابر عمومی، لغزندگی سطح جاده ها و معابر شهری، آبگرفتگی معابر شهری، احتمال خسارت بر سازه‌های موقت، احتمال شکستن و افتادن درختان، کاهش میدان دید، احتمال سقوط بهمن در ارتفاعات و جاده های کوهستانی، ریزش سنگ و رانش کوه، خواهشمند است ضمن حفظ آمادگی نسبت به اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم دستور فرمایید اقدامات ذیل معمول و نتیجه به این اداره کل ارسال شود.

انتهای پیام/ج/ی

نظر شما