شناسهٔ خبر: 39302340 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

المانیتور: داعش با بهره‌گیری از بحران کرونا درصدد بازگشت به عراق است

با وجود تعلیق عملیات ائتلاف بین‌المللی، نیروهای عراقی در حال انجام عملیاتی برای سرکوب عناصر گروه تروریستی داعش در مرزهای سوریه هستند.

صاحب‌خبر -

پایگاه خبری «المانیتور» آمریکا امروز (جمعه) درگزارشی نوشت که گروه تروریستی داعش به دنبال بازگشت دوباره به عراق تحت پوشش بحران ویروس کرونا است.

به گزارش قدس آنلاین  داعش در صدد است از درگیر شدن عراق با بحران ویروس کرونا و تعلیق فعالیت ائتلاف بین المللی، برای عملیات نظامی علیه عراق بهره ببرد.

بر این اساس، نیروهای عراقی عملیاتی پیشگیرانه‌ای را برای قطع مسیرهای تامین و تجهیز داعش و تضعیف توانایی‌های جنگی این گروه آغاز کرده‌اند.

المانیتور به نقل از «یحیی رسول» سخنگوی وزارت دفاع عراق نوشت، با وجود تعلیق عملیات ائتلاف بین‌المللی، نیروهای عراقی در حال انجام عملیاتی برای سرکوب عناصر گروه تروریستی داعش در مرزهای سوریه هستند.

به گفته وی، داعش در روزهای گذشته متحمل ضربه‌های سنگینی شده و سعی می‌کند با استفاده از بحران ویروس کرونا، دامنه عملیات تروریستی خود را در عراق گسترش دهد.

در همین حال، امروز (جمعه) سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) از آغاز مرحله دوم عملیات «قهرمانان پیروزی» علیه داعش در نزدیک مرزهای اردن و عربستان خبر داد.

الحشد الشعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد، مرحله دوم عملیات قهرمانان پیروزی با هدف نابودی عناصر تروریستی داعش در چند محور آغاز شده که برجسته‌ترین آنها مناطقی در نزدیکی مرزهای اردن و عربستان است.

این عملیات در چهار مسیر اصلی انجام می‌شود که محور نخست مرز عراق و اردن به سمت نوار مرزی عربستان را پوشش می‌دهد.

تمرکز محور دوم عملیات قهرمانان پیروزی به سمت اهداف حیاتی و مناطقی است که در گذشته، عملیات در آنها انجام نشده و محور سوم و چهارم نیز در وادی «حوران» و چند منطقه سخت گذر با جغرافیای طبیعی دشوار به عنوان محل پنهان شدن تروریست‌های داعش انجام می‌شود.

بر اساس بیانیه الحشد الشعبی، این عملیات با هماهنگی ارتش عراق و «بسیج عشایری» که نماینده هنگ «بسیج رطبه» است در هماهنگی عالی با عملیات مشترک ادامه دارد.

همچنین نیروهای الحشد الشعبی با همکاری ارتش عراق از بامداد دیروز (پنجشنبه) عملیات امنیتی گسترده‌ای را در مناطق مرزی غرب و جنوب غربی استان الانبار (غرب عراق) آغاز کردند.

ستاد خبری فرماندهی الحشد الشعبی در بیانیه‌ای بر این عملیات نام «قهرمانان پیروزی» نهاده و افزوده است که هدف این عملیات تامین امنیت مرزهای غربی عراق و مناطق بیابانی در بخش جنوب غربی استان الانبار است.

فرماندهی مشترک نظامی عراق نیز در بیانیه‌ای جداگانه افزوده است که این عملیات مناطق جنوبی بزرگراه (بغداد – مرز الطریبیل) و مناطق «السلیجیه»، «جزیره الکرمه»، «وادی ثمیل» و «وادی القذف» را در غرب و جنوب غربی الانبار در بر می‌گیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما