شناسهٔ خبر: 39302325 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گل محمدی: پس از نوروز ۹۹ دیگر شیرازی را رئیس هیئت فوتبال تهران نمی‌دانم/ فدراسیون فوتبال باید پاسخگویی را یاد بگیرد

مدیر کل ورزش و جوانان تهران گفت: ۲۰ اسفند به بهاروند نامه زده و گفتم پس از نوروز دیگر شیرازی را رئیس هیئت فوتبال نمی‌دانم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا گل محمدی درباره آخرین وضعیت انتخابات هیئت فوتبال استان تهران بیان کرد: فیفا به نحوه انتخاب‌ها در فوتبال ایران ایراد اساسی گرفته و روح کلی قوانین هم برای حفظ استقلال و شأن افراد در کنار رعایت دموکراسی است. به همین دلیل ما نباید دخالت را تنها دخالت یک جناح بدانیم بلکه فیفا هرگونه دخالت و مهندسی انتخابات را رد می‌کند.

کاری که اکنون در هیئت فوتبال تهران انجام می‌شود با روح انتخابات سالم منافات دارد

او افزود: در تمام مدتی که پیگیر انتخابات هیئت فوتبال تهران بودم تمام حرفم این است که باید از مهندسی انتخابات جلوگیری شود و انتخابات را سالم برگزار کنیم. درحالی که کاری الان انجام می‌شود با روح انتخابات سالم منافات دارد. با وجود پیگیری‌های زیادمان برخی عوامل اجازه نداد این پیگیری‌ها به نتیجه برسد.

ممانعت مهدی تاج و تغییر معاون قهرمانی وزارت ورزش اجازه نداد پیگیری‌های ما به نتیجه برسد

مدیرکل ورزش و جوانان تهران تصریح کرد: ممانعت رئیس سابق فدراسیون و تغییر معاونت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش از این عوامل است. حکمیت بین اداره کل ورزش تهران با فدراسیون فوتبال به مهدی علی نژاد سپرده شد و او هم به ما گفته بود اجازه بدهید ابتدا انتخابات فدراسیون برگزار شود و سپس موضوع انتخابات هیئت فوتبال تهران به دستور وزیر حل می‌شود.

علی نژاد بحث حکمیت اداره کل ورزش تهران با فدراسیون فوتبال را پیگیری کند

گل‌محمدی تصریح کرد: من همان زمان می‌دانستم انتخابات فدراسیون برگزار نمی‌شود. الان هم می‌بینید که ابتدا باید اساسنامه اصلاح شود و پس از چند ماه انتخابات را برگزار کنند. به همین دلیل به علی نژاد اعلام کردیم ما نمی‌توانیم تا انتخابات فدراسیون منتظر بمانیم. قبل از عید با علی نژاد تماس گرفته و از او درخواست کردم بحث حکمیت اداره کل تهران با فدراسیون فوتبال را پیگیری کند.

پس از نوروز ۹۹ دیگر شیرازی را رئیس هیئت فوتبال تهران نمی‌دانم

او افزود: فدراسیون در مقابله با ما روی اساسنامه اش تاکید می‌کرد، اما اکنون مشخص شده است هیچکس این اساسنامه را قبول ندارد. اکنون دست کم طبق اساسنامه هیئت‌های ورزشی اقدام کنیم. ضمن اینکه فیفا اجازه نمی‌دهد یک نفر برای چهار سال انتخاب شود و ۱۰ سال در یک سمت بماند. این کار غیرقانونی است. به همین دلیل در آخرین نامه‌ای که برای ۲۰ اسفند ۹۸ برای حیدر بهاروند نوشتم به او گفتم من پس از نوروز ۹۹ دیگر حبیب الله شیرازی را به عنوان رئیس هیئت فوتبال تهران به رسمیت نمی‌شناسم. البته با توجه به شیوع ویروس کرونا، داستان متفاوت شد، اما از وزارت ورزش خواهش کردم با دخالت خود این موضوع را فیصله بدهد که تاکنون چنین کاری انجام نشده است.

هیئت فوتبال تهران تافته جدا بافته نیست

مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران تصریح کرد: ۵ ساعت مانده به سال تحویل ۹۹ با دخالت وزارت ورزش و همکاری رئیس فدراسیون، رئیس یکی از هیئت‌های استانی را تغییر دادیم. این رویه باید برای تمام هیئت‌ها باشد و هیئت فوتبال تافته جدا بافته نیست. باید قانون را اجرا کنیم و خواهش می‌کنم علی نژاد این درخواست رسمی ما که برای آن نامه رسمی نوشته ام را اجرایی کند. باید تکلیف مشخص شود. یا حق با ما است یا با فدراسیون فوتبال.

فدراسیون فوتبال باید پاسخگویی را یاد بگیرد

او ادامه داد: به هر حال فدراسیون فوتبال باید یاد بگیرد در جایی هم پاسخگوی نهاد‌های بالادستی باشد. من با کد می‌توانم بگویم این تخلف در کدام استان‌ها انجام شده است که یک رئیس هیئت فوتبال، مدت‌ها پس از اتمام دوران فعالیتش تا زمان برگزاری انتخابات همچنان به کارش ادامه بدهد. من در تهران زیر بار چنین موضوعی نمی‌روم و از تمام اهالی فوتبال می‌خواهم این مطالبه جدی را داشته باشند. ایرادی هم ندارد اگر من قربانی شوم، اما دوستان باید متوجه باشند که خانواده بزرگ فوتبال نیاز به پاسخگویی دارد.

فدراسیون فوتبال چماقی به نام فیفا را بالای سر ما نگه داشته است

گل محمدی افزود: حتی نسبت به زمانیکه شیرازی انتخاب شد هم مسائلی وجود دارد و برخی افراد حق رای در آن مجمع انتخاباتی را نداشته اند! مسئولان فدراسیون فوتبال چماقی به نام فیفا را بالای سر ما نگه داشته اند درحالیکه فیفا هم با این کار مخالف است. فدراسیون بین المللی فوتبال اعتقاد دارد همیشه باید قانون را رعایت کرد، اما این دوستان حتی قانون خودشان را هم رعایت نکرده اند.

او در پایان تصریح کرد: دوستان اصرار دارند شیرازی تا زمان برگزاری انتخابات در جایگاه خود بماند درحالیکه نتیجه این انتخابات مشخص است چراکه فرد برگزار کننده اش و کسی که در آن شرکت می‌کند، یک نفر است.

انتهای پیام/

نظر شما