شناسهٔ خبر: 39302017 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور:

توسعه با رویکرد انسان مدارانه وظیفه اصلی آموزش و پرورش است

تهران- ایرنا- رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تاکید کرد: توسعه و رشد تولید با رویکرد انسان‌مدارانه وظیفه اصلی وزارت آموزش و پرورش است و این وزارتخانه باید این موضوع را به درستی محقق کند.

صاحب‌خبر -

رهبر معظم انقلاب اسلامی در آغاز سال ۱۳۹۹ هجری شمسی، سال جدید را سال «جهش تولید» نامگذاری کردند و فرمودند: تحریم تاکنون در کنار ضررهایش، سودهایی نیز داشته و ما را وادار کرده است که به فکر تهیه لوازم زندگی و نیازهای کشور از طریق امکانات داخلی باشیم که این حرکت بسیار مغتنم ان‌شاءالله ادامه خواهد یافت.

حضرت آیت الله خامنه ای لازمه تحقق جهش تولید را برنامه‌ریزی دانستند و از بخش‌های مختلف مانند سازمان برنامه و بودجه، مجلس شورای اسلامی و مرکز تحقیقات آن، قوه‌قضاییه، مجموعه‌های دانش‌بنیان و گروه های پر شمار جوان، مبتکر و فعال خواستار شرکت در این برنامه ریزی ها شدند.

براساس سخنان رهبر معظم انقلاب هر نهاد باید به صورت خرد و کلان نسبت به توسعه تولید برنامه ریزی های مناسبی انجام دهد تا در نهایت کشور بتواند در تمامی زمینه ها به استقلال و بی نیازی دست یابد.

نامگذاری سال ۹۹ با عنوان جهش تولید به منظور  اتکا به توان داخلی و  ترسیم یک نقشه راه برای کشور است، چنانکه ایشان در سخنان خود خطاب به دست اندرکاران تاکید کردند که جوری عمل کنید که با جهش تولید، تغییری محسوس در زندگی مردم به‌وجود آید.

جهش تولید در زمان کنونی شرط عبور از چالش ها و بحران های اقتصادی و معیشتی است، اما تحقق یافتن این هدف مهم نیازمند همکاری، مشارکت بخش های مختلف و همچنین تقویت زیرساخت ها است.

با توجه به اینکه در سال‌های گذشته نیز نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با محوریت اقتصادی بوده است، بخش‌ها و نهادهای مختلف کشور در عمل از این شعارها استقبال کرده و تلاش خود را برای تولید به کارگرفته اند.

سید جواد حسینی رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش درباره نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان جهش تولید اظهار داشت: ایشان در چند ساله گذشته جهت گیری نامگذاری های سال را  بیشتر مبتنی  بر رفع مشکلات جامعه از بعد اقتصادی و حرکت در بستر توسعه جامعه قرار داده اند.

وی افزود: نامگذاری امسال به عنوان جهش تولید با توجه به شرایط موجود جامعه انتخاب شده است.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی یادآور شد: اگر تولید به عنوان بستر اصلی یک اقتصاد سالم راه اندازی نشود، چرخه بیکاری و آسیب‌ها تقویت می شود.

حسینی معتقد است که نیروی انسانی عامل اصلی رونق و جهش تولید است و این موضوع اهمیت بسیاری برای جامعه دارد.

وی خاطرنشان کرد: امروز توسعه عموما در سطح جهان ۷۰ درصد انسان محورانه است و ۳۰ درصد با منابع طبیعی و مادی محقق می‌شود، اگرچه در جامعه این درصد توازن وجود ندارد، یعنی برخلاف کشورهای توسعه یافته ۳۲ درصد سهم تولید ایران مبتنی بر منابع نیروی انسانی است و ما بقی مبتنی بر منابع طبیعی، مادی و تکنولوژیک است.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی عنوان کرد: توسعه و رشد تولید با رویکرد انسان محورانه عمده ترین وظیفه آموزش و پرورش است و باید این امر را به درستی  محقق کند.

حسینی یادآور شد: آموزش و پرورش کیفی و مدارس مانا و تجدیدحیات شونده با صلاحیت‌های آموزشی مهم‌ترین کمک را به رونق تولید می کند، از این رو آموزش و پرورش باید در این بستر حرکت های جدی و مناسبی داشته باشد.

نظر شما