شناسهٔ خبر: 39301988 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در آستانه اجلاس جی۲۰

مکزیک توافق کاهش تولید اوپک را با تردید روبرو کرده است

به نظر می‌رسد اوپک و متحدان آن نتوانسته‌اند به توافقی جامع در مورد کاهش تولید نفت دست پیدا کنند چراکه مکزیک کاهش تولید اعلام شده را قبول نکرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، به نظر می‌رسد اوپک و متحدان آن نتوانسته‌اند به توافقی جامع در مورد کاهش تولید نفت دست پیدا کنند چراکه مکزیک کاهش تولید اعلام شده را قبول نکرده است.

اتحاد انرژی برخی از قدرتمندترین تولیدکنندگان نفت جهان که به آن اوپک پلاس می‌گویند، به دنبال جلسه دیروز که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد و به ماراتونی طولانی تا نیمه‌شب به طول انجامید، طرح کاهش ۱۰ میلیون بشکه نفت از تولید روزانه خود را مصوب کردند.

این طرح مورد توافق تمام اعضای اوپک و غیر اوپک شرکت‌کننده در ویدئو کنفرانس قرار گرفت و تنها مکزیک با آن مخالفت کرد. این به معنای آن است که این کاهش تولید که حدود ۱۰ درصد از عرضه نفت جهان است، اجرایی نخواهد شد مگر اینکه همه متحدان با آن توافق کنند.

قیمت نفت خام آمریکا دیشب با سقوط ۹.۲۹ درصدی بسته شد و قیمت برنت هم دیشب ۴.۱۴ درصد سقوط کرد. شاخص‌های برنت و دابلیوتی‌آی هر دو به ترتیب با سقوط ۵۴ درصدی و ۶۳ درصدی نسبت به رکورد اخیر خود در ماه ژانویه، حالا در محدوده مقاومت فنی قرار دارند.

بازارهای نفت امروز به علت تعطیلی «جمعه خوب» بسته هستند.

به دنبال اجلاس اضطراری اوپک پلاس در نیمه شب پنج‌شنبه، وزیر انرژی مکزیک در توئیتر خود نوشت که کشور او تمایل دارد ۱۰۰ هزار بشکه در روز از تولید نفت خود در دو ماه آینده بکاهد. این در حالی است که اوپک پلاس از این کشور درخواست کاهش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای داشته است.

وزیران انرزی کشورهای عضو گروه جی ۲۰ قرار است امروز اجلاس اضطراری خود را به صورت ویدئو کنفرانس برگزار کنند و امکان دارد مکزیک در این اجلاس توافق اوپک پلاس را قبول کند.

نظر شما