شناسهٔ خبر: 39301941 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سردار جلالی در پیامی به وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد؛

نقش وزارت جهاد کشاورزی باید در ساختار دفاع بیولوژیک بازیابی و ارتقاء یابد

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پیام تبریک خود به وزیر جدید جهاد کشاورزی، بازیابی نقش این وزارت در ساختار دفاع بیولوژیکی را ضروری دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پیامی، انتخاب کاظم خاوازی را به سمت وزیر جهاد کشاورزی تبریک گفت. متن این پیام به شرح زیر است:

بیشتر بخوانید: فرهنگستان علوم پزشکی برای تقویت مبانی دفاع بیولوژیکی همکاری بیشتری داشته باشد

" بسمه تعالی

جناب آقای دکتر کاظم خاوازی، وزیر محترم جهاد کشاورزی

با سلام و احترام.

انتخاب شایسته جنابعالی به عنوان «وزیر جهاد کشاورزی» با رأی اعتماد خانه ملت که به پشتوانه سوابق علمی و تجارب ارزنده شما در سال‌ها خدمتگزاری به کشور و مردم ایران در عرصه مهم و گسترده کشاورزی بوده است، موجب مسرت است.

بخش کشاورزی وظیفه اصلی تامین امنیت غذایی کشور را برعهده داشته و همواره با چالش‌ها و تهدیدات مختلف همراه بوده است و بروز تهدید‌های نوین، نیازمند اتخاذ رویکردی ویژه برای پژوهش، مطالعه و برنامه‌ریزی برای مقابله و کنترل تهدیدات و فرصت سازی است.

در این راستا اجرای الزامات و اقدامات مبتنی بر پدافند غیرعامل می‌تواند نقش اساسی برای کاهش آسیب پذیری و ارتقاء تاب آوری در برابر تهدیدات و آسیب پذیری‌ها و کاهش تبعات ناشی از آن ایفا کند.

در شرایط فعلی که اذهان عمومی جامعه و اراده مسئولان در راستای ارتقای ساختار‌های دفاع بیولوژیک کشور همراه و همگام است ضرورت دارد تا نقش ویژه و کلیدی وزارت جهاد کشاورزی در این ساختار دفاعی در راستای صیانت از سرمایه‌ها و دارایی‌های زیستی کشور در حوزه‌های ذخایر ژنتیکی، منابع زیست محیطی از جمله منابع آبی و خاکی و همه منابعی که دارای تاثیر متقابل در چرخه حیات موجودات زنده هستند بازتعریف و ارتقا یابد.

وزارت جهاد کشاورزی با سابقه درخشان در حوزه‌های علمی، تشخیصی و تولید واکسن که یکی از آن‌ها موسسه واکسن‌سازی رازی است می‌تواند در کارزار مقابله با چالش‌های زیستی عملکرد درخشان تری داشته باشد که این مهم نیازمند بازنگری در مدل اداره این مرکز با تدبیر جنابعالی است.

یقین دارم با توجه به تجارب علمی و عملی جنابعالی، وزارت جهاد کشاورزی رویکرد مناسبی را در راستای ارتقای امنیت غذایی و سلامت کشور و توجه به پدافند زیستی به کار خواهد گرفت.

ضمن تبریک مجدد و آرزوی توفیق روز افزون جنابعالی، سازمان پدافند غیرعامل کشور آمادگی خود را در راستای اجرای ماموریت‌ها و وظایف مشترک و حداکثر هم افزایی و هماهنگی با آن وزارتخانه در راستای تقویت زیرساخت‌های پدافند زیستی کشور در بخش کشاورزی و امنیت غذایی اعلام می‌دارد.

سرتیپ پاسدار دکتر غلامرضا جلالی

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور "

انتهای پیام/

نظر شما