شناسهٔ خبر: 39301885 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

تصمیمی عجیب و غریب در انگلیس به خاطر کرونا

افکار

کارکنان سرویس سلامت همگانی انگلیس از صحبت کردن درباره ویروس کرونا و جزئیات نحوه مقابله با آن منع شده اند.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

روزنامه «گاردین» در گزارشی نوشت که کارکنان سرویس سلامت همگانی انگلیس از صحبت کردن درباره ویروس کرونا و جزئیات نحوه مقابله با آن منع شده اند.

اخبار بین الملل- این روزنامه انگلیسی فاش کرد که کارکنان مراقبت‌های بهداشتی در انگلیس همزمان با شیوع ویروس کرونا ، با تهدید شدن به اقدامات انضباطی در صورت صحبت از کار خود، به سکوت واداشته شده اند.

بر اساس این گزارش، بسیاری از کارکنان سرویس سلامت همگانی انگلیس به طور فزاینده‌ای در این باره ابراز نگرانی کرده اند که توانایی آن‌ها برای صحبت کردن درباره نحوه کارشان به شدت محدود شده است.

گاردین می‌نویسد گزارش‌هایی دریافت شده که نشان می‌دهد بسیاری از پزشک‌ها و پرستاران به وسیله بیمارستان‌ها و یا دیگر نهاد‌های سرویس سلامت همگانی انگلیس از صحبت کردن درباره کمبود شدید تجهیزات محافظتی کادر درمان منع شده اند.

بر اساس این گزارش، تدابیر محدود کننده نیز شامل اقداماتی از جمله ایمیل‌های تهدید آمیز، پیگرد‌های انضباطی و حتی خانه نشین شدن هستند.

برخی از کارکنان سرویس سلامت همگانی انگلیس به گاردین گفته اند که درباره پیگردهای انضباطی نگران هستند. برخی دیگر نیز می‌گویند که نگران از دست دادن مشاغل خود هستند. یکی از تدابیر تهدید آمیز، ایمیلی با امضای مدیران ارشد سرویس سلامت همگانی انگلیس است که کارکنان را از صحبت کردن با رسانه‌ها درباره وضعیت کار خود منع می‌کند و یا برخی دیگر از کارکنان سرویس سلامت همگانی انگلیس می‌گویند درباره این موضوع مظنون هستند که ایمیل‌ها و حساب‌های آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی رصد می‌شود.

گاردین می‌نویسد که درخواست‌های کارکنان سرویس سلامت همگانی انگلیس از اداره ارتباطات برای اجازه صحبت با رسانه‌ها رد می‌شود و این امر آن‌ها را نگران کرده که شاید کار خود را از دست بدهند.

یکی از پرستاران به گاردین گفته که ایمیلی مبنی بر خودداری از صحبت کردن با رسانه ها دریافت کرده و زمانی که با اداره ارتباطات سرویس سلامت همگانی انگلیس تماس می گیرد این پاسخ را می شنود که حق هیچگونه صحبت با رسانه ها را ندارد.

گاردین موارد بسیاری را ذکر کرده که کارکنان سرویس سلامت همگانی انگلیس در بحبوحه شیوع ویروس کرونا در این کشور به سکوت واداشته شده اند.

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما