شناسهٔ خبر: 39301664 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سرمربی تراکتور: یکی از بهترین دستیاران دنیا را جذب خواهیم کرد

سرمربی تیم فوتبال تراکتور گفت: به منظور تقویت کادرفنی، یکی از بهترین دستیاران دنیا را جذب خواهیم کرد و در این زمینه با مالک باشگاه صحبت شده است.

صاحب‌خبر -

"ساکت الهامی" اظهار کرد: به امید خدا و با کمک بازیکنان، تراکتور را به جایگاهی برسانیم که هواداران لذت ببرند.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا ویروس، مطرح کرد: کرونا حال همه را به هم زده و شرایطی به وجود آورده که نمی‌توانیم به چیزی به جز این بیماری فکر کنیم. بارها تمرینات را عقب انداختیم و در نهایت ستاد مقابله با کرونا، مجوز آغاز تمرینات را صادر نکرد. این روزها آقای جودکی‌نژاد –مربی بدنساز تیم-، برنامه تمرینات انفرادی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد؛ ولی تمرینی که به صورت تیمی نباشد، فایده ندارد. ما در تبریز حضور داریم؛ اما نمی‌توانیم از خانه خارج شویم. 

الهامی در خصوص آینده تراکتور، گفت: اکنون تیم خوبی داریم و بهتر از این تیم هم برای سال بعد می‌بندیم.

وی با اشاره به سابقه 15 ساله‌اش در عرصه مربیگری، گفت: تیمی مثل تراکتور ندیده‌ام که هوادارانش عاشقانه آن را دوست داشته باشند، مردم با این تیم زندگی‌ می‌کنند و معتقدم تراکتور از نظر هوادار، قابل قیاس با هیچ تیمی حتی تیم‌های بسیار خوب دنیا هم نیست. تیم‌هایی که حرف از هوادار می‌زنند، زمانی خودشان را با ما مقایسه کنند که هوادارانشان در دمای منفی 17 درجه، آن همه مسافت طولانی را پیاده رفته و بازی را تماشا کنند.

سرمربی تراکتور در خصوص چگونگی حضور در رأس کادرفنی این تیم، مطرح کرد:  در ابتدای فصل با صحبت آقای زنوزی، به تراکتور آمدم. آن موقع همه گفتند که این فرد استقلالی است؛ این در حالی است که من بچه‌ی این‌جا بودم. کسی تاکنون با من درخصوص تراکتور صحبت نکرده بود که متوجه شود من از بین تراکتور، مس کرمان، پدیده، استقلال و ... چه تیمی را انتخاب می‌کنم. ابتدای فصل به دلیل مساعد نبودن جو، از تراکتور رفتم که به نظرم این اتفاق به نفع خودم، تراکتور و هواداران تمام شد. موقعی که به تراکتور آمدم، پیشنهاداتی از چند تیم داشتم، ولی آرزویم حضور در تیم زادگاهم بود، من بچه سرعین هستم و به آذربایجانی بودنم افتخار می‌کنم. اما زمانی هم که من رفتم، همه تیمشان را بسته بودند.

به گزارش دفتر ارتباطات و رسانه باشگاه فرهنگی، ورزشی و اقتصادی تراکتور، وی ادامه داد: در ادامه فصل جاری به ماشین‌سازی رفتم و سپس برای درست کردن تراکتور به این تیم بازگشتم که بازیکنان عزیزی مثل شما که اهل این جا هم هستید، در کنار بزرگان تیم به من کمک کردید تا نتایج خوبی گرفته و مربی شناخته شده‌ای شوم و تراکتور هم به روند رو به رشد بازگردد.

الهامی با تأکید بر این‌که دوست دارم باعث و بانی خوشحالی مردم شوم، گفت: تراکتور خیلی بزرگتر از من است، عزت و هویتی که تراکتور در طول چند ماه به بنده داد، بیشتر از هویتی بود که طی 15 سال حضور در 80 درصد تیم‌های ایرانی، کسب کرده‌ام. 

وی با بیان این‌که تراکتور بهترین تیم ایران از نظر نفرات است، گفت: تیمی را پیدا کنید که رضا اسدی و اکبر ایمانی، مسعود شجاعی، اشکان دژاگه، احسان حاجی‌صفی، رشید مظاهری، محمدرضا خانزاده، میلاد فخرالدینی، ساسان انصاری، ایمان سلیمی، مهدی تیکدری، میثم تیموری، سعید مهری، رضا شکاری و ...کنار همدیگر حضور داشته باشند. ما تیم را برای فصل آینده حفظ کرده و تقویت خواهیم کرد. هواداران ما فوتبال‌فهم و با شعور بالا هستند و همه چیز را به خوبی می‌دانند. به همین منظور است که سرمربیگری در این‌جا کار سختی است و باید به هواداران پاسخ منطقی داده شود.

سرمربی تراکتور در رابطه با شعارهای مورد علاقه‌اش، گفت: شعارهای «سن چاغیرسان گلرم من....»، «یل یاتار طوفان یاتار .....» و «بیر، ایکی، اوچ....» را با هدایت اکبر ایمانی دوست دارم. بار دیگر تأکید می‌کنم که تراکتور بزرگ‌تر از همه‌ی ما هست، حتی بزرگتر از آنانی است که بعد از ما می‌آیند و می‌روند.

وی در خصوص شعار «بیر، ایکی، اوچ» با هدایت اکبر ایمانی، گفت: تمامی بازیکنان، ایمانی را دوست دارند و معتقدم هر کاری که باعث خوشحالی هواداران باشد، مشکلی ندارد و به همین دلیل من هم از سر دادن این شعار با هدایت ایمانی استقبال می‌کنم.

وی تأکید کرد: تراکتور از نظر بازیکنان در شرایط آرمانی قرار دارد و هیچ تیمی به اندازه تراکتور بازیکنان ملی‌پوش ندارد. خود اکبر ایمانی در سن 23 سالگی در تیم ملی حضور داشت و از سوی دیگر کاپیتان های تیم‌ملی را هم در اختیار داریم.

الهامی در خصوص نتایج تراکتور در بازی‌های خارج از خانه، گفت: ما زمانی که به یک تیم خاص نزدیک می‌شویم، همه چیز به ضررمان می‌شود! نمی‌توانند در تبریز و مقابل هوادارانمان کاری علیه ما انجام دهند، ولی بازی آخر ما ر ا مقابل پارس جنوبی همه دیدند که پنالتی‌مان گرفته نشد و در مقابل یک پنالتی که واقعا خطا نبود، علیه ما گرفتند. معتقدم باید تا حدی قدرتمند باشیم که کار به آنجاها نکشد. بهترین‌ها را در اختیار داریم؛ اما باید تیم را در دو سه پست تقویت کنیم.

وی در خصوص شرایط ویلیان میمبلا، اظهار کرد: میمبلا تنها بازیکن خارجی بود که نگه داشتم، این بازیکن در تعطیلات نیم فصل به پرو رفت و سپس در یکی از تمرینات به دلیل یخ‌زدگی زمین، بدون برخورد با کسی مصدوم شد. سپس مشکل جدی هم برای همسر او پیش آمد که با توجه به این‌که اعتقاد دارم انسانیت بالاتر از فوتبال هست، با سفر میمبلا به کشورش موافقت کردم. این بازیکن فیزیوتراپی را در پرو و تبریز ادامه داد تا این‌که به شرایط آرمانی بازگشت؛ اما بار دیگر دچار مصدومیت شد که اکنون نیز فیزیوتراپی می‌کند. بنده علی‌رغم مصدومیت چند باره، پشت میمیبلا ایستاده‌ام؛ چرا که او را دوست دارم و می‌دانم که از نظر اخلاقی و فنی به درد تراکتور می‌خورد. 

سرمربی تراکتور در خصوص شایعات نقل و انتقالاتی پیرامون تراکتور، گفت: هوادارانمان به شیطنت‌های رسانه‌ها در خصوص نقل و انتقالات تراکتور توجه نکنند. تیم را با جذب چند بازیکن بزرگ تقویت خواهیم کرد؛ چرا که در نظر داریم 100 درصد تیم را نگه داریم، مگر این‌که بازیکنی برای ماندن تمایل نداشته باشد. 

وی در خصوص وضعیت مصدومیت محمدرضا اخباری، گفت: ما پنج بازی با یک دروازه‌بان پیش رفتیم. اکنون وضعیت اخباری بسیار خوب بوده و 100 درصد آماده است و تمرینات انفرادی را انجام می‌دهد و با شروع تمرینات گروهی، به جمع ما اضافه خواهد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: تراکتور به جایگاهی بالاتر از دو تیم سرخابی پایتخت و سپاهان رسیده و باید به قهرمانی دست یابد. ما هر چیزی که از آقای زنوزی درخواست کرده‌ایم، فراهم کرده است و جا دارد از او تشکر کنم. آرزو دارم که تراکتور اولین قهرمانی لیگ برتر را با من کسب کند. یک جان دارم که برای موفقیت تراکتور کنار می‌گذارم. تیمی که بازیکنان بزرگی دارد، باید قهرمان شود.

الهامی با اشاره به شرایط جامعه و در پیش بودن ماه مبارک رمضان، گفت: انجام دادن کارهای خیر لیاقت می‌خواهد. معتقدم در این شرایط همه باید دست در دست هم داده و در سفره‌های مردم سهیم شویم. بنده در زمینه کارهای خیر با مالک باشگاه، مدیرعامل و معاون فرهنگی صحبت خواهم کرد و خودم نیز به صورت مالی و جانی در خدمت کارهای خیر هستم.

سرمربی تراکتور ضمن آرزوی پایان یافتن کرونا، گفت: انشالله پس از کرونا، جشن قهرمانی را با حضور 80 هزار هوادار برگزار خواهیم کرد و کل خیابان‌ها غرق در شادی خواهند بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما