شناسهٔ خبر: 39301622 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

این خبر به روزرسانی شده است

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها/ ۲۲ فروردین+جدول

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۶۸ هزار و ۱۹۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۲۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد کل جان باختگان کرونا در کشور به ۴۲۳۲ نفر رسید.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

کیانوش جهانپور روز جمعه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۹۷۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۶۸۱۹۲ نفر رسید.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. تاکنون ۴۲۳۲ نفر از بیماران، جان خود را از دست داده اند و دیگر در بین ما نیستند.  خوشبختانه روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته و تا کنون ۳۵ هزار و ۴۶۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. ۳۹۶۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۲۴۲ هزار و ۵۶۸ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است. روند صعودی بهبود یافتگان همچنان با شیب قابل قبولی ادامه دارد. روند فوت ناشی از کرونا نیز کاهش نسبی داشته است.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها/ ۲۲ فروردین+جدول

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و جامعی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در استان‌های کشور تا 22 فروردین 99 آمده است. منبع این آمار، دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی   ۲۴۸ ۱۸۷۷ ۲۵۹۱
2 آذربایجان غربی   ۱۰۵ ۷۵۸ ۱۳۹۶
3 اردبیل ۴۴ ۱۲۲   ۷۴۶
4 اصفهان اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
  البرز اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
  ایلام ۱۷ ۳۷ اعلام‌نشد ۳۷۰
7 بوشهر ۵ ۹ ۱۳۵ ۱۵۷
8 تهران اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
9 چهارمحال و بختیاری ۷ ۲۱ ۱۴۵ ۱۹۶
10 خراسان جنوبی ۱۱ ۳۷ ۳۲۵ ۴۰۸
11 خراسان رضوی اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
12 خراسان شمالی   ۵۲ ۳۰۵ ۴۹۵
13 خوزستان ۳۹ ۱۲۶ ۷۷۲ ۱۰۷۸
14 زنجان ۱۷ ۷۶ ۵۸۶ ‭۲۱۳۰
15 سمنان ۶ اعلام‌نشد ۷۲۲ ۹۰۶
16 سیستان‌وبلوچستان ۵ ٣١ ٢٢٢ ۳۷۶
17 فارس ۱۰۶ ۴۳ ۴۶۵ ۱۷۶۲
18 قزوین اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
19 قم ۷۴ اعلام نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
20 کردستان   ۸۶ ۲۴۹ ۷۱۲
21 کرمان ۱۵ ۴۶ ۲۴۹ ۴۲۷
22 کرمانشاه ۲۶ ۴۴   ۴۳۰
23 کهگیلویه و بویراحمد ۵ ۸ ۷۹ ۲۱۰
24 گلستان اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
25 گیلان اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
26 لرستان ۱۹ ۹۱ ۸۵۱ ۱۰۲۰
27 مازندران ۱۱۶ اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
28 مرکزی ۱۶ ۱۳۴ ۹۸۰ ۱۳۹۰
29 هرمزگان ۱۴ ۱۹ ۲۵۶ ۳۰۷
30 همدان اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
31 یزد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد

***

۲۵۹۱ مبتلای کرونا در آذربایجان شرقی

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان شرقی به ۲۵۹۱ نفر رسید.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفتگوی خبری شبکه سهند با بیان این مطلب گفت: متاسفانه با فوت ۷ نفر دیگر تعداد کل فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در استان به ۲۴۸ نفر رسید.

دکتر صومی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۱۸۷۷ نفر در استان یهبود یافته اند.

به گفته وی در آمار شهرستانی ابتلا به کرونا شهرهای تبریز و اهر بیشترین تعداد مبتلایان را دارند.

مبتلایان به کرونا در هرمزگان به ۳۰۷ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ابتلای ۱۴ نفر دیگر در استان به کرونا، شمار مبتلایان این بیماری در هرمزگان به ۳۰۷ نفر رسید.

دکتر فرشیدی در ارتباط زنده تصویری با خبر ساعت ۲۰شبکه خلیج فارس افزود: ۱۴نفر جدید مبتلا شده امروز؛ ۴نفر در بندرعباس، ۳نفر در کیش، ۳نفر در میناب، ۳نفر در حاجی آباد و ۱نفر در قشم بود.  در ۲۴ساعت گذشته یک فوتی جدید داشتیم که آقای ۸۸ساله از شهرستان میناب بود وشمار فوتی‌ها در استان به ۱۹ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ۲۵۶ نفر از مبتلایان به کرونا در استان تا کنون بهبود یافته و مرخص شده اند و ۳۲نفر دیگر هنوز بستری و در حال درمان هستند.  تاکنون از ۱۸۴۶نفر نیز آزمایش گرفته شده که ۱۵۳۹ مورد منفی بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: از ابتدای شیوع کرونا هزار و ۶۹۹نفر با علایم بیماری‌های حاد تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کرده اند که از این شمار هزار و ۴۹۹نفر مرخص شدند. تا کنون در بندرعباس، ۱۵۲نفر، کیش ۵۰نفر، قشم ۲۹نفر، میناب ۳۲نفر، حاجی آباد ۱۲نفر، بندرلنگه ۸نفر، پارسیان ۸نفر، رودان ۶نفر، خمیر ۶نفر، بستک ۳نفر، و جاسک یک نفر مبتلا به کرونا داشته اند.

ابتلای یک هزار ۳۹۶نفر به کرونا در آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در استان به یک هزار و ۳۹۶ نفر رسید.

جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تا تاریخ ۲۱فروردین آزمایش هزار و ۳۹۶نفر مثبت شده است، اظهار داشت: از این تعداد تاکنون، ۷۵۸ نفر بهبود یافته و ۱۰۵ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

او با اعلام اینکه از نظر ابتلا به کرونا در استان، روند فزاینده و رو به رشدی را شاهد هستیم، افزود: علت اصلی این افزایش مربوط به مسافرت‌های هفته اول نوروزی به استان است.

آقازاده با درخواست از این عده در برگشت به استان برای ثبت نام در سامانه سلامت و ثبت اطلاعات فردی، در کنترل ویروس کرونا مسئولین بهداشتی را یاری کنند.

او با تاکید بر جدی گرفتن طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، از برخی مردم بدلیل حضور در باغات وپارک‌ها انتقاد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به شیوع گسترده این بیماری در کشور و استان، ادامه داد:مردم حتما با در خانه ماندن و رعایت اصول بهداشتی در قطع زنجیره انتقال این بیماری کمک کنند.

با توجه به تدابیر اندیشیده شده در خصوص تعطیلی اصناف و بازاریان و همچنین گزارش‌های دریافتی در خصوص رعایت بسیاری از توصیه‌ها از سوی شهروندان، امیدواری‌ها در خصوص کاهش میزان ابتلا در روز‌های آینده افزایش یافته، ولی تداوم رعایت توصیه‌ها در این خصوص بسیار الزامی است.

نخستین مورد ابتلا به کرونا روز هشتم اسفند امسال در آذربایجان‌غربی ثبت شد؛ برخی پیش‌بینی‌ها از تداوم چندین هفته تا چندین ماهه این بیماری خبر می‌دهد و کوتاه‌شدن این روند، به همراهی مردم از طریق خودقرنطینگی بستگی دارد.

تعداد مبتلایان کرونا در کرمانشاه به ۴۳۰ نفر رسید

سخنگوی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی تعداد مبتلایان کرونا در استان کرمانشاه را ۴۳۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۴۴ نفر جان باخته اند.

دکتر ابراهیم شکیبا اظهار داشت: از این تعداد مبتلا ۳۱۰ نفر بیماران بستری و ۱۲۰ نفر بیماران سرپایی هستند.

وی افزود: در شبانه روز گذشته تست کرونای ۲۶ نفر از هم استانی‌ها مثبت اعلام شده، که ۸ نفر مربوط به بیماران بستری و ۱۸ نفر مربوط به بیماران سرپایی می‌باشد.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون ۱۶۳۴ نفر در مراکز درمانی استان بستری شده اند که از این تعداد ۱۴۲۱ نفر ترخیص شده و ۱۶۹ نفر نیز در حال حاضر بستری هستند.

دکتر شکیبا تأکید کرد: اگر بخواهیم زنجیره انتقال را قطع کنیم تنها با در خانه ماندن مشکل حل می‌شود.

۱۷ مورد جدید در زنجان به کرونا مبتلا شده‌اند

پرویز قزلباش، رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده است، گفت: آمار تجمیعی بیماران مبتلا به کرونا در استان زنجان تاکنون ۲۱۳۰ نفر بوده است که ۲۹۶ نفر از این تعداد بستری شده‌اند. از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون در استان ۷۶ نفر به علت ابتلاء به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند. از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس در استان تا به امروز ۵۸۶ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

شناسایی ۱۰۶ نفر مبتلا به کرونا در استان فارس طی ۲۴ ساعت

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۶ بیمار مبتلا به کویید ۱۹ در استان فارس شناسایی و یک نفر نیز فوت کرده است.

عبدالرسول همتی عصر جمعه در جمع خبرنگاران با اعلام افزوده شدن ۱۰۶ بیمار جدید مبتلا به کروناویروس در فارس، آمار جدید مبتلایان به این بیماری را هزار و ۷۶۲ مورد اعلام کرد. از مجموع این مبتلایان، تاکنون ۴۶۵ نفر بهبود یافته و از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند. همچنین ۸۲۲ نفر از مبتلایان به دلیل مساعد بودن شرایط جسمانی، در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی به دلیل ابتلاء به کروناویروس در استان گزارش شده است، افزود: تاکنون ۴۳ نفر در استان جان خود را به دلیل ابتلاء به کروناویروس از دست داده‌اند.

دکتر همتی اضافه کرد: از مجموع آمار مبتلایان به کروناویروس در استان فارس به تفکیک شهرستان‌ها، شیراز ۹۸۶ مورد، جهرم ۱۱۴ مورد، فسا ۱۱۰ مورد، آباده ۷۷ مورد، لار ۶۸ مورد، مرودشت ۵۱ مورد، کوار ۳۳ مورد، کازرون ۳۲ مورد، خرم بید ۳۱ مورد، اقلید ۲۷ مورد، سروستان ۲۴ مورد، استهبان ۲۳ مورد، فیروزآباد ۲۲ مورد، رستم ۱۹ مورد، گراش ۱۸ مورد، بوانات ۱۷ مورد، ممسنی ۱۴ مورد، زرقان ۱۴ مورد، قیروکارزین ۱۳ مورد، داراب ۱۱ مورد، مُهر ۹ مورد، خَفر ۹ مورد، بیضا ۷ مورد، سپیدان ۷ مورد، ارسنجان ۷ مورد، نی ریز ۶ مورد، فراشبند ۳ مورد، زرین دشت ۳ مورد، سرچهان ۳ مورد، خُنج ۲ مورد، خرامه یک مورد و لامرد نیز یک مورد مبتلا را شامل می‌شود.

وی افزود: تا امروز از شهرستان‌های پاسارگاد، کوه چنار و بختگان مورد مثبت مبتلا به کروناویروس گزارش نشده است.

ترخیص ۱۳۵ بیمار مبتلا به کرونا از بیمارستان‌های مازندران

۱۳۵ بیمار مبتلا به کرونا، ۲۴ ساعت گذشته از بیمارستان‌های مازندران مرخص شدند.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران با اشاره به اینکه ۱۱۶ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های استان مازندران بستری شدند گفت: ۶۶۷ بیمار مبتلا به کرونا، اکنون در بیمارستان‌های استان مازندران بستری هستند.

دکتر روحانی زاده افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۵ بیمار مبتلا به کرونا، با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان مرخص شدند تا ادامه روند درمانی را در منزل پیگیری کنند.  بیماران پس از ترخیص از بیمارستان، نکات بهداشتی را رعایت کنند و در منزل بمانند تا از انتقال بیماری به افراد سالم جلوگیری شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه از فردا فعالیت برخی از اصناف آغاز خواهد شد گفت: الزام صاحبان مشاغل و کارفرمایان به بارگذاری اطلاعات واحد صنفی در سایت SALAMAT.GOV.IR برای دریافت مجوز فعالیت

دکتر روحانی زاده از مردم و صاحبان اصناف خواست در شروع بکار دوباره اصناف، رعایت نکات بهداشتی را بکنند تا این بیماری اوج نگیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از مردم خواست به محض مشاهده علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا در خودشان، هر چه سریعتر به پزشک خانواده و مراکز درمانی مراجعه کنند و تحت درمان قرار گیرند.

ترخیص ۷۲۲ بیمار کرونایی از بیمارستان‌های استان سمنان

طبق آخرین آمارها، شمار کرونایی‌های استان سمنان تا روز ۲۱ فروردین‌ ماه به ۹۰۶ نفر رسید و ۷۲۲ نفر از بیماران نیز بهبود یافته‌اند.

آخرین خبرها از مشاهده ۶ مورد جدید ابتلا به این ویروس در استان سمنان حکایت دارد.

بر همین اساس، آمار تجمیعی مبتلایان قطعی به کرونا به تفکیک استان‌های مختلف کشور نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در هشت شهرستان شاهرود، میامی، سمنان، دامغان، گرمسار، مهدی‌شهر، سرخه و آرادان که زیرپوشش دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود هستند، به ۹۰۶ نفر رسیده است.

همچنین شمار افراد بهبودیافته از ویروس کرونا در استان سمنان تا روز ۲۱ فروردین‌ماه به ۷۲۲ نفر رسیده است و ۱۵۲ نفر نیز بستری هستند و البته ممکن است همه افراد بستری به ویروس کرونا مبتلا نباشند.

بر پایه آمارهای به دست‌آمده از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی سمنان تا روز ۲۱ فرودین ماه، ۴۵۶نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند.

شمار افراد بهبودیافته از ویروس کرونا در ۶ شهرستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان تا روز ۲۱ فروردین‌ماه، ۳۵۱ نفر اعلام شده و تعداد افراد بستری در بیمارستان‌ها، ۹۰ نفر است و البته ممکن است همه افراد بستری به ویروس کرونا مبتلا نباشند.

در دو شهرستان شاهرود و میامی در استان سمنان که زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود قرار دارند، شمار مبتلایان به ویروس کرونا ۴۵۰ نفر اعلام شده است؛ ۶۲ نفر نیز بستری هستند و البته ممکن است همه افراد بستری به ویروس کرونا مبتلا نباشند.

همچنین شمار افراد بهبودیافته از ویروس کرونا در دو شهرستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تا روز ۲۱ فروردین‌ماه به ۳۷۱ نفر رسیده است.

تعداد موارد قطعی مبتلا به کرونا در کرمان به ۴۲۷ نفر رسید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تعداد کل موارد مثبت کرونا در استان کرمان تاکنون به ۴۲۷ نفر رسیده است.

بمهدی شفیعی بعدازظهر جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت کرونا ویروس در استان کرمان اظهار کرد: از ۱۴۱ مورد نمونه جدید ارسال شده برای آزمایشگاه تست ۱۵ نفر (شامل چهار مورد بستری و ۹ مورد اطرافیان بیمار مثبت شده که سه مورد آن کودک و دو مورد کادر درمان) با متوسط سن ۶۸ سال در ۲۴ ساعت گذشته مثبت شده است.

وی با بیان این مطلب که جنسیت ۱۵ نفر مبتلا شده در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ نفر زن و سه نفر مرد بوده است، بیان کرد: از این تعداد ۱۰ نفر از دانشگاه علوم پزشکی کرمان است که یک نفر از شهرستان زرند (اطرافیان بیمار)، یک نفر شهرستان بردسیر (بستری) و هشت نفر از شهرستان کرمان (اطرافیان بیمار) است.

شفیعی عنوان کرد: مابقی موارد جدید از حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان یک نفر، دانشگاه علوم پزشکی جیرفت سه نفر و دانشکده علوم پزشکی سیرجان یک نفر است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه تعداد کل موارد مثبت کرونا در استان کرمان تاکنون به ۴۲۷ نفر رسیده است، تصریح کرد: تعداد کادر درمان مبتلا شده از ابتدا تاکنون ۴۱ مورد است که طی ۲۴ ساعت گذشته تست دو مورد از کادر درمان مثبت شده است.

وی با اشاره به تفکیک نمونه‌های مثبت بر اساس دانشگاه‌ها و دانشکده علوم پزشکی استان از ابتدا تاکنون، عنوان کرد: از مجموع آمار نمونه‌های مثبت شده تاکنون سهم دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۳۱۷، دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ۴۷، دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ۲۴، دانشگاه علوم پزشکی بم ۲۴ و دانشکده علوم پزشکی سیرجان ۱۵ مورد بوده است.

شفیعی با بیان این مطلب که متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک نفر مرد در حوزه دانشگاه‌های علوم پزشکی کرمان به دلیل ابتلاء به کرونا جان خود را از دست داده است، افزود: در مجموع از ابتدا تاکنون ۴۶ نفر در استان کرمان به دلیل ابتلاء به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ نفر از بیمارستان‌های استان ترخیص شدند که در مجموع تعداد ترخیص شده‌ها ۲۴۹ مورد است، بیان داشت: تعداد افراد بستری در بیمارستان‌ها به علت ابتلاء به کووید ۱۹ از ابتدا تاکنون ۳۲۹ نفر و ۳۴ نفر هم اکنون در بیمارستان‌های استان کرمان بستری هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اضافه کرد: اختلاف آماری بین ۳۲۹ مورد بستری و ۴۲۷ مورد مثبت مربوط به مواردی است که جزو کادر درمان یا اطرافیان بیماران به صورت سرپایی بوده که تست آنها مثبت شده و با رعایت شرایط در منزل در ایزوله خانگی قرار گرفته‌اند.

شفیعی با اشاره به اینکه هم اکنون چهار نفر در بخش آی سی یو بستری هستند، اظهار کرد: درحال حاضر ۱۴ نفر در نقاهتگاه حضور دارند همچنین افراد بستری در بیمارستان‌ها به دلیل بیماری حاد تنفسی از ابتدای اسفند سال گذشته تا به امروز دو هزار و ۲۷۸ مورد هستند که طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۵ مورد اضافه شده است.

وی اظهار داشت: تعداد موارد مشکوک به کرونا از ابتدای اسفند سال گذشته تا به امروز یک هزار و ۶۹۳ مورد بوده که آمار ۲۴ ساعت گذشته ۶۴ مورد بوده است.

یک هزار و ۲۰ مبتلا و ۹۱ فوتی در لرستان

از ابتدای شیوع کرونا در لرستان، تا کنون ۹۱ نفر در این ستان فوت کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تا کنون ۳۲۸۸ نمونه از بیماران مشکوک به کووید۱۹ در استان به آزمایشگاه مرجع ارسال شده که تعداد ۲۹۶۹ نمونه پاسخ داده شده و ۱۰۲۰ مورد مثبت و ۱۹۴۹ نمونه منفی بوده است.

نیکبخت افزود: همچنین ۹۱ مورد فوت قطعی بر اثر بیماری کووید۱۹ در استان ثبت شده است. ۷۸ مبتلاء به کووید۱۹ در مراکز درمانی استان تحت مراقبت‌های پزشکی و درمانی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا در استان تا کنون ۸۵۱ بیمار پس از درمان به بهبودی کامل دست یافته‌اند.

شناسایی ۱۱ مبتلای جدید به کرونا در خراسان جنوبی

تعداد مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در استان با شناسایی ۱۱ مورد جدید در ۲۴ساعت گذشته ۴۰۸ نفر رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از ۵۰ نمونه ارسال شده بهشناسایی ۱۱ مبتلای جدید به کرونا در خراسان جنوبی آزمایشگاه، ۱۱ نمونه جوابشان مثبت شد که از این تعداد ۸ مورد افراد سرپایی و ۳ نفر هم از بیماران بستری در بیمارستان‌ها بودند. در ۲۴ ساعت گذشته، ۲ نفر از بیماران فوت شدند که بدین ترتیب آمار کل فوتی استان به ۳۷ نفر رسید.

وی با بیان اینکه متاسفانه ۷ نفر از بیماران بستری بدحال هستند، گفت: تا کنون از هزار و ۴۷۸ آزمایش انجام شده در استان، نتیجه آزمایش ۴۰۸ نفر مثبت شد که از این تعداد ۳۲۵ بیمار ترخیص و ۴۶ نفر بستری شدند و ۳۷ نفر هم فوت کردند.

وی همچنین از غربالگری ۹۵ درصد خانوار‌های استان خبر داد و افزود: تاکنون تعداد ۲۲۸ هزار و ۱۷۹ خانواده معادل ۷۵۷ هزار و ۶۰۹ نفر در استان توسط پرسنل بهداشتی غربالگری شدند.

شناسایی ۷ مورد جدید/ ابتلای ۱۹۶ نفر به کرونا در چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از شناسایی هفت مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در استان خبر داد.

مجید شیرانی گفت: از آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور، تاکنون ۸۰۰ نفر با علائم بالینی مشکوک به مراکز درمانی این استان مراجعه کردند که تا امروز ۱۹۶ بیمار مبتلای قطعی به این ویروس در استان شناسایی و ثبت شده است.

وی با اشاره به بهبودی کامل و مرخص شدن ۱۴۵ بیمار مبتلا از بیمارستان، افزود: با احتساب فوت یک نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تاکنون ۲۱ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، تعداد افراد بستری در مراکز درمانی استان را ۹۰ نفر اعلام کرد و گفت: در خانه ماندن و دوری از تجمع سبب می‌شود تا ویروس کرونا هرچه زودتر سیر نزولی یابد.

۵ نفر به لیست مبتلایان به ویروس کرونا در استان بوشهر اضافه شد

سعید کشمیری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ظهر جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان تاکنون ۱۳۵ نفر از آنان بهبود یافته یا با حال عمومی خوب در منزل تحت مراقبت هستند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر اضافه کرد: پنج نفر به لیست مبتلایان به ویروس کرونا در استان بوشهر افزوده شده‌اند که متأسفانه از این تعداد یک نفر فوت شده است و آمار فوتی‌های کرونا در استان بوشهر به ۹ نفر رسید.  تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز جمعه ۲۲ فروردین ۱۵۷ نفر شامل ۸۶ مرد و ۷۱ زن است.

کشمیری بابیان اینکه تا امروز ۴۱۳۰ نفر با علائم حاد تنفسی به بیمارستان‌های استان مراجعه کرده‌اند، گفت: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۱۵۷ نفر) تاکنون ۱۳۵ نفر از آنان بهبود یافته یا با حال عمومی خوب در منزل تحت مراقبت هستند و ۱۳ نفر دیگر نیز در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی خود قرار دارند. از ۵ بیمار جدیدی که نتیجه آزمایش کرونا ویروس آن‌ها مثبت اعلام‌شده است، گناوه یک مورد، کنگان یک مورد، دیر یک مورد و دشتستان دو مورد بوده است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با اشاره به اینکه مهم‌ترین کمک مردم به حوزه سلامت در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی است، اضافه کرد: مردم تردد نکنند، در خانه بمانند و به سفر نروند، دور همی و مهمانی نروند، توصیه‌های بهداشتی را رعایت و در صورت علامت‌دار شدن به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه و نسبت به قطع زنجیره اقدام شود.  جان همه انسان‌ها باید برایمان مهم باشد، با تردد غیرضروری جان کسی را به خطر نیندازیم.

تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در ایلام به ۳۷۰ مورد افزایش یافت

محمد کریمیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام  ظهر جمعه در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب اظهار کرد: دی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۷ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: بدین ترتیب تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در ایلام به ۳۷۰ مورد افزایش یافته است. متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۲ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش شده که با احتساب این موارد تعداد متوفیان بیماری کرونا در استان به ۳۷ مورد افزایش یافته است.

کریمیان با بیان اینکه شکستن زنجیره انتقال کرونا وظیفه همه ماست؛ از عموم مردم استان خواستند که با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در جلوگیری از شیوع کرونا کوشا باشند.

۳۷۶ نفر مثبت آزمایشگاهی کووید-۱۹ در سیستان و بلوچستان

موارد مثبت آزمایشگاهی کووید-۱۹ در سیستان و بلوچستان به ۳۷۶ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان: تا ظهر امروز موارد مثبت آزمایشگاهی کووید-۱۹ در سیستان و بلوچستان با ۵ مورد افزایش به ٣٧۶ نفر رسید.

هاشمی شهری افزود: از مجموع بیماران با آزمایش مثبت کرونا تا کنون ٢٢٢ نفر پس از دریافت درمان‌های تخصصی بهبود یافته اند و یا دوره نقاهت بیماری را سپری می‌کنند. متاسفانه تاکنون ٣١ نفر از عزیزان هم استانی با نتیجه آزمایش مثبت کرونا فوت کرده‌اند. تعداد موارد مثبت در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ٢۵٧ نفر، در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه زابل ٨۴ نفر و در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه ایرانشهر ٣۵ نفر است. تعداد بیماران بستری شده باعلائم تنفسی حاد که شامل انواع عفونت‌های ویروسی، میکروبی، بیماری‌های التهابی و موارد مشکوک به کرونا هستند نیز تا این روز به ١۶٢١ نفر رسیده است. خوشبختانه ۱۲۹۱ نفر از مجموع بیماران تنفسی حاد نیز از بیمارستان ترخیص شده اند، امّا ١۵١ نفر از این عزیزان هم جان خود را از دست داده اند.

ابتلا ۴۹۵ نفر در خراسان شمالی به بیماری کرونا

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام‌شده، تا ظهر ۲۲ فروردین، ۴۹۵ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی سید احمد هاشمی از ابتلا ۴۹۵ نفر در خراسان شمالی به بیماری کرونا خبر داد و در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها نیز اظهار کرد: در شهرستان‌های بجنورد ۲۳۷ نفر، شیروان ۵۰ نفر، فاروج ۲۸ نفر، مانه و سملقان ۳۲ نفر، جاجرم ۲۲ نفر، گرمه ۲۱ نفر، راز و جرگلان ۱۰ نفر و اسفراین ۹۲ نفر به‌طور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند. ️

وی با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش‌های شبانه‌روزی انجام پذیرفته تاکنون ۳۰۵ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تأکید کرد: یکی از خطرناک‌ترین اقدامات در این ایام رفتن به سفر‌های غیرضروری بخصوص به استان‌های درگیر با این بیماری است. رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، عدم تماس با بیماران، پرهیز از دست زدن به سروصورت بخصوص به ناحیه چشم، بینی و دهان ضروری است. آزمایش ۶۹۵ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش‌شده است و هم‌اکنون ۱۲۶ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به غربالگری ۸۲۰ هزار و ۴۸۸ نفر در استان گفت: غربالگری بیش از ۹۳ درصد جمعیت استان اقدامی ارزشمند بوده و به معنای ممانعت از مراجعه بدون ضرورت این افراد به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها است.

وی با اشاره شرایط به وجود آمده هشدار داد: اگر مردم جان خود و عزیزانشان برایشان اهمیت دارد، قرنطینه خانگی مؤثرترین راه برای قطع کردن زنجیره انتقال این ویروس است.

شمار مبتلایان کرونا در کردستان ۷۱۲ نفر شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن اشاره به آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این استان، افزود: سیر صعودی شماره مبتلایان در سراسر کردستان به ویژه شهر سنندج همچنان ادامه دارد.

فرزین رضاعی ظهر امروز جمعه ۲۲ فروردین ماه آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان کردستان را اعلام کرد. تا ظهر امروز جمعه از مجموع ۱۴۴۹ نمونه صورت گرفته در استان کردستان ۷۱۲ بیمار مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شده است و نتیجه آزمایش ۷۲۰ مورد نیز منفی بوده است.

وی با بیان اینکه شهرستان سقز همچنان بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان کردستان را به خود اختصاص داده است، افزود: تا ظهر امروز شمار مبتلایان به کرونا در شهرستان سقز به ۱۹۸ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان به سیر صعودی مبتلایان به کرونا در شهرستان سنندج اشاره کرد و یادآور شد: تا ظهر امروز شمار مبتلایان به کرونا در مرکز استان به ۱۷۱ نفر رسیده است. تا ظهر امروز در شهرستان بانه با ۱۱۱ نفر، قروه ۵۴ نفر، دهگلان ۴۱ نفر، مریوان ۳۷ نفر، بیجار ۳۶ نفر، دیواندره ۳۴ نفر، کامیاران ۱۹ نفر و سروآباد ۱۱ نفر بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شده است.

رضاعی در ادامه سخنان خود به شمار مرگ و میر ثبت شده به دلیل ابتلاء به ویروس کرونا در استان کردستان اشاره کرد و افزود: از ابتدای ورود این ویروس به استان تا ظهر امروز جمعه ۸۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه در این بخش نیز شهرستان سقز با ثبت ۲۸ مورد مرگ قطعی به دلیل ابتلاء به ویروس کرونا در رتبه اول استان کردستان قرار گرفته است، گفت: قروه ۱۴ نفر، بانه ۱۳ نفر، سنندج ۱۱ نفر، بیجار ۶ نفر، شهرستان‌های کامیاران و مریوان هرکدام ۵ نفر و شهرستان دیواندره نیز چهار نفر مرگ قطعی به دلیل ویروس کرونا در استان کردستان را به خود اختصاص داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن اشاره به تلاش‌های صورت گرفته از سوی جامعه بهداشت و درمان این استان در راستای مداوای افراد مبتلا به ویروس کرونا، گفت: تا ظهر امروز جمعه در مجموعه ۲۴۹ نفر بیمار مبتلا به کرونا بهبود پیدا کرده و از مراکز بهداشتی و درمانی مرخص شده‌اند.

بهبودی ۷۹ بیمار مبتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از بهبودی ۷۹ بیمار مبتلا به کرونا در این استان خبر داد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی این استان به آمار مبتلایان به کرونا در روز گذشته اشاره کرد و گفت: روز گذشته ۲۱۵ نمونه دریافت کردیم که ۴۸ نمونه مربوط به آزمایشگاه ویروس‌شناسی یاسوج و ۶۷ مورد نمونه‌های انیستوپاستور بود که پنج مورد مثبت اعلام شد.

پرویز یزدان‌پناه با بیان اینکه مبتلایان به کرونا ویروس به ۲۱۰ نفر افزایش یافت از بهبودی قطعی ۷۹ بیمار مبتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد. ۹ بیمار کرونایی در بیمارستان بستری هستند و مابقی با دریافت دارو در خانه و تحت درمان هستند.

یزدانپناه با بیان اینکه مریض بد حال کرونایی در استان نداریم گفت: سه مورد بستری در آی. سی. یو هستند که مشخص نیست این افراد کرونایی باشند.

یزدان‌پناه در پایان به این نکته هم اشاره کرد که تاکنون هشت نفر از کرونایی‌های استان جان خود را از دست داده‌اند.

شناسایی ۱۶ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان مرکزی

از ظهر دیروز تا امروز (جمعه) ۱۶ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹در استان مرکزی شناسایی شده و مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۱۳۹۰ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت:خوشبختانه از ابتدای شیوع بیماری درشناسایی ۱۶ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان مرکزی استان مرکزی ۹۸۰ نفر از بیماران کووید۱۹ در استان بهبود یافته‌اند.

دکتر جمالیان افزود: تا روز ۲۲ فروردین ۱۱۷ بیمار مبتلا به کرونا ویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند که خدمات تخصصی درمانی لازم را دریافت می‌کنند و ۱۵۹ نفر از مبتلایان هم در منزل بستری و قرنطینه می‌باشند.

وی افزود: در ۲۴ساعت گذشته تعداد ۴ نفر از هم استانی هایمان در اثر ابتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست داده اند و بر این اساس تعداد فوتی‌های این بیماری به ۱۳۴ نفر رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در مورد موارد جدید کووید۱۹ در استان گفت: از ۱۶ مورد جدید به این ویروس در ۲۴ ساعت گذشته ۶ مورد اراک، ۶ مورد ساوه و زرندیه، ۲ مورد خمین، ۱مورد کمیجان و ۱ مورد خنداب بوده است.

فوت ۵ خوزستانی مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته/ فوتی‌ها سابقه بیماری قلبی داشتند
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: طی بررسی انجام شده همه فوت‌شدگان روز گذشته سابقه بیماری مزمن قلبی داشته‌اند.

فوت ۵ خوزستانی مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته/ فوتی‌ها سابقه بیماری قلبی داشتند

علی احسان پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دقایقی پیش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته در خوزستان ۳۹ مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شد که در مجموع، مبتلایان به ۱۰۷۸ مورد افزایش یافت.

وی افزود: این موارد به تفکیک شامل ۲۱ مورد در اهواز، ۷ مورد رامشیر، آبادان و حمیدیه هر کدام ۲ مورد و شهرستان‌های آغاجاری، شادگان، خرمشهر، دزفول، کارون، ماهشهر و هفتگل هر کدام یک مورد بوده است.

سخنگوی علوم پزشکی اهواز با اعلام فوت ۵ نفر از بیماران کووید ۱۹ در خوزستان گفت: فوت شدگان در بیمارستان‌های آریای اهواز، اندیمشک، خرمشهر، شوشتر و دزفول بوده و تعداد فوت‌شدگان به ۱۲۶ نفر رسیده است.

وی افزود: طی بررسی انجام شده همه فوت‌شدگان روز گذشته سابقه بیماری مزمن قلبی داشته‌اند.  تا کنون ۷۷۲ بیمار بهبود یافته و در حال حاضر ۱۸۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری و درحال دریافت خدمات درمانی هستند.

وی با اشاره به فعال شدن نقاهتگاه بیماران کرونایی در اهواز افزود: تا کنون ۵ بیمار از خدمات این نقاهتگاه استفاده کرده‌اند.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در اردبیل ۷۴۶ نفر، شمار فوتی‌ها به ۱۲۲ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در استان اردبیل با ۴۴ نفر افزایش نسبت به دیروز به ۷۴۶ نفر و تعداد فوتی‌ها با ۳ نفر افزایش نسبت به دیروز به ۱۲۲ نفر رسید.

دکتر اخوان اکبری با اشاره به بستری بودن ۳۱۴ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان و نگهداری ۴۰ بیمار بدحال در بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌ها افزود: باتوجه به نتایج بررسی‌های بالینی و رادیولوژی و ۳۵۸ سی تی اسکن انجام شده از بیماران مراجعه کننده، در ۲۴ ساعت گذشته ابتلای ۱۰۳ نفر به کرونا بصورت تشخیص اولیه تایید شده است.

دکتر اخوان اکبری با تاکید بر لزوم توجه مردم به هشدار‌ها ورعایت موازین بهداشتی تعیین شده افزود: مردم در خانه مانده، موازین بهداشتی را به دقت رعایت کرده و صاحبان مشاغلی که اجازه فعالیت نسبی به آن‌ها داده می‌شود حتما فاصله اجتماعی را رعایت کنند، افراد مسن، خانم‌های باردار و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای حتما و قطعا در خانه بمانند و در صورت بروز علائمی همچون تب و لرز، تنگی نفس، گلو درد و سرفه خشک سریعا به شماره تلفن ۱۹۰ و یا ۴۰۳۰ اطلاع دهند.

برچسب‌ها:

نظر شما