شناسهٔ خبر: 39301396 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بسیج اندیمشک همپای مدافعان سلامت در میدان مبارزه با کرونا؛ اقدامات تحسین برانگیز بسیج اندیمشک + تصویر

گروه استان‌ها ــ با شیوع ویروس کرونا،‌ ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک تمام توان جهادی و امکانات خود را به خدمت مردم درآورده است، تا بتواند در این برهه زمانی نیز رسالت پاسداری از انقلاب و نظام را به بهترین نحو ممکن به نمایش بگذارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تسنیم از اندیمشک، ویروس کرونا در کشور چین شیوع پیدا کرد و در مدت کوتاهی همه‌گیر شد و افراد زیادی به‌سبب مبتلا شدن به این بیماری جان خود را از دست دادند، ویروس کرونا پس از مدتی به ایران اسلامی نیز رسیده و ارگان های مختلف از جمله نیروهای مسلح به کمک دولت آمده تا بتواند این شرایط را تحت کنترل گرفته و هر چه زودتر از شیوع بیشتر این ویروس خطرناک و کشنده جلوگیری کند.

اما با شیوع ویروس کرونا شاهد خدمات و تلاش‌های خالصانه پرستاران، پزشکان و تیم‌های درمانی در جای جای ایران اسلامی بودیم که بدون وقفه در صف اول مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند.

بدون تردید نقش پزشکان، پیراپزشکان، پرستاران‌ و همه عزیزان خانواده بزرگ بهداشت و درمان که با سختکوشی در درمان بیماران مبتلا به کروناویروس در حال جهاد هستند ستودنی و ارزشمند است‌ ‌اما نباید از اقدامات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به‌ویژه سپاه پاسداران که با تمام توان جهادی و امکانات فداکارانه و بسیج مردمی به میدان آمدند و به مردم خدمت کردند، چشم پوشی کرد.

در این باره ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک از همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا با تمام توان جهادی و امکانات به میدان آمد، پاسداران و بسیجیان اندیمشکی همواره با ارائه خدمات در زمینه‌های مختلف و شناسایی مشکلات گام مثبتی برای مقابله با مشکلات بر می‌دارند، با شیوع ویروس منحوس کرونا، ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک با راه اندازی قرارگاه پدافند زیستی، تمام توان جهادی و امکانات خود را به خدمت مردم درآورده است تا بتواند در این برحه زمانی نیز رسالت پاسداری از انقلاب و نظام را به بهترین نحو ممکن به نمایش بگذارد.

سرهنگ پاسدار احسان کریم پور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در این باره اظهار داشت: تاکنون ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک اقدامات بسیاری را انجام داده که یکی از اقدامات انجام شده ضدعفونی و گندزدایی مناطق مختلف اعم از ادارات، بیمارستان‌، مساجد، مراکز تجمعی، خیابان‌های اصلی، روستاها و معابر پر تردد در سطح شهر و بخش الوار گرمسیری بوده است‌.

وی افزود: از دیگر اقدامات مهم سپاه انجام پست‌های کنترلی در ورودی‌ پلیس راه دوکوهه بوده که بسیجیان در کنار ارتش، نیروی انتظامی و هلال احمر در حال خدمت‌رسانی بوده و کار غربالگری و تب سنجی را در ورودی شهرستان انجام می‌دهند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک، در ادامه یکی دیگر از فعالیت‌های شاخص سپاه را تولید ماسک برشمرد و گفت: از آنجا که ماسک یک نیاز عمومی‌ است، 6 کارگاه برای تولید این محصول توسط گروه‌های جهادی ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک راه‌اندازی کرده‌ایم، که این کارگاه‌ها به همت رده‌های قشری بسیج از جمله بسیج خواهران، بسیج فرهنگیان، بسیج مساجد و محلات، بسیج اصناف، بسیج دانشجویی و بسیج طلاب بوده و روزانه بیش از دو هزار ماسک تهیه و تولید می‌کنند.

‌وی در ادامه افزود: یک کارگاه تولید دستکش یکبار مصرف نیز توسط عزیزان بسیجی حوزه مالک اشتر در شب نیمه شعبان راه‌اندازی شده که در این کارگاه با امکانات حداقلی لکن کاری بزرگ صورت گرفته و دستکش‌های مورد نیاز یکبار مصرف نهادها و ارگان‌ها و مجموعه‌های درمانی تولید و در کمترین زمان ممکن اهدا می‌ شود.

کریم پور با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه محرومیت‌زدایی گفت: شیوع ویروس کرونا در این ایام باعث افزایش مشکلات معیشتی برای برخی افراد و یا حتی کاهش درآمد آنان شده که در این راستا 600 بسته کمک معیشتی و بهداشتی در بین خانواده‌های مستضعف و کم‌ درآمد توزیع شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک، از اجرای طرح جهادی اهدای خون توسط بسیجیان و پاسداران ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک خبر داد و گفت: این اقدام خداپسندانه به مناسبت نیمه شعبان و در پی کاهش ذخایر خونی و نیازمندان مستمر خون و فرآورده‌های خونی انجام شد.

وی با اشاره به کمبود خون و ذخایر خونی، به دنبال شیوع کرونا و نگرانی افراد از مراجعه به پایگاه‌های اهدای خون، از عموم شهروندان دعوت کرد تا در این اقدام نیک مشارکت داشته باشند.

کریم پور با اشاره به طرح ارتقای سلامت با موضوع پیشگیری از آسیب‌های روانی ناشی از اضطراب شیوع ویروس کرونا افزود: جهت کاهش فشارهای روانی همشهریان عزیز در این شرایط این طرح به صورت تلفنی و رایگان توسط مشاورین بسیجی اجرا شد.

وی در ادامه افزود: به همت رده‌های قشری بسیج از جمله بسیج دانش آموزی خواهران و بسیج خواهران و بسیج جامعه زنان و بسیج فرهنگیان این طرح اجرا شده است.

به گزارش تسنیم حضور فداکارانه و ایثارگرانه پاسداران و بسیجیان ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک در کنار مردم شهیدپرور اندیمشک و همراهی کادر درمانی مبارزه با ویروس کرونا برخاسته از باور‌های دینی، روحیه جهادی، احساس مسئولیت، نقش پذیری آن‌ها و نوع دوستی مردم ایران اسلامی می توان قلمداد کرد.

ویروس کرونا ,

ویروس کرونا ,

ویروس کرونا ,

ویروس کرونا ,

ویروس کرونا ,

گزارش از محمدحمید ذوالفقاری

انتهای پیام/ح

برچسب‌ها:

نظر شما