شناسهٔ خبر: 39301376 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

محمدنبی: اساسنامه چراغ راه فوتبال است و باید با قوانین داخلی و استاندار‌های فیفا مطابقت داشته باشد/ تغییر سرمربی تیم ملی صحت ندارد

دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: اساسنامه چراغ راه فوتبال و راهی برای جمع کردن مسایل آن است و باید با قوانین داخلی و استاندارد‌های بین المللی مطابقت داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی محمدنبی دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره آخرین وضعیت اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال و ارائه جدول زمانی برای این اقدام به فیفا بیان کرد: امروز (جمعه) آخرین مهلت ارسال جدول زمان‌بندی به فیفا بود که خوشبختانه ۱۸ فروردین در جلسه هیئت رئیسه این جدول زمان‌بندی مطرح شد و اعضا به اتفاق آرا آن را تایید کردند. روز گذشته هم جدول مذکور را به بخش فدراسیون های عضو فیفا ارسال کردیم.

۲۰ آیتم را در جدول زمان‌بندی اصلاح اساسنامه درنظر گرفته‌ایم

او افزود: در این جدول ۲۰ آیتم مشخص شده که یکایک این مسائل با دقت، تجربه گرفتن از گذشته و الگوهایی که خودمان داشتیم باید مطرح شود. در شروع جدول، نگاه به اعضای مجمع است و آن‌ها مشارکت فعالی دارند. در ابتدا اعضا باید پیشنهادهایی که نسبت به اساسنامه مصوب سال ۱۳۹۰ دارند برای ما بفرستند. در حال حاضر آن اساسنامه اعتباری ندارد.

دبیر کل فدراسیون فوتبال اظهار داشت: در بحث بعدی پیش‌نویس اساسنامه باید در کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون با استفاده از کارشناسانی که در این امر تخصص دارند، بررسی شود. با درنظر گرفتن نقاط ضعف اساسنامه قبلی و همچنین اساسنامه استاندارد فیفا، پیش‌نویسی را در کمیته مذکور تهیه کرده و بار دیگر آن را در هیئت رئیسه مطرح می‌کنیم. ضمن اینکه این پیش‌نویس برای اعضای مجمع هم ارسال خواهد شد و نظرات آن‌ها را هم می‌گیریم. سال گذشته فدراسیون فوتبال مذاکراتی را با فیفا انجام داده و برهمین اساس نقاطی که نیاز به تائید و تقویت دارد، بررسی می‌شود.

اساسنامه چراغ راه فوتبال است و باید با قوانین داخلی و استاندارهای فیفا مطابقت داشته باشد

او افزود: مرحله نهایی، تایید این پیش‌نویس در مجمع است. در کنار اساسنامه باید آئین‌نامه و مقررات انتخاباتی هم در مجمع تصویب شود. درنهایت پس از تصویب اساسنامه در هیئت دولت برای برگزاری انتخابات اقدام می‌کنیم. طبیعی است با توجه به ارسال جدول زمان‌بندی برای فیفا آن‌ها هم نظرات و پیشنهادهایی دارند. در این رفت و برگشت‌ها کار را به تعویق نمی‌اندازیم. اساسنامه چراغ راهی برای آینده و جمع کردن تمام مسائلی است که در فوتبال وجود دارد. به همین دلیل باید با قوانین داخلی کشورمان و مرجع بالادستی فدراسیون که فیفا و AFC هستند، تطبیق یابد.

به شرط ایجاد نشدن هرج و مرج از پیشنهادهای خوب در اصلاح اساسنامه استفاده می‌کنیم

نبی ادامه داد: امیدوارم با تعامل خوبی که برای تصویب اساسنامه جدید شاهد خواهیم بود، این موارد هم صورت بگیرد. کارمان آسان نیست بلکه سخت است اما اعتقاد دارم به شرط ایجاد نشدن هرج و مرج باید از پیشنهادهای خوب استفاده کنیم و کار اصلاح اساسنامه را در راستای آنچه در شأن فوتبال ایران است جلو ببریم.

پس از تایید فیفا جدول زمان‌بندی را منتشر می‌کنیم

او درباره زمان اعلام زمان‌های ارائه شده به فیفا، گفت: یکی از مسائلی که معمولا مطرح می‌شود این است که شفاف‌سازی در فدراسیون فوتبال وجود ندارد. اعتقاد دارم باید این کار را انجام بدهیم. زمانی این جدول زمان‌بندی مصداق دارد که مورد تایید فیفا قرار بگیرد. پس از آن جدول زمان‌بندی را اطلاع رسانی می‌کنیم.

برای شروع لیگ برتر قوانین داخلی و نظرات نهادهای بالادستی را اعمال می‌کنیم

نبی درباره برنامه‌های فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برای ادامه لیگ برتر، اظهار داشت: با توجه به شرایطی که کرونا ایجاد کرده، سازمان لیگ جلسات مختلفی را با ستاد ملی مقابله با کرونا در ورزش برگزار کرده است. دکتر خلیلیان در مجموعه فدراسیون پزشکی- ورزشی مسئولیت دارد. بخشی از موضوع نظرات ستاد مقابله با کرونا در کشور خودمان است که اهمیت زیادی دارد و بخش دیگر هم نظرات نهادهای بالادستی‌مان یعنی فیفا و AFC است. یعنی آن‌ها هم باید اعلام کنند چگونه باید نسبت به این موضوع رفتار کنیم. در بخش سوم با توجه به اینکه تیم‌ها در این مدت نتوانسته‌اند تمرینات‌شان را برگزار کنند، طبیعی است که براساس نظرات مراجع بالاتر از فدراسیون ابتدا اعلام می‌کنیم چه زمانی و چگونه تمرینات تیم‌ها شروع شود. مسابقات از چه زمانی آغاز و در چه زمانی تمام شود. بازه زمانی نقل و انتقالات چه زمانی است و تاریخ شروع لیگ بعدی چیست؟ این موارد باید در دستور جلسه هیئت رئیسه سازمان لیگ بررسی شود.

معرفی ۴ تیم برتر نظر شخصی فردی بود که مدتی در فوتبال فعالیت می‌کرد

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا معرفی ۴ تیم بالای جدول فعلی لیگ برتر به عنوان نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا در دستور کار فدراسیون و سازمان لیگ است یا خیر، بیان کرد: فردی که چنین صحبتی کرده در سازمان لیگ مسئولیتی ندارد و نقطه نظرات شخصی‌اش را اعلام کرده است. درحالیکه هیئت رئیسه سازمان لیگ جمع‌بندی نداشته نمی‌دانم او روی چه حسابی چنین حرفی زده است. شاید حیدر سلیمانی به عنوان فردی که مدتی در فوتبال بوده چنین پیشنهادی داده است و چنین موضوعی صحت ندارد. سازمان لیگ باید به عنوان مسئول طبق قوانین ستاد مقابله با کرونا کشورمان و البته نهادهای بالادستی تصمیم بگیرد.

سهیل مهدی باید برای مخفیانه تمرین کردن تیم‌ها بررسی‌های میدانی انجام بدهد

او درباره موضع فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ درباره تیم‌هایی که شنیده می‌شود به شکل مخفیانه تمرینات‌شان را پیگیری می‌کنند، توضیح داد: به سهیل مهدی گفتم بررسی‌های میدانی انجام بدهد تا مشخص شود این اتفاق رخ داده است یا خیر. اگر بحث تمرین کردن تیم‌ها صحت داشته باشد، باید گزارش در اختیار بخش‌های مربوطه قرار بگیرد تا آن‌ها نسبت به تخلف رخ داده تصمیم‌گیری کنند و از این مبحث جلوگیری شود. البته بار دیگر تاکید می‌کنم طبق چارچوب و نقطه نظراتی که ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام و ابلاغ کرده، تمرین کردن تیم‌ها ممنوع است.

اسکوچیچ به مرخصی رفته و پس از اتمام شیوع کرونا به ایران باز می‌گردد

او درباره آخرین وضعیت ادامه همکاری با دراگان اسکوچیچ و مباحثی که درباره پیشنهاد به گابریل کالدرون برای جانشینی او مطرح است، گفت: بحث مذاکره با کالدرون به هیچ وجه صحت ندارد. اسکوچیچ به دلیل شیوع کرونا به زاگرب بازگشت و تاکنون نتوانسته به ایران بیاید. او اکنون در مرخصی است و با عادی شدن شرایط و اتمام مرخصی‌اش به ایران باز می‌گردد.

تغییر سرمربی تیم ملی صحت ندارد چراکه باید تا پایان آبان ۴ بازی انجام بدهیم

دبیرکل فدراسیون فوتبال ادامه داد: ما فرصتی نداریم و طبق آنچه به ما اطلاع داده‌اند اوایل اکتبر(مهر) ۲ بازی تیم ملی برگزار می‌شود و ۲ بازی‌مان هم در نوامبر(آبان) خواهد بود. فکر می‌کنم تا پایان آبان باید ۴ بازی تیم ملی را انجام بدهیم. تغییر سرمربی صحت ندارد.

بیشتر بخوانید: علوی: اسکوچیچ همچنان سرمربی تیم ملی است

از زمان قرارداد اسکوچیچ بی‌اطلاع هستم

نبی درباره اینکه آیا قرارداد اسکوچیچ تا اوایل تیرماه به اتمام می‌رسد، گفت: با توجه به اینکه به تازگی وارد فدراسیون شده‌ام، به دپارتمان تیم‌های ملی گفته‌ام قرارداد اسکوچیچ را به من ارائه بدهند تا با دیدن آن بهتر بتوانم درباره زمان قرارداد اظهار نظر کنم. همکاری با اسکوچیچ تغییر نمی‌کند اما طبق قرارداد مکتوب‌مان و صحبتی که با بهاروند داشتم با این مربی ادامه همکاری می‌دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما