شناسهٔ خبر: 39300719 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ترکیه چند روستا را در شمال حلب به توپ بست

خبرنگار شبکه «المیادین» گزارش کرد که نیروهای ترکیه چند روستا در شمال استان حلب (شمال غرب سوریه) را به توپ بستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرنگار شبکه «المیادین»،‌ امروز (جمعه)، گزارش کرد که نیروهای ترکیه روستاهای «زیاره»، «شوارغه» و اطراف شهر «تل رفعت» در شمال استان حلب را به توپ بستند.

در همین ارتباط،‌ وبگاه خبری گروه موسوم  به «دیدبان حقوق بشر سوریه» گزارش کرد که نیروهای ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن، نیروهای کُرد و ارتش سوریه را با ده‌ها موشک در مناطق تل رفعت، «الشیخ هلال»، اردوگاه روستای «کشتعار»، «کفرانطون»، «الارشادیه»، «مرعناز» و «المالکیه» هدف قرار دادند.

در عین حال دیدبان گزارش کرد که نیروهای این کشور و شبه‌نظامیان وابسته به آن از صبح امروز روستاهای «عقیبه»، «سوغانکه»، «زیاره»، «دیرجمال»، «بینه» و چند منطقه دیگر در ناحیه «شیروا» شمال غرب حلب را هدف حمله گسترده توپخانه‌ای قرار دادند.

به گزارش دیدبان این حمله، به زخمی شدن یک غیرنظامی در روستای عقیبه و همچنین کشته شدن یکی از نیروهای ارتش سوریه و زخمی شدن چند تن دیگر منجر شد.

در همین ارتباط، یک مقام نیروهای دموکراتیک سوریه گزارش کرد که روسیه طبق تمایل این گروه ده‌ها دستگاه خودروی زرهی و نفربر را برای مقابله با عملیات احتمالی ترکیه در استان حلب به شرق این منطقه فرستاده است (جزئیات بیشتر).

پیشتر نیز یک گروه تروریستی با هدف مانع‌تراشی در برابر گشت‌زنی‌های مشترک روسیه و ترکیه در ادلب و مسدود کردن جاده بین‌المللی حلب-لاذقیه، یک پل را منفجر کردند‌ (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما