شناسهٔ خبر: 39300357 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

رئیس‌جمهوری در گفت‌وگو با وزیر اقتصاد دستور داد:

دستورات کرونایی رئیس‌جمهوری به برخی اعضای هیات دولت + جزئیات

رئیس‌جمهوری در گفت‌وگوهای جداگانه‌ای با وزرای اقتصاد، بهداشت، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، آموزش و پرورش و معاون علمی و فناوری خود دستوراتی را به آنها ابلاغ کرد.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| حسن روحانی، رئیس‌جمهوری امروز جمعه 22 فروردین با توجه به بحران کرونا و شرایط حاصل از شیوع این بیماری در کشور اقدام به صحبت و ابلاغ دستوراتی به چند تن از وزرا و معاونین خود کرد.

 

به گزارش اعتمادآنلاین، رئیس دولت یازدهم در گفت‌وگوهای جداگانه‌ای با فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی، سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، سیدکاظم خاوازی وزیر جدید جهاد کشاورزی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری دستوراتی را برای نظارت و اجرا به آنها ابلاغ کرد.

 

تسریع در سازوکار عرصه سهام بنگاه‌های دولتی در بورس

 

براساس این گزارش روحانی در گفت‌وگویی با فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر رفع موانع و تسریع و تسهیل در ترخیص کالاهای مانده در گمرک، دستور داد طبق تاکید جدید دولت، در روند تخلیه کالاها و تجهیزات پزشکی و درمانی که از به بعد وارد کشور می شود، در کمترین زمان ممکن اقدامات لازم را به عمل آورد. (بیشتر بخوانیم)

 

فرهاد دژپسند

 

رئیس جمهور همچنین تاکید کرد که گزارش اقدامات انجام شده در این حوزه ها نیز در اختیار افکار عمومی قرار گیرد.

 

وزیر امور اقتصاد و دارایی نیز در این گفت وگو ، گزارشی از اقدامات انجام در این دو حوزه ارائه کرد.

 

نظارت دقیق بر استان‌هایی که از فردا طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجرا می‌شود/ مصوبات درباره استان تهران به قوت خود باقی است

 

همچنین رئیس‌جمهوری در گفت‌وگو با سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور داد با همکاری کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مبارزه با کرونا، سریعا ارزیابی دقیقی از مقدمات فراهم شده برای اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی انجام داده و گزارش آن را به جلسه روز شنبه روسای کمیته‌های ستاد ملی ارائه کند تا برای رفع موانع و مشکلات احتمالی، تصمیم‌گیری و اقدامات لازم انجام گیرد. (بیشتر بخوانیم

 

رئیس‌جمهوری با توجه به مستثنا بودن تهران از این طرح تاکید کرد: در خصوص استان تهران کماکان مصوبات قبلی به قوت خود باقی و لازم‌الاجرا است و هیچ تصمیم جدیدی اتخاذ نشده است. 

 

سعید نمکی

 

او از وزیر بهداشت خواست تا با همکاری کمیته امنیتی اجتماعی ستاد، ضمن نظارت دقیق بر حفظ محدودیت‌ها در تهران، این موضوع به دقت برای شهروندان این استان اطلاع‌رسانی شود.

 

‎طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی قرار است از شنبه در تمامی استان‌ها به استثنای تهران به مرحله اجرا گذاشته شود.

 

‎روحانی همچنین به وزیر بهداشت تاکید کرد که با هماهنگی دیگر کمیته‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، ملزومات مورد نیاز از جمله مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی و تجهیزات و کالاهای بهداشتی نظیر ماسک و دستکش و... را جمع‌بندی و اقدامات لازم برای تولید و تامین آنها به عمل آید.

 

 تدوین برنامه جامع برای استفاده از اراضی دیم در راستای جهش تولید ضروری است


علاوه بر این روحانی در گفت‌وگو با سیدکاظم خاوازی وزیر تازه منصوب شده جهاد کشاورزی، طرح گرمسیری را از جمله اولویت‌های مهم در حوزه کشاورزی کشور خواند و با توجه به اعتباراتی که به همین منظور اختصاص یافته، دستورات لازم را برای پیشبرد سریع این طرح را داد. (بیشتر بخوانیم)

 

رئیس‌جمهوری در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به بارش‌های رحمت الهی و ایجاد آمادگی‌های لازم برای کشت بهاره کشاورزان، تاکید کرد که اقدامات لازم در این عرصه، به عنوان یک اولویت در حوزه کاری این وزارتخانه مدنظر باشد.

 

کاظم خاوازی، معاون وزیر جهاد کشاورزی

 

او همچنین طرح توسعه گلخانه‌ها و لزوم توجه به توسعه آنها، توسعه پرورش ماهی در دریا، توجه به طرح مناطق گرمسیری و تدوین یک برنامه جامع برای استفاده از اراضی دیم در راستای جهش تولید را از اولویت‌های مهم در حوزه کشاورزی خواند.

 

طرح بزرگ تنظیم و انتقال آب‌های گرمسیری با هدف مدیریت و کنترل آب‌های سطحی و جلوگیری از وقوع سیل، تأمین آب شرب کشاورزی و نیازهای ضروری مردم و توسعه استان‌های غرب و جنوب کشور درحال اجراست.

 

گزارش میزان ضرر شرکت‌های حمل‌ونقل، به دولت و ستاد مبارزه با کرونا ارائه شود

رئیس‌جمهوری در ادامه این گفت‌وگوها با اعضای هیات دولت با توجه به خساراتی که بروز بیماری کرونا در کشور داشته است در تماس تلفنی با محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از وزیر راه و شهرسازی خواست تا وضعیت حمل‌ونقل عمومی و تردد در جاده‌ها را برای شرایط فاصله‌گذاری هوشمند که از فردا (شنبه) آغاز می‌شود، در جلسه آینده ستاد ملی مبارزه با کرونا گزارش کند.

 

محمد اسلامی

 

رئیس دولت یازدهم علاوه بر این، درخصوص وضعیت حمل‌ونقل عمومی مسافری جاده‌ای، هوایی و راه آهن، برای پیشبرد پروژه‌های عمرانی در احداث راه‌ها و راه‌آهن به سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص به پروژه‌های مذکور دستورات موکدی صادر کرد.

 

وزیر راه و شهرسازی هم با تاکید بر اینکه رکود ایجاد شده در صنعت حمل ونقل (بیشتر بخوانیم) دمتاثر از بحران کرونا قابل ملاحظه است، افزود: این وضعیت نیازمند رسیدگی ویژه و اعطای کمک‌های اعتباری از محل منابع و تسهیلات مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا است. (بیشتر بخوانیم)

 

رئیس‌جمهوری بر ضرورت بهبود آموزش مجازی تاکید کرد


رئیس‌جمهوری همچنین در گفت‌وگو با محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: دانش‌آموزان به عنوان سرمایه‌های آینده کشور، نباید از شیوع این ویروس خسارت و خسران آموزشی و علمی ببینند و با استفاده و بهره‌گیری از فضای مجازی نباید هیچ کمبودی در بحث آموزش برای خانواده‌ها، دانش‌آموزان و کادر آموزشی بوجود بیاید.

 

محسن حاجی میرزایی

 

او در این گفت‌وگو همچنین تلاش برای فضا و امکان مناسب جهت ارائه آموزش بر بستر فضای مجازی و مراقبت از امنیت اطلاعات مربوط به دانش‌آموزان و معلمان و اختصاصی بودن فضای آموزشی در محیط اختصاص‌یافته را ضروری خواند. (بیشتر بخوانیم

 

وزیر آموزش و پرورش نیز در این گفت‌وگو گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات انجام‌شده، ارائه کرد.

 

از طرح‌ها و تجارب کشورها در زمینه تولید دارو و تجهیزات مبارزه با کرونا استفاده شود

روحانی علاوه بر این در گفت‌وگویی با سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری ضمن تقدیر از تلاش‌های بسیار موثر شرکت‌های دانش‌بنیان که در بحث مقابله و مبارزه با کرونا نقش بسزایی ایفا می‌کنند، به وی دستور داد با هدف تبادل اقدامات و ابتکارات جدید و بهره‌گیری از طرح‌ها و تجارب سایر کشورها در زمینه تولید و ساخت داروها و تجهیزات مورد نیاز در مبارزه با کرونا، اقدامات لازم انجام شود. (بیشتر بخوانیم)

 

سورنا ستاری

 

سورنا ستاری نیز در این گفت‌وگو گزارشی از اقدامات انجام‌شده و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه کرد. (بیشتر بخوانیم)

 

نظر شما