شناسهٔ خبر: 39300348 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان:

شهرک صنایع معدنی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: برای اولین بار و با صدور مجوز دو شهرک صنعتی خصوصی معدنی در فضای 650 هکتار در استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

صاحب‌خبر -

 رامین صادقی ۲۲فروردین اظهار کرد: سال گذشته اقدامات خوبی در مسیر رونق تولید در بخش صنعت، معدن و تجارت انجام شد که امسال نیز این روند با یک توان مضاعف به انجام می‌رسد.
وی خاطرنشان کرد: امسال 170 واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری 3 هزار میلیارد تومان و ایجاد فرصت‌های اشتغال برای 5 هزار نفر به بهره‌برداری خواهد رسید.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: با بهره‌برداری از این واحدها 35 درصد تولید محصولات صنعتی استان اردبیل افزایش خواهد یافت تا علاوه بر تامین نیازهای داخلی صادرات محصولات تولیدی استان  انجام شود.
صادقی گفت: مهمترین رشته‌های صنایع توسعه‌ای استان اردبیل سلولزی تا دو میلیون مترمکعب است که جایگاه استان را در ردیف سه استان برتر در تولید محصولات سلولزی و چوبی قرار خواهد داد.
وی از تکمیل چهار واحد تولید محصولات بهداشتی و دارویی در استان به ظرفیت دو میلیون عدد خبر داد و بیان کرد: با راه‌اندازی این واحدها اردبیل نیز به قطب تولید محصولات بهداشتی و دارویی تبدیل خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به راه‌اندازی واحد صنعتی و تولیدی کامیوت و کشنده‌ها اشاره کرد و گفت: همچنان راه‌اندازی واحدهای صنعتی متنوع در بخش خودرویی، محصولات دارویی نظیر سرم، الکل و گیاهان دارویی در دستور کار می‌باشد.
صادقی ادامه داد: استان اردبیل در تولید لاستیک به ویژه لاستیک رادیال 25 درصد نیاز کشور را تامین می‌کند و این واحدها همچنان مورد حمایت جدی قرار دارد.

احداث بزرگترین کارخانه تولید کاغذ A4 در اردبیل
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از شروع احداث بزرگترین کارخانه تولید کاغذ A4  و لوازم‌التحریر به ظرفیت 300 تن و سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد تومان خبر داد و اظهار کرد: تا پایان امسال با راه‌اندازی این کارخانه اشتغال 700 نفر مهیا می‌شود تا کشورمان در تامین کاغذ  A4 از دیگر کشورها بی‌نیاز شده و حتی توان صادراتی نیز داشته باشد.
صادقی افزود: سال گذشته نسبت به احیای 56 واحد راکد اقدام کردیم تا به چرخه تولید بازگردند که امسال برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده تا 80 واحد جدید نیز به چرخه تولید بازگردند که نمونه آن ابریشم سبلان است که امروز قرارداد واگذاری آن به بخش خصوصی انجام شد.
وی اظهار کرد: در استان اردبیل 6 پهنه معدنی وجود دارد که مطالعات آنها به همراه اکتشاف و استخراج معادن 30 تا 70 درصد پیشرفت دارد که در دو محدوده شمال و جنوب استان ذخیره معدنی طلا، مس و مولیبدن تا 50 هزار تن برآورد می‌شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از احداث دو شهرک صنعتی خصوصی معدنی در استان در 650 هکتار خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال توسعه صنایع معدنی در استان یکی از برنامه‌های جدی محسوب می‌شود.
صادقی در پایان گفت: در کنار پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به صاحبان واحدهای تولیدی در این شرایط کرونایی امیدواریم گام بلندی در جهش تولید و افزایش توانمندی در این بخش فراهم آید تا با رفع موانع و مشکلات بستر توسعه روزافزون شکل گیرد.
انتهای پیام

نظر شما