شناسهٔ خبر: 39300130 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دولت امریکا مانند کشتی تایتانیک در اوج غرور درحال غرق شدن است

امام جمعه فارسان گفت: دولت آمریکا مانند ناخدای کشتی تایتانیک درحالی که مغرور به عظمت و بزرگی، امکانات و تجهیزات خود در برابر طوفان‌های پیش‌رو است، به سمت غرق شدن پیش می‌رود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام محسن ملک‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه جهان پساکرونا، جهان دیگری خواهد بود و مردم جهان، فصل نوینی را در ساختارهای سیاسی و صورت‌بندی‌های قدرت سخت و نرم شاهد خواهند بود، گفت: کرونا توانسته بسان یک نقطه عطف تاریخی، جهان و زندگی بشر را به 2 دروه تقسیم تقسیم کند.

امام جمعه فارسان با اشاره به اینکه امروزه تقریبا کسی نیست که دگرگونی جهانِ پساکرونا را انکار نماید، افزود: در چنین شرایطی است که هر کشور، فرهنگ و حاکمیتی، باید نقش و سهم خود را در جهان آینده جست‌وجو کرده و پیدا کند.

وی با بیان اینکه طبیعی است که استکبار در این شرایط برای تثبیت سیطره روبه افول خود، بخواهد جهان آینده را با نگاه خود روایت کند، اضافه کرد: اما واقعیت و حقیقتی که در حال وقوع است حکایت از وقوع حوادث دیگری دارد حوادثی که پیش‌بینی افول آمریکا را در افق تحقق و عینیت قرار می‌دهد.

روایت غالب، روایتِ جهان پس از آمریکاست!

ملک‌پور با بیان اینکه علیرغم تمام تبلیغات استکبار و دست و پازدن‌ها، دوران پساکرونا دوران بدون آمریکاخواهد بود و ما بر این باوریم افول آمریکا مدتی است آغاز شده است، ادامه داد: نشانه‌های این افول نیز بیشتر درونی و داخلی است، در فرهنگ، اجتماع، ساختار قدرت و انسجام درونی جامعه آمریکا هویدا شده است.

دولت امریکا مانند کشتی تایتانیک در اوج غرور در حال غرق شدن است

 وی با بیان اینکه سال ۲۰۱۶ دونالد ترامپ، در تبلیغات انتخاباتی خود با شعار فریبنده‌ی«آمریکای بزرگ» به میدان آمد و با جلب توجه توده‌های مردم و طبقه فرودست آمریکا موفق به کسب رأی شد، گفت: وی هر چه در خارج از آمریکا و به ویژه در غرب آسیا ناکام ماند اما در داخل کشور موفق شد نرخ بیکاری را به شکل بی‌سابقه‌ای در دهه‌های اخیرکاهش دهد و تولید پایدار ناخالص داخلی را بهبود داده و رشد بدهد.

امام جمعه فارسان با اشاره به اینکه اما اکنون و با بروز ویروس کرونا آمریکا وارد رکود بی‏‌سابقه اقتصادی خواهد شد، اظهار داشت: دولت آمریکا مانند ناخدای کشتی تایتانیک درحالی که مغرور به عظمت و بزرگی، امکانات و تجهیزات خود در برابر طوفان‌های پیش‌رو است به سمت غرق شدن پیش می‌رود.

ماموریت مساجد تولید محله‌‌های اسلامی است

وی در ادامه با اشاره به ماهیت مسجد تراز اسلامی، در مفهوم و مصداق همان مسجد پیامبر اعظم (ص) در صدر اسلام با همان کارکردهای گسترده و عمیق است، اضافه کرد: مسجد به مثابه یک قرارگاه فرهنگی است.

امام جمعه فارسان با بیان اینکه مسجد تراز، مرکز اتصال چهار میم؛ منازل(خانواده)، مدرسه، محله و مسجد در راستای تولید محله‌‏ی اسلامی است، توضیح داد: هر محله، یک خُرده ‏جامعه است، با اسلامی شدن محلات، جامعه اسلامی تولید می‌‏شود و با اسلامی شدن جامعه، دولت اسلامی محقق می‌گردد.

وی گفت: دست‏یابی به تمدن نوین اسلامی، جز از مسیر تحقق مسجد تراز اسلامی و تکیه به کارکردها و ظرفیت‏‌های عظیم آن میسر نخواهد بود.

انتهای پیام/3339/م

نظر شما