شناسهٔ خبر: 39299962 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

در جلسه مدیریت برنامه ریزی اجرای قرنطینه خانگی و سازمانی مطرح شد:

پایش و رصد بازگشت کیشوندان توسط 8 قرارگاه مستقر در سطح جزیره کیش

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا - با پیش بینی های صورت گرفته و اختصاص 8 قرارگاه توسط ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش؛ 24 منطقه در سطح شهر که با ورود کیشوندان احتمال گسترش ویروس کرونا وجود دارد، هر قرارگاهی سه منطقه را به منظور پایش و رصد افراد تحت قرنطینه، پوشش خواهند دادبه
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، جلسه هم اندیشی و فرآیند برنامه ریزی با هدف پایش و رصد کیشوندان بازگشت از سفر و اجرای ضوابط قرنطینه خانگی و سازمانی در جزیره کیش با حضور شهداد کناری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش، سعید پورزادی مدیر فنی و امور شهری معاونت عمرانی و زیربنایی، ماهان مدون مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش، نماینده های مرکز توسعه سلامت و ادارات و نهادهای مستقر در جزیره کیش، پنجشنبه 21 فروردین در سالن اجتماعات ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش برگزار شد.
شهداد کناری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش ضمن تشکر و قدردانی از اقدامات پیشگیرانه سازمان منطقه آزاد کیش از شیوع ویروس کرونا؛ گفت:با ابلاغ پروتکل های بهداشتی و اجرای طرح قرنطینه خانگی و سازمانی،ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش در راستای پایش و رصد مبتلایان به این بیماری در کنار سازمان و دیگر دستگاه های اجرایی مستقر در کیش به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
شهداد کناری افزود: با مدیریت هوشمندانه می توانیم از شیوع ویروس کرونا در کیش پیشگیری کنیم و تنها راه کنترل این بیماری همکاری ساکنین کیش با در خانه ماندن و رعایت ضوابط بهداشتی امکان پذیر است.
کناری تاکید کرد: تمام بسیجیان مستقر در قرارگاه ها، زمان ماموریت با کارت شناسایی بسیجی و احکامی که از سوی ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش صادر شده است حضور پیدا خواهند کرد.
ماهان مدون مدیر گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش فرایند پایش متقاضیان باز گشت به جزیره کیش را در سه مرحله عنوان کرد و اظهار داشت: اولویت نخست با افرادی هست که دارای کارت کیشوندی فعال، مجوز فعالیت اقتصادی، ثبت شرکت، بیمه صندوق رفاه کیش و یا دارای خودرو در جزیره کیش باشند؛ دسترسی ورود به اپلیکشن برای تکمیل اطلاعات آنان فراهم می شود و با صحت سنجی اطلاعات، ورود متقاضیان بازگشت به جزیره کیش برنامه ریزی خواهد شد.
مدون در ادامه سخنان خود افزود: اولویت دوم افرادی هستند که یکی از این بخش ها را دارند اما دارای کارت کیشوندی نیستند و در نهایت اولویت سوم کیشوندانی هستند که دارای هیچ کدام از این بخش ها نیستند اما در جزیره کیش خانه مسکونی دارند.
وی گفت: بازگشت کیشوندان به جزیره کیش از مسیرهای هوایی و دریایی به صورت پلکانی صورت خواهد گرفت و تا کنون1800 نفر در این سامانه نام نویسی کردند.
ماهان مدون تصریح کرد: بر اساس پایش صورت گرفته بیشتر افراد خویش فرما هستند و دسته قرنطینه خانگی قرار می گیرند و شرایط محل های اعلام شده از شرایط قرنطینه خانگی برخوردارند.
سعید پورزادی مدیر فنی و امور شهری سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه 80 درصد متقاضیان بازگشت به جزیره کیش در دسته قرنطینه خانگی قرار می گیرند؛ عنوان کرد:با همکاری ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش و اختصاص میز خدمت بدون ساختار امنیتی و ایجاد فضایی امن همراه با آرامش توسط خودرو هایی که در نظر گرفته شده است این افراد تا درب محل قرنطینه همراهی خواهند شد.
وی افزود: اسامی کامل متقاصیان بازگشت به جزیره کیش از مسیرهای هوایی و دریایی 24 ساعت پیش از آنکه به کیش وارد شوند در اختیار ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش قرار خواهد گرفت.
پورزادی با اشاره به اجرای طرح قرنطینه در پروژهای عمرانی جزیره کیش و مشغول به کار 2000 کارگر در این پروژه ها؛ گفت: با توجه به اینکه اجرای طرح قرنطینه در پروژه های عمرانی را تجربه کردیم فرآیند اجرای طرح قرنطینه بازگشت کیشوندان به جزیره کیش قابل کنترل و اجرایی است.

نظر شما