شناسهٔ خبر: 39299847 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گزارش| هنرمندان استان مرکزی باید برای نشر مفاهیم انقلاب اسلامی از ظرفیت فضای مجازی بهره بگیرند

این روزها که فضای مجازی تاثیری شگرف در زندگی مردم دارد، قطعا هنرمندان استان مرکزی باید برای نشر مفاهیم انقلاب اسلامی از ظرفیت فضای مجازی بهره بگیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، در دنیاى امروز، از ابزارهاى کارآمد و اثرگذار در سبک زندگى مردم، بهره‏‌گیرى از هنر و به‌‏کارگیرى روش‌هاى هنرى است، در ایران نیز، براى عینیت یافتن سبک زندگى اسلامى نیز باید هنرمندان ما با ارزش‌هاى اصیل اسلامى آشنا باشند، تا بتوانند ابزار هنر را در تبیین و ترویج آن ارزش‌ها به کار بگیرند.

همان‌طور که مقام معظم رهبری بارها تاکید فرموده‌اند، نقش هنر در میدان‌هاى عمل، در پرورش روح ایمانى، بسیار کارساز و اثرگذار است و هنرمند باید یک انسان مسؤول و رابطه او با هنر رابطه‌‏اى مسئولانه و تعهدآور باشد.

باورهاى دینى و فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس، سرچشمه‌‏هاى هنر متعهد شمرده مى‏‌شوند و این هنر براى تأمین سبک زندگى، با دین، اخلاق وسیاست در تعامل است بنابراین سبک زندگى اسلامى وقتى مى‌‏تواند خودش را در قالب هنر بیاورد، که هنرمند خودباور و اسلامى داشته باشیم.

آثار هنرمندان متعهد و انقلابی پنجره‌ای رو به کمال و سعادت

مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه روح الله استان مرکزی  با اشاره به اهمیت و جایگاه هنر در فرهنگ اسلامی اظهار داشت: هنر یک رحمت و هدیه الهی و موهبتی رحمانی در وجود بشر است و باید هنرمندان به هنرمندانه‌ترین سبک و سیاق ممکن جلوه جمال ربانی را در معرض نمایش دنیا قرار دهند چراکه هنر انقلابی بر اساس تدابیر فرمانده معظم کل قوا، زبانی است که می‌تواند پیام انقلاب را به اعماق جامعه رسوخ دهد، آثار هنرمندان متعهد و انقلابی همچون پنجره‌ای است که رو به سوی کمال و سعادت گشوده می شود و پیام تمدن بزرگ اسلامی را به گوش جهانیان می رساند.

حمیدرضا طهماسبی افزود: در ایام شهادت سید شهیدان اهل قلم جا دارد یاد و خاطره شهید سید مرتضی آوینی و هفته هنر انقلاب اسلامی و روز بسیج هنرمندان را گرامی داریم، بی‌شک هنرمندان متعهد انقلابی همچون شهید آوینی دین بزرگی بر گردن فرهنگ و هنر متعهد و انقلاب ما با خلق آثار فاخر در حوزه انقلاب اسلامی دارند.

هنرمند متعهد وظیفه‌ خطیری برعهده دارد

مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اهمیت توجه به حوزه فضای مجازی توسط هنرمندان متعهد انقلاب اسلامی گفت: در این دوره به واسطه‌ حضور فضای مجازی و ورود تکنولوژی در تمام ابعاد انسانی، هنرمند متعهد وظیفه‌ خطیرتری دارد و باید به طور ویژه به بیان ارزش‌های انسانی بپردازد و فراموش نکند جبهه‌ باطل با تمام قوا برای تاثیرگذاری بر اندیشه‌ جهانیان تلاش می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: هنر انقلاب باید در مسیر حق با گام‌هایی استوارتر از همیشه قدم بردارد و در دفاع از مظلوم کوشا باشد. امروز بیشتر از همیشه نیاز است تا از طریق هنر، بر حق بودن جبهه‌ مقاومت را به همه نشان بدهیم چراکه جبهه انقلاب اسلامی و عرصه مقاومت اسلامی سرشاز ار مفاهیم و ارزش‌های فاخر انسانی و دینی است که بشر امروز تشنه درک و فهم آنها است.

برنامه‌های بسیج هنرمندان در فضای مجازی

طهماسبی با اشاره به برنامه‌های بسیج هنرمندان در ایام هفته هنر انقلاب اسلامی و روز بسیج هنرمندان گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا که اجرای برنامه های فرهنگی وهنری به صورت حضوری را نا ممکن ساخته فضای مجازی فرصت مغتنمی برای پر کردن اوقات فراغت مردم و اجرای مسابقات و برنامه های هنری است.

وی افزود: سازمان بسیج هنرمندان استان مرکزی و کانون‌های بسیج هنرمندان شهرستان‌ها در ایام هنر انقلاب اسلامی و روز بسیج هنرمندان برنامه‌های خاصی تدوین دیده که از جمله باید به تجدید میثاق با شهدای والامقام تجلیل از خانواده معظم شهید فرهنگی هنری و تکریم از پرستاران و جامعه پزشکی مدافعان سلامت با حضور در بیمارستان‌های درمان کرونا در استان و اهدا گل و اثر هنری و اجرای موسیقی اشاره کرد.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: تولید 5 اثر تجسمی همزمان، برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی عکس و خوشنویسی، اهدای سردیس سردار سلیمانی در هفته هنر انقلاب به هنرمندان منتخب، برگزاری جشنواره نمایش خانگی استانی توسط انجمن نمایش سازمان, راه اندازی مسابقات نقاشی و عکس, برگزاری برنامه فرهنگی و ادبی محافظان سلامت در قالب دلنوشته خاطره شعر در ساوه, کتابخوانی انتظار ساوه و همچنین جنگ شادی و اجرای گروه‌های سرود، تئاتر و موسیقی و با حضور هنرمندان در محله‌های پر جمعیت شهرها و دیدن مردم از پنجره و بالکن منازل ازدیگر برنامه‌های این قشر بسیج سپاه روح الله در سطح استان مرکزی است.

انتهای پیام/711/ی

نظر شما