شناسهٔ خبر: 39299778 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار: مدیریت خوبی برای پیشگیری از وقوع سیلاب در شهرستان ری انجام شد

شهرری - ایرنا - فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به بارش های سیل آسای شب گذشته و روان شدن تمامی آب های سطحی و رودخانه های کلان شهر تهران به سمت این شهرستان، گفت: مدیریت خوبی با همکاری دستگاه های ستاد بحران برای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی و سیلاب در جنوب تهران انجام گرفت.

صاحب‌خبر -

حسین توکلی کجانی روز جمعه پس از بارش های  سیل آسای باران در استان تهران به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ستاد مدیریت بحران شهرستان ری از قبل تدابیر و هماهنگی های لازم را با تمامی دستگاه های متولی امر از جمله شهرداری ها، بخشداری ها، اداره راهداری و پلیس برای پیشگیری از وقوع احتمالی سیل انجام داده بود و در مجموع باید گفت رودخانه ها، مسیل ها و انهار فصلی و دایمی شهرستان شب گذشته به خوبی مدیریت شدند.

وی با بیان اینکه دبی آب رودخانه های سرخه حصار، کن، چهل قز و نهر فیروز آباد شب گذشته در اثر بارندگی در بالا دست به شدت افزایش یافته بود و همچنان نیز  این روند ادامه دارد، افزود: اقدامات ستاد مدیریت بحران شهرستان در لایروبی به موقع، جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در مسیر رودخانه ها و حضور به موقع عوامل اجرایی باعث شد با وجود بارندگی های سیل آسا طی شب گذشته شاهد هیچگونه تخریب راه ها و آبگرفتگی شدید در معابر نباشیم.

توکلی ادامه داد: لایروبی به موقع رودخانه چهل قز و کالبردهای (زیرگذرها) در محور امام رضا(ع) توسط عوامل بخشداری و شهرداری قیامدشت باعث شد طی ساعات گذشته هیچگونه گزارشی مبنی بر بسته شدن و یا آبگرفتگی شدید از این محور پرتردد و مهم شرق استان تهران گزارش نشود.

فرماندار شهرستان ری به همکاری عوامل تصفیه خانه جنوب تهران در کاهش رها سازی آب به کانال ری - ورامین اشاره کرد، افزود: با همکاری مدیریت این تصفیه خانه بخشی از ظرفیت کانال آب ری - ورامین به انتقال آب های سطحی، انهار و مسیل های موجود در روستاهای شهرستان ری اختصاص یافت تا شاهد هیچگونه آبگرفتگی در معابر روستایی نباشیم.

توکلی به افزایش دبی آب رودخانه کن در غرب و رودخانه سرخه حصار در مرکز و شرق شهرستان ری اشاره کرد و یادآور شد: لایروبی به موقع مسیر این رودخانه ها موجب شد تاکنون هیچگونه گزارشی مبنی بر تخریب جاده ها و اراضی کشاورزی نداشته باشیم.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری به علت موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در پایین دست شهر تهران منبع سرریز رودخانه‌های سرخه حصار، کن و جاجرود است و همواره در معرض بحران‌های طبیعی نظیر سیل قرار دارد.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) باجمعیتی درحدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت وحسن آباد وچهار بخش مرکزی، کهریزک، فشافویه و خاوران وقلعه نو است.

نظر شما