شناسهٔ خبر: 39299500 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بارش‌‌های بهاری همچنان میهمان آسمان لرستان است

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: با فعالیت سامانه بارشی حاکم بر جو لرستان، طی امروز و فردا ابرناکی، رگبار باران، رعد و برق و تندبادهای شدید پدیده‌های غالب جوی در استان خواهد بود.

صاحب‌خبر -

بهروز مرادپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی طی ساعات عصر امروز تا اواخر وقت با تشکیل توفان‌های تندری و وجود شرایط هم‌رفتی در همه نقاط استان علاوه بر ابرناکی، شاهد رگبار باران، رعد و برق و تندبادهای شدید خواهیم بود.

وی عنوان کرد: از سویی شدت بارش‌ها در برخی مناطق استان موجب آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و ایجاد روان‌آب‌های سطحی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان خاطرنشان کرد: فردا و با تغذیه رطوبتی اندک در اغلب نقاط استان بارش‌هایی پراکنده، گاهی رعد و برق همراه با وزش بادهای شدید لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

مرادپور افزود: با افزایش شاخص‌های ترمودینامیکی طی امروز و فردا برای اغلب نقاط لرستان احتمال وقوع پدیده تگرگ و صاعقه وجود دارد.

وی تاکید کرد: همچنین در ساعاتی از امروز و فردا نیز برای اغلب نقاط استان پدیده گرد و غبار به همراه کاهش میدان دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان تصریح کرد: طی روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه نیز رشد ابر و در مناطق بادخیز افزایش سرعت وزش باد پدیده‌های غالب آسمان استان خواهند بود.

مرادپور گفت: از نظر نوسانات دمایی طی 48 ساعت آینده دماهای کمینه و بیشینه در استان روند کاهشی به خود می‌گیرند.

وی میانگین بارش طی ۲۴ ساعت گذشته در لرستان را ۲۱.۲ میلی‌متر عنوان و اظهار کرد: ایستگاه‌های شول‌آباد، الشتر و سیلاخور به ترتیب با ۴۳.۵، ۳۷.۳ و ۳۷.۱ میلی‌متر بیشترین میزان بارش را طی ۲۴ ساعت گذشته در لرستان ثبت کردند.

مدیرکل هواشناسی لرستان بیان کرد: میانگین بارش سال زراعی در استان ۵۴۷ و میزان بارش مدت مشابه سال زراعی گذشته ۹۳۲ میلی‌متر است.

انتهای پیام/۸۵۰۱۲/ی

نظر شما