شناسهٔ خبر: 39299452 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان زنجان به میزان خبرداد

کاهش ۸ درصدی موجودی پرونده‌های قضایی استان زنجان در سال ۹۸

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی با اشاره به کاهش ۸ درصدی پرونده‌های قضایی در استان زنجان گفت: مجموع نرخ رسیدگی به پرونده‌های قضایی استان در اول سال ۹۸، ۱۰۲ درصد بود که در این زمینه افزایش ۴ درصدی داشتیم.

صاحب‌خبر -
حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان زنجان در گفتگو باخبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان گفت: آمار پرونده‌های قضایی استان کاهش ۸ درصدی داشته که نشان از تلاش مضاعف همکاران در حوزه‌های قضایی است.

وی با تاکید بر تعیین تکلیف پرونده‌های معوق ومسن افزود: با همت جهادی همکاران قضایی و اداری و برنامه ریزی مدون موجودی پرونده‌های قضایی دادگستری استان زنجان که ابتدای سال ۹۸ تعداد ۵۱۲۴۰ فقره بود در پایان سال به ۴۷۳۴۷ فقره کاهش پیدا کرد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان در تشریح آمار موجودی پرونده‌های قضایی استان در سنوات گذشته اظهار کرد: در سال ۹۷ موجودی پرونده‌ها افزایش ۹ درصدی داشته یعنی ۴۰۰۰ پرونده به پرونده‌های موجود استان اضافه شده بود و این آمار در سال ۹۶ به تعداد ۶۰۰۰ پرونده رسیده بود و با افزایش ۱۰ درصدی موجودی پرونده‌ها در سال‌های ۹۶ و ۹۷ مواجه بودیم که خوشبختانه با تدابیر انجام شده و تلاش‌های صورت گرفته ر سال ۹۸ توانستیم آمار موجودی پرونده‌ها را کاهش محسوس دهیم.
 
بیشتر بخوانید:

وی تصریح کرد: دادگستری استان زنجان از این حیث جزو استان‌های شاخص و موفق بوده است که تلاش می‌شود سال ۹۹ این کاهش‌ها محسوستر گردد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی ادامه داد: در سال جدید که از سوی مقام معظم رهبری به سال جهش تولید نامگذاری شده است تلاش می‌کنیم تا ضمن رسیدگی به موقع و سریع به پرونده‌ها و تعیین تکلیف پرونده‌های معوق در حوزه حمایت از صنایع و واحدی‌های تولیدی و ایجاد اشتغال اقدامات موثرتری انجام دهیم.
 

انتهای پیام /

نظر شما