شناسهٔ خبر: 39298913 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

درخشش شیرازی‌ها در آزمون کرونا 

شیراز-ایرنا-  رهبر معظم انقلاب ۲۱ فروردن ۹۹ در گفت و گویی زنده از درخشش مردم ایران در آزمون کرونا سخن گفتند و در بخشی از سخنانشان فرمودند: در شیراز معتمدین محلّی با صاحبان املاک، صاحبان خانه‌ها و مغازه‌ها صحبت می‌کنند که اجاره نگیرند یا تخفیف بدهند یا مهلت بدهند و به کاسب کمک شود.

صاحب‌خبر -

روند شیوع ویروس کرونا گرچه مشکلات زیادی را برای اقشار مختلف مردم در بخش های مختلف ایجاد کرده اما مهربانی مردم در کمک به هم نوع، بخشی از مشکلات کاسته است.
مردم استان فارس و شیراز همواره به میهمان نوازی و کمک به هم نوع معروف هستند و در بحران های مختلف از یکدیگر غافل نمی شوند، به عنوان مثال می توان به سیل پنجم فروردین ۹۸ در همدلی و همراهی مردم فارس و شیراز در یاری رساندن به آسیب دیدگان سیل، اشاره کرد که این همدلی و همراهی اقدام ارزشمندی بود که در تاریخ ثبت شد.
شیوع بیماری کرونا و تعطیلی بسیاری از کسب و کارهای مردم استان فارس و شیراز به خصوص قشر کارگر را با مشکلات زیادی از جمله مشکلات مالی در تامین مایحتاج مورد نیاز و پرداخت اجاره بها مواجه کرد.
این بار نیز مهربانی های مردم شیراز تداوم یافت و نیروهای مردمی و جهادی به کمک مردم شتافتند تا در حد توان گره از مشکلات همشهریان خود باز کنند.
یکی از این اقدامات می‌توان به تلاش معتمدین برای پرداخت نشدن اجاره منزل یا مغازه ها یا لحاظ شدن تخفیف در این اجاره ها اشاره کرد.
یکی از افرادی که اقداماتی برای التیام دردهای مردم با توجه به شیوع کرونا انجام داده محمدحسین اسلامی جهرمی مدیر مرکز فرهنگی مدینه النبی(ص) شیراز است.

 یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اجاره مستاجران در شیراز بخشیده شد
مدیر مرکز فرهنگی مدینه النبی(ص) شیراز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: از ۲۷ اسفند ۹۸  اطلاع رسانی در فضای مجازی انجام دادیم تا خانواده هایی که در بحث اجاره بهای منزل مسکونی یا مغازه خود دچار مشکل هستند به ما اطلاع دهند.
محمد حسین اسلامی جهرمی افزود: فرمولی در این زمینه طراحی شد که تحقیقاتی صورت بگیرد، قولنامه را ملاحظه کنیم و به صاحب خانه زنگ بزنیم.
وی ادامه داد: تلاش ‌کردیم که چند ماه از اجاره بها بخشیده شود و نظر ما روی ۲ ماه بود.
مدیر مرکز فرهنگی مدینه النبی(ص) شیراز گفت: در کنار این قضیه نگاه ما این بود که اگر کسی شرایطش به گونه ای بود که نمی توانست اجاره‌بها را ببخشد، تلاش کنیم تا اجاره این ۲ ماه به ماه های دیگر منتقل و اضافه شود؛ همچنین به سراغ خیرین رفتیم و از آنان کمک گرفتیم.
اسلامی افزود: در مرحله نخست ۷۶۰ نفر با ما در ارتباط با پرداخت اجاره واحد مسکونی یا مغازه تماس گرفتند که از این تعداد حدود ۶۷۰ نفر اجاره بهای خود را که معادل بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود، بخشیدند و حتی برخی به جای ۲ ماه اجاره پنج ماه را بخشیدند.

کمک ۲۵۰ میلیونی خیرین به پرداخت اجاره بها
وی ادامه داد: برای پرداخت مابقی اجاره ها نیز از ظرفیت خیرین استفاده شد که بخشی از آن اجاره ها با کمک خیرین پرداخت شد که تاکنون ۲۵۰ میلیون تومان خیرین در این زمینه کمک کردند.
مدیر مرکز فرهنگی مدینه النبی(ص) شیراز گفت: این روند همچنان ادامه دارد و تلاش می‌کنیم تا روزانه بتوانیم مشکل تعدادی از شهروندان را حل کنیم.
اسلامی گفت: ادامه این کار مشروط به حمایت خیران و مردم است تا گره ای از کار نیازمندان باز شود زیرا  هنوز تعدادی از افراد هستند که توان پرداخت اجاره بهای خود را ندارند و به ما مراجعه کردند و به دلیل کمبود منابع مالی نتوانستیم پاسخگوی آنان باشیم.
وی ادامه داد: دست تک تک خیرین استان را می بوسیم و هر کس مایل است کمک کند ما منابع اطلاعاتی خود را با تمام آیتم های اطلاعاتی با حفظ آبرو و کرامت مردم در اختیار آنان قرار می دهیم تا بتوانیم گره ای از مشکلات مردم باز کنیم.

خوشحالی رهبر معظم انقلاب بزرگترین عیدی سال ۹۹
مدیر مرکز فرهنگی مدینه النبی(ص) شیراز همچنین با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب و اشاره معظم له به اقدامات معتمدین بخشش اجاره بها گفت: بزرگترین عیدی سال ۹۹ برای من تشکر و خوشحالی رهبر معظم انقلاب از اقدام کوچکی بود که ما در شهر شیراز انجام دادیم.
اسلامی افزود: خوشحالی معظم له برای ما یک دنیا ارزش دارد و دست ایشان را می‌بوسم و اعلام می‌کنم تا جایی که در توان ما است کمک می دهیم تا فرمایش رهبر معظم انقلاب روی زمین نماند و بتوانیم راهی که معظم له برای ما ترسیم کردند ادامه دهیم.

خودمان را برای خدمات رسانی به مردم در ماه رمضان آماده می کنیم
وی ادامه داد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما باید عملیات خدمت رسانی جدی تری در ماه مبارک رمضان داشته باشیم که خودمان را از امروز آماده می کنیم تا بتوانیم در ماه مبارک رمضان خدمت بیشتری به مردم ارایه دهیم.

توزیع ۷۵۰ بسته معیشتی در بین نیازمندان
مدیر مرکز فرهنگی مدینه النبی(ص) شیراز همچنین به فعالیت‌های دیگر گروه های جهادی زیر مجموعه این مرکز اشاره کرد و گفت: ۷۵۰ بسته معیشتی به مبلغ هر بسته ۲۰۰ هزار تومان در مجمع با اعتبار حدود ۱۵۰ میلیون تومان از دیگر اقدامات صورت گرفته است که این بسته ها در مناطق محروم شهر شیراز توزیع شد.
اسلامی افزود: همچنین ۳۷۰ بسته بهداشتی به مبلغ هر بسته ۱۵۰ هزار تومان در مجموع با اعتبار ۵۵ میلیون تومان در مناطق محروم شهر شیراز توزیع کردیم.
وی ادامه داد: از دیگر اقدامات ما می توان به تامین آب میوه های طبیعی اشاره کرد که حدود ۶ هزار بطری آبمیوه در بین گروه های جهادی، پزشکان و کادر پزشکی و درمانی بیمارستان های درگیر با بیماری کرونا توزیع شد.
مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآنی استان فارس گفت: بحث قربانی برای سلامتی امام زمان(عج) و خانواده های عزیزانمان از دیگر اقدامات انجام شده است که در این زمینه تاکنون ۶ مورد قربانی انجام دادیم که گوشت ها نیز بین افراد مستمند و نیازمند توزیع شد.
اسلامی افزود: در ابتدای فعالیت مرکز فرهنگی مدینه النبی(ص) شیراز برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا کارگاه تولید ماسک را با ظرفیت روزانه ۲۵ هزار عدد راه اندازی کردیم اما در حال حاضر با توجه به ورود بخش ها و گروه های مختلف به این موضوع، این کارگاه تعطیل و فعالیت مرکز به تامین نیازهای مردم در سایر بخش ها متمرکز شد.
وی ادامه داد: همچنین در بحث ضدعفونی و گندزدایی از معابر و خیابان ها در شهر شیراز گروه های جهادی شامل ۳۰ گروه پنج نفره هر شب فعالیت می کنند.

بیماری کرونا از اسفند پارسال در کشور شیوع پیدا کرد و تا کنون بیش از ۶۰ هزار نفر به آن مبتلا شده‌اند.
وی اضافه کرد: البته سعی کردیم متناسب با رصد صورت گرفته در بخش عملیات سپاه فجر استان فارس ضدعفونی و  گندزدایی در مکانهایی که وضعیت آنجا قرمز شده است، انجام شود.
مدیر مرکز فرهنگی مدینه النبی(ص) شیراز گفت: همچنین بیش از ۱۵ ایستگاه سلامت در خیابان های شهر شیراز راه اندازی کردیم که نسبت به ضد عفونی خودروها اقدام می کنند ، این اقدام از نیمه اسفند ماه شروع شده و همچنان ادامه دارد.

مردم در خانه ماندن و رعایت مسایل بهداشتی را فراموش نکنند
اسلامی خطاب به مردم افزود: باید در کنار همه شرایط سختی که با آن مواجه هستیم، همچنان در خانه بمانند و مسایل بهداشتی را رعایت کنند تا ویروس کرونا ریشه کن شود.
وی ادامه داد: کادر درمانی در بیمارستاندها در حال تلاش برای مقابله با بیماری کرونا و حفظ سلامتی مردم هستند لذا باید تلاش کنیم هم خودمان مسایل بهداشتی را رعایت کنیم و هم به اطرافیان این توصیه را داشته باشیم تا بعد از شکست کرونا شادی را به دل یکدیگر هدیه کنیم.

نامه به رییس بیمارستان علی اصغر(ع) برای کمک به کادر پرستاری
مدیر مرکز فرهنگی مدینه النبی(ص) شیراز گفت: در این مرکز، ۶۸ نفر به صورت شبانه روزی مشغول فعالیت و خدمات رسانی به مردم در بخش های مختلف هستند.
اسلامی افزود: اولین گروهی بودیم که به رئیس بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) شیراز نامه نوشتیم و اعلام کردیم اگر نیاز به کمک به کادر پرستاری و خدمات رسانی به بیماران باشد آمادگی کامل را داریم.

نظر شما