شناسهٔ خبر: 39298667 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ثبات شرایط بیمارستان ها/ از پیک دوم بیماری غافل نشویم

در حال حاضر شرایط بیمارستان ها به حالت ثباتی رسیده است و ما نباید از پیک دوم بیماری غافل بشویم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بعد از شیوع بیماری کرونا در ایران و دنیا تمام کارشناسان توصیه می کنند که افراد باید به طور مرتب بهداشت رعایت کرده و از ترددهای غیرضروری در سطح شهر جداً بپرهیزند برای پیشگیری از بیماری کود ۱۹ باید در محیط منزل اقامت داشته باشیم و به طور مرتب دست ها را با آب و صابون شستشو دهیم .

پیمان طبرسی  رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری  اظهار کرد:  در حال حاضر ما از فشار اولیه بیماری کرونا تقریباً بیرون آمده ایم ولی نباید این موضوع ما را از پیک دوم غافل کند زیرا بیماری در کمین همه مردم است.

او ادامه داد:  با همت دولت،  وزارت بهداشت، سیستم بهداشتی و مردم اپیدمی کمتر شده است و خوشبختانه در حال حاضر شرایط بیمارستان ها  به یک حالت ثبات رسیده است و این موضوع به معنای خالی شدن تخت های مراقبت‌های ویژه نبوده  اما به طور کلی حجم مراجعه افراد به اورژانس  نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده است .و این موضوع باعث کاهش انتقال بیماری به سایر افراد با کاهش مراجعه مردم به بیمارستان ها شده است.

طبرسی تاکید کرد:  خوشبختانه مرگ و میر ناشی از  بیماری کرونا در بیمارستان های کشور کاهش پیدا کرده است  و ما امروزه به یک الگوی درمانی خوبی رسیده ایم.

او گفت: درمان های مختلف همچنین داروهای متعددی ممکن است  اثربخش و کمک کننده باشد اما هنوز به طور دقیق داروی خاص درست نشده و مطالعات بر روی داروهای مختلف در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: چگونه کودکانی شاد داشته باشیم؟

بیشتر بخوانید: اهدای ۱۰۰ ونتیلاتور ۱۶۰ میلیون تومانی به وزارت بهداشت

بیشتر بخوانید: انعقاد تفاهم نامه بین ستاد مقابله با کرونا در تهران و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری یادآوری کرد:  خوشبختانه یک الگوی درمانی خوب در  بیمارستانها اجرایی شده و  باعث کاهش مرگ و میر در مراکز درمانی سراسر کشور می شود.

انتهای پیام/

نظر شما