شناسهٔ خبر: 39298528 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

درگیری نیرو‌های دولتی سوریه با داعش

رسانه‌های سوری از درگیری نیرو‌های دولتی سوریه با عناصر داعش در صحرای دیرالزور خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری عنب بلدی، برخی پایگاه‌های خبری محلی از آغاز درگیری‌هایی میان نیرو‌های دولتی سوریه و گروه داعش در صحرای دیرالزور خبر دادند. این در حالی است که برخی خبر‌ها از تسلط این گروه تروریستی بر شهر السخنه حکایت داشت.

پایگاه خبری المصدر که عملیات نیرو‌های دولتی سوریه در صحرای دیرالزور را دنبال می‌کند، نوشت: جنگنده‌های روسیه پس از حملات داعش به پایگاه نیرو‌های دولتی در منطقه، به محل ورود کرده و بر فراز صحرای دیرالزور به پرواز درآمدند.

به نوشته این پایگاه، جنگنده‌های روسیه از فرودگاه حمیمیم در حومه لاذقیه به پرواز درآمدند و به کمک نیرو‌های دولتی سوریه در مقابله با گروه تروریستی داعش در دو منطقه السخنه و بیابان شام شتافتند.

پیش از ورود هواپیما‌های روسیه، خبر‌ها از تسلط داعش بر شهر راهبردی السخنه در نزدیکی حمص حکایت داشت. این در حالی است که یک پایگاه خبری محلی با تکذیب این اخبار، اعلام کرد درگیری‌ها در حدود ۱۰۰ کیلومتری شهر السخنه و در عمق صحرای جنوب شرقی حمص جریان داشت.

همچنین طبق اعلام پایگاه خبری عنب بلدی، خبرگزاری اعماق، وابسته به گروه تروریستی داعش تا لحظه تنظیم خبر، هیچ بیانیه‌ای در خصوص حملات این گروه به پایگاه‌های دولتی سوریه در صحرای دیرالزور و حمص منتشر نکرد؛ هر چند خبرگزاری داعش معمولا اخبار این گروه را با ۲۴ ساعت تأخیر منتشر می‌کند. این در حالی است که خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) و یا وزارت دفاع روسیه نیز هیچ واکنشی به این اخبار از خود نشان ندادند.

شهر السخنه در M۲۰ است که دو شهر دیرالزور در شرق سوریه را به حمص در مرکز این کشور متصل می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما