شناسهٔ خبر: 39298465 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

بدترین شرایط کرونایی در ژاپن به رغم اعلام وضعیت اضطراری

رکنا: شبکه خبری «ان اچ کی» ژاپن گزارش کرد به رغم اعلام وضعیت اضطراری در ۷ نقطه از ژاپن، نشانه‌ای از کاهش شمار مبتلایان به ویروس کرونا دیده نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش رکنا، "ان. اچ. کی" روز جمعه خاطر نشان کرد که شمار افرادی که در ژاپن به کرونا مبتلا شده اند به بیش از ۵ هزار نفر رسیده است و «وضعیت اضطراری تغییری در شرایط موجود نداده است» و خطر کماکان در کمین است.

همزمان بانک مرکزی ژاپن در بیانیه ای از وضعیت نامطلوب سامانه های مالی، بانکی و تجاری در سومین اقتصاد بزرگ دنیا خبر داد و افزود: همه گیری «بدترین شرایط» را از یک دهه قبل تاکنون برای اقتصاد این کشور بوجود آورده است.

دولت ژاپن بسیار امیدوار است با اعلام وضعیت اضطراری، بستن درهای بسیاری از مکان های عمومی، کاهش ارتباطات، اجرای طرح های فاصله گذاری و ضد عفونی مناطق بتواند جلوی شیوع گسترده ویروس کرونا را بگیرد و از رکود شدید اقتصادی جلوگیری کند.

اعلام وضعیت اضطراری از سوی دولت مرکزی به فرمانداری های محلی در ژاپن اقتدار قانونی بیشتری داده است تا از مردم بخواهند در خانه بمانند و فعالیت های تجاری را متوقف کنند.

برخی از کشورها تدابیر اجرایی خود را الزامی کرده اند و اگر افراد آنها را اجرا نکنند جریمه می شوند حتی تحت پیگرد قضایی قرار می گیرند اما ژاپن امیدوار است با توجه به سنن قدیمی کشور مبنی بر «احترام به قانون»، مردم مقررات را جدی تلقی کنند.

کاهش تقاضا و مصرف، پایین آمدن میزان سفارش کالا، بسته شدن کارخانه های خودروسازی، وضعیت نابسامان تجارت بین المللی پس از شیوع کرونا و رکود در بخش گردشگری شرایط را برای اقتصاد ژاپن سخت تر کرده است.

ژاپن یک بسته محرک یک هزار میلیارد دلاری برای جلوگیری از رکود اقتصادی تخصیص داده است اما دولت حتی این اقدام را برای برون رفت از رکود تدریجی اقتصادی کافی نمی داند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نظر شما