شناسهٔ خبر: 39298307 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بند دردسر ساز برای فدراسیون در قرارداد اسکوچیچ/ غرامت ۵ ماهه به سرمربی کروات با فسخ یک طرفه

فدراسیون فوتبال ایران در صورت فسخ یک طرفه قرارداد دراگان اسکوچیچ باید دستمزد او تا ۵ ماه دیگر را پرداخت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، شب گذشته خبری مبنی بر اینکه فدراسیون فوتبال قصد دارد با توجه به انتقاد‌هایی که نسبت به انتخاب دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال وجود دارد، منتشر شد و با توجه به تعویق دیدار‌های این تیم در مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مربی دیگری را جانشین او کرده و با توجه به اینکه قرارداد فدراسیون با سرمربی کروات تا پایان تیرماه اعتبار دارد، مدیران فدراسیون تمایلی به تمدید آن ندارند.

طبق اعلام یکی از رسانه‌ها شنیده می‌شود برخی مدیران فدراسیون مذاکراتی با گابریل کالدرون آرژانتینی انجام داده اند و او هم اعلام کرده است در صورت انتخابش برای جانشینی اسکوچیچ، مطالبات خود از باشگاه پرسپولیس را می‌بخشد.

با این وجود یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار ما، ابعاد جدیدی از قرارداد اسکوچیچ را اعلام کرد که طبق آن فسخ یک طرفه فدراسیون فوتبال در مقطع زمانی فعلی می‌تواند به دردسر جدیدی برای این فدراسیون تبدیل شود.

پیش از این شنیده می‌شد قرارداد اسکوچیچ به صورت مرحله‌ای تمدید می‌شود و اگر او بتواند تیم ملی را که اکنون با کسب ۶ امتیاز پس از عراق و بحرین که به ترتیب ۱۱ و ۹ امتیازی هستند، در رتبه سوم گروه C مرحله دوم انتخابی جام جهانی قرار گرفته به مرحله بعدی ببرد، فاز دوم قراردادش اجرایی خواهد شد.

با این وجود این منبع آگاه نسبت به قرارداد، اسکوچیچ می‌گوید زمان اتمام قرارداد تا پایان جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین است، اما اگر تیم او موفق به راهیابی به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی نشود، ادامه قرارداد هم منتفی می‌شود.

البته نکته مهم‌تر این است هر یک از طرفین قرارداد هرزمان قصد فسخ یک طرفه داشته باشد باید تا ۵ ماه بعد به طرف مقابل غرامت بدهد. یعنی اگر اکنون فدراسیون فوتبال بخواهد قرارداد اسکوچیچ را فسخ کند، ضمن پرداخت مطالبات او تا پایان فروردین‌ماه باید دستمزد ۵ ماه آتی‌اش را هم پرداخت کند.

فدراسیون فوتبال مدعی است در قرارداد مارک ویلموتس هم ذکر شده بود، در صورت فسخ یک طرفه از سوی این سرمربی بلژیکی، او باید حقوق ۳ ماه آینده‌اش را به عنوان غرامت پرداخت کند که البته ویلموتس چنین بندی را قبول نکرده و در شکایت به فیفا خواستار دریافت کل مبلغ ۶ میلیون یورویی تا پایان قراردادش است.

انتهای پیام/

نظر شما