شناسهٔ خبر: 39298241 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نخست وزیر هند: آماده کمک به دوستان برای مقابله با کرونا هستیم

دهلی نو-ایرنا- نارندرا مودی نخست وزیر هند روز جمعه با اشاره به همکاری مشترک برای مقابله با کرونا اعلام کرد که هند آماده کمک به کشورهای دوست برای مقابله با این بیماری فراگیر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش رسانه های دهلی ، هند که بزرگ ترین تولید کننده داروی هیدروکسی کلروکین و کلروکین در جهان است و پیش تر دولت این کشور صادرات این دارو و همچنین مواد خام آن را با توجه به نیاز داخلی و افزایش مورد ابتلا به ویروس کرونا، ممنوع کرده بود.
اما پس از آن که ترامپ هند را به واکنش متقابل تهدید کرد، دولت هند اعلام کرد که صادرات این دارو به کشورهای درگیر با ویروس کرونا انجام خواهد شد.

در پی اغاز صادرات این دارو ، رییسان  جمهوری آمریکا و برزیل از مودی به خاطر موافقت با صادرات داروی هیدروکسی کلروکین تشکر کرده اند.

این درحالی است که یک مقام دیگر دولتی هند تایید کرد که ۲۹ کشور دیگر در اروپا و آمریکای لاتین خواهان دریافت این دارو از هند هستند.

وزارت بهداشت هند  تجویز "هیدروکسی کلروکین ۴۰۰ میلی گرم" برای یک روز و "هیدروکسی کلروکین ۲۰۰ گرم" برای دو روز به همراه مصرف پنج روزه داروی "ازیترو میسین ۵۰۰ میلی گرم" را برای بیماران کرونایی که حال آنها بسیار وخیم است، توصیه کرده است.

این دارو به عنوان درمان احتمالی بیماری کرونا در نظر گرفته می شود.

بر اساس آمار وزارت بهداشت هند، موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور تا روز جمعه به ۶ هزار و ۴۱۲ مورد رسیده است و ۲۰۰ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

نظر شما