شناسهٔ خبر: 39297765 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طلاب آستارا اقلام بهداشتی توزیع کردند

آستارا - ایرنا - رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا از توزیع ۸۰۰ عدد ماسک و ۴۰۰ لیتر محلول ضدعفونی توسط طلاب بسیجی گروه جهادی امام جواد (ع) این شهرستان، برای مقابله با بیماری کرونا خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام حسینعلی رضازاده روز جمعه در برنامه توزیع اقلام بهداشتی در مقابل گلزار شهدای آستارا گفت: این اقلام با مشارکت خیران تهیه شده بود و طلاب علاوه بر توزیع آنها، خودروهای عبوری از مقابل گلزار شهدا را ضدعفونی کردند. 

وی اظهار کرد: ۱۰ طلبه بسیجی در گروه جهادی آستارا فعالیت می کنند و در میدان مبارزه علیه ویروس کرونا به مقام معظم رهبری لبیک گفته اند و معابر روستاهای هجرت، ویرمونی، هودول، تلخان و باغچه سرا را ضدعفونی کرده اند.

وی بیان کرد: طلاب با مشارکت خیران در روزهای آینده بسته های غذایی را تهیه و در مناطق محروم توزیع خواهند کرد و  راه‌اندازی گروه ‌ها و کانال‌های معرفی تغذیه سالم، غنای اوقات فراغت خانواده‌ها، پاسخگویی به شبهات و مشاوره‌های مذهبی از فعالیت های گروه جهادی طلاب آستاراست.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به بیش از ۱۹۰ کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه، امارات متحده عربی و ایران نیز سرایت کرده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در ۲ بخش و ۶۲ روستا در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

نظر شما