شناسهٔ خبر: 39297705 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

کرونا در جهان| روند صعودی شیوع در آمریکا و ثبت نخستین مورد ابتلا در یمن

خبرگزاری میزان- شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان و به خصوص آمریکا و اروپا تبعات بسیاری را در پی داشته و کارشناسان درباره رکود اقتصادی گسترده هشدار می‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ شیوع ویروس کرونا در جهان و به خصوص آمریکا و اروپا روندی به شدت صعودی به خود گررفته و تبعات بسیاری را در پی داشته است.

در حال حاضر ۲۰۹ کشور و منطقه در جهان با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند. یک میلیون و ۶۰۴ هزار و ۷۳۶ نفر تاکنون به این ویروس مبتلا شده اند که از این تعداد ۹۵ هزار و ۷۳۶ نفر جان خود را از دست داده اند.

کرونا در آمریکا

شیوع ویروس کرونا در آمریکا همچنان روندی افزایشی دارد و در حال حاضر ۴۶۸ هزار و ۸۹۵ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور نیز به ۱۶ هزار و ۶۹۷ نفر افزایش یافته است.

شمار قربانیان کرونا در ایالت نیویورک آمریکا برای سومین روز متوالی رکورد زده و این ایالت با بحران مواجه شده است.

در حال حاضر ۱۷ میلیون نفر برای دریافت مزایای بیمه بیکاری در این کشور ثبت نام کرده اند و کارشناسان درباره بیکار شدن میلیون‌ها نفر در این کشور هشدار می‌دهند.

دانشگاه «جانز هاپکینز» گزارش داد که تنها در یک شبانه روز ۱۷۸۳ نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

کرونا در سرزمین‌های اشغالی

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی گزارش داد که با ابتلای ۱۲۷ نفر دیگر به ویروس کرونا، شمار مبتلایان در سرزمین‌های اشغالی به ۱۰ هزار و ۹۵ نفر رسید.

شمار جان باختگان ویروس کرونا در سرزمین‌های اشغالی نیز به ۹۲ نفر افزایش یافت.

ثبت اولین مورد ابتلا در یمن

مقامات بهداشتی یمن از از ثبت نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر دادند. این مورد ابتلا در استان «حضرموت» ثبت شده است.

آلمان

موسسه «رابرت کخ» آلمان گزارش داد که شمار تلفات ویروس کرونا در این کشور به ۲ هزار و ۳۷۳ نفر رسیده است. شمار مبتلایان به کرونا در آلمان نیز به ۱۱۳ هزار و ۵۲۵ نفر رسید.

رکورد تلفات در انگلیس

مقامات انگلیس گزارش دادند که تنها در یک شبانه روز ۸۸۱ نفر در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

شمار تلفات ویرروس کرونا در انگلیس به ۷ هزار و ۹۷۸ و مبتلایان به ۶۵ هزار و ۷۷ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید:

فرانسه

شمار قربانیان ویروس کرونا در فرانسه به ۱۲ هزار و ۲۱۰ نفر و مبتلایان نیز به ۱۱۷ هزار و ۷۴۹ نفر افزایش یافت.

اسپانیا و ایتالیا

اسپانیا شمار قربانیان ویروس کرونا را ۱۵ هزار و ۴۴۷ و مبتلایان را ۱۵۳ هزار و ۲۲۲ نفر اعلام کرد. شمار تلفات کرونا در ایتالیا نیز ۱۸ هزار و ۲۷۹ و مبتلایان ۱۴۳ هزار و ۶۲۶ نفر گزارش شده است.

طی روز‌های اخیر، شیوع ویروس کرونا در ایتالیا تا حدودی روند نزولی به خود گرفته است.

ترکیه

وزارت بهداشت ترکیه گزارش داد که شمار قربانیان کرونا در این کشور به ۹۰۸ و مبتلایان به ۴۲ هزار و ۲۸۲ نفر رسیده است.

عربستان سعودی

مقامات بهداشتی عربستان سعودی گزارش دادند که تاکنون ۴۴ نفر بر اثر ابتلا یه ویروس کرونا در این کشور جان باخته اند و شمار افراد مبتلا نیز به ۳ هزار و ۲۸۷ نفر افزایش یافته است.

 

انتهای پیام/

نظر شما