شناسهٔ خبر: 39297400 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در شرایط بی تحرکی چگونه ورزش کنیم؟

یک مربی ورزشی در خصوص چگونه ورزش کردن در شرایط بی تحرکی ناشی از اوضاع کرونا می‌گوید.

صاحب‌خبر -

محمد سجادیان مربی ورزشی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به انبوه آموزش‌های ورزشی در فضا مجازی گفت: پیشنهاد می‌شود با توجه به شرایط کرونا روزانه حداقل یک ساعت در خانه تمرین شود و در صورتی که توان آن را نداریم در ۲ قسمت صبح و بعد از ظهر هر کدام نیم ساعت فعالیت ورزشی داشته باشیم.

او افزود: متخصصین ورزشی توصیه می‌کنند که در شرایط بیخوابی و گرسنگی افراد ورزش نکنند، زیرا کیفیت فعالیت را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در حقیقت مثلث خواب خوب، تغذیه مناسب و ورزش در کنار یکدیگر باشند.

سجادیان بیان کرد: اولین نکته مهم برای ما، حفظ بدن است تا از حالت کسالت خارج شود. برای افراد مسن تمرینات می‌تواند آهسته تر، با تعداد کمتر باشد و هر چه انسان سطح فعالیت بیشتری داشته باشد می‌تواند از سرعت بالاتر و تعداد بیشتر تمرینات استفاده کند.

این مربی ورزشی هدف از فعالیت را در شرایط کرونایی، حفظ ساختار بدن و تداوم متابولیسم اندام‌ها مانند روز‌های عادی دانست.

محمد سجادیان همچنین با اشاره به سخت بودن ورزش در ابتدا فعالیت تصریح کرد: هر فعالیت ورزشی بار دارد که یا زمان است، یا وزنه و یا تکرار را شامل می‌شود که ممکن است در ابتدا کار، تمرین کمی دشوار باشد، اما به تدریج آسان می‌گردد.

او اذعان داشت: شدت فعالیت ورزشی باید میانه تمرین شدید و سبک باشد، یعنی متوسط، زیرا به افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن نیز کمک می‌کند.

سجادیان ورزش را در کاهش فشار روانی موثر دانست و بیان داشت: فعالیت ورزشی از طریق سیستم قلبی عروقی می‌تواند به کاهش فشار خون منجر شود که به معنا کاهش استرس از نظر فیزیولوژی است.

انتهای پیام/ن

نظر شما