شناسهٔ خبر: 39296836 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون سیاسی استاندار قزوین:

کمک‌های مردمی باید به حساب هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی واریز شود

قزوین - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: کمک‌های مردمی برای تامین اقلام بهداشتی در مقابله با ویروس کرونا باید به حساب هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی واریز شود و تشکل‌های مردمی مجاز به بازکردن حساب و جمع‌آوری کمک‌ها نیستند.

صاحب‌خبر -

منوچهر حبیبی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کمک‌های در راستای تامین اقلام بهداشتی از جمله خرید ماسک، دستکش، لباس، موادضدعفونی و دستگاه‌های کمک تنفسی مانند ونتیلاتور و اکسیژن ساز هزینه می‌شود.

وی تاکید کرد: برای نظارت دقیق و کنترل و تعیین الویت‌های خرید، از خیران ، مدیران واحدهای تولیدی، افراد، بازاریان و سایر اقشار درخواست می‌شود تا کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را تنها در اختیار دانشگاه علوم پزشکی یا هلال احمر قرار دهند.

حبیبی با بیان اینکه بخشی از کمک‌ها، صرف خرید بسته‌های بهداشتی برای افراد نیازمند می‌شود، تصریح کرد: تاکنون کمک‌های قابل توجهی از سوی مردم و خیران صورت گرفته و پس از مهار کامل این بیماری نحوه هزینه کردها به نحو مقتضی اطلاع رسانی خواهد شد.

به گفته این مسوول سیاسی، هیچک یک از گروه‌ها، سمن‌ها و هیات‌های مذهبی مجاز به باز کردن حساب و جمع‌آوری کمک‌ها در این رابطه نبوده و باید همه مبالغ به دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر هدایت شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به دامنه وسیع اثرگذاری ویروس کرونا درحوزه‌های مختلف، به طور حتم دولت قادر نخواهد بود پاسخگوی همه نیازها باشد و حس نوع دوستی و روحیه ایثارگری مردم با الهام از آموزه‌های دینی شرایطی را فراهم می‌کند تا در این مواقع شاهد کمک‌های خیرخواهانه آنان باشیم.

تاکنون خیران قزوین ۴۵ میلیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی قزوین کمک کرده‌اند.

نظر شما