شناسهٔ خبر: 39296232 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس کمیته اطلاع رسانی مقابله با کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری:

خطر شیوع و همه گیری کرونا در چهارمحال و بختیاری همچنان وجود دارد

شهرکرد- رئیس کمیته اطلاع رسانی مقابله با کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری گفت: خطر شیوع و همه گیری کرونا در چهارمحال و بختیاری همچنان وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی درخشان صبح جمعه در جمع خبرنگاران بیان کرد: از علل شیوع بالای کرونا طی روزهای اخیر در استان شیوع خوشه‌ای در پی برگزاری محافل و مجالس خانوادگی علی رغم توصیه‌های متخصصین و کارشناسان بهداشتی و درمانی برای پرهیز از هرگونه تجمعات حتی خانوادگی و کوچک فامیلی است.

وی گفت: هنوز خطر شیوع و همه گیری کرونا وجود دارد و اتفاقاً در اوج شیوع این بیماری نو پدید هستیم.

رئیس کمیته اطلاع رسانی مقابله با کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تعطیلی مشاغل پر خطر همچون استخرها، اماکن و سالن‌های بدن سازی و ورزشی، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، بازار روز و نمایشگاه‌ها، تالار پذیرایی و سالن‌های مجالس، بوستان و امام زادگان، مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها و … تا ۳۰ فروردین ماه تمدید شد.

وی اظهار کرد: با توجه به تصمیم بازگشایی برخی اصناف به شکل پلکانی بر اساس پروتکل‌های بهداشتی، ضرورت رعایت نکات بهداشتی و عمل به دستور العمل ها از سوی متصدیان مختلف و مردم مضاعف خواهد شد.

وی اظهار کرد: ضمن رعایت نکات بهداشتی و پروتکل‌های مربوط به ارائه دهندگان و دریافت کنندگان خدمت و بهداشت محل ارائه خدمت از سوی اصناف و مردم، بازرسی و نظارت بر صنوف توسط تیم‌های بازرسی، نیز با شدت بیشتر و مستمر و منظم انجام خواهد شد.

فعالیت دانشگاه پیام نور به صورت مجازی در چهارمحال و بختیاری

رئیس کمیته اطلاع رسانی مقابله با کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: دانشگاه پیام نور با صدور اطلاعیه‌ای شروع کلاس‌های درسی از طریق سامانه آموزشی را از روز شنبه ۲۳ فروردین ماه به اطلاع دانشجویان رساند.

وی ادامه داد: برگزاری محافل خانوادگی کوچک در شرایط کنونی، خطر آفرین است لذا برای خبر از احوالات یکدیگر همچنان ارتباط تلفنی و غیر حضوری توصیه می‌شود.

رئیس کمیته اطلاع رسانی مقابله با کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: مردم می‌توانند هرگونه عدم رعایت بهداشت و پروتکل‌های بهداشتی توسط صنوف را از طریق سامانه ۱۹۰ اعلام نمایند و به سیستم بهداشتی در امر پیشگیری از همه گیری بیماری کرونا و به حفظ سلامت خود کمک کنند.

وی تاکید کرد: کرونا در سراسر کشور شیوع یافته و نقطه سفیدی در کشور وجود ندارد لذا با افزایش خطر همه گیری بیماری، رعایت نکات بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی مسئولیت فردی و اجتماعی همه افراد جامعه می‌باشد.

رئیس کمیته اطلاع رسانی مقابله با کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با تعطیلی تجمعات در روز میلاد منجی عالم بشریت، هیأت‌های مذهبی دست از کار نکشیده و با تولید ماسک، اقلام بهداشتی بین مردم و توزیع بسته‌های غذایی بین نیازمندان در شهرستان‌های ۹ گانه نسبت به امام زمان (عج) اظهار ارادت کردند.

وی گفت: بیماران و کادر درمانی بخش کرونا بیمارستان سیدالشهدا فارسان، به همت کانون خادم یاران آستان قدس رضوی، مهمان طعام تبرکی بارگاه ملکوتی امام هشتم علی ابن موسی الرضا (ع) شدند.

نظر شما