شناسهٔ خبر: 39296129 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

توزیع ۲۵ هزار سبدکالا بین نیازمندان برای ماه رمضان/ کمک‌رسانی ۱۹۰ میلیاردی یک خیریه در سال ۹۸

مدیرعامل مؤسسه خیریه حضرت رقیه (س) گفت: این خیریه در آستانه ماه رمضان ۲۵ هزار سبدکالا

صاحب‌خبر -

حسین صمدیان مدیرعامل مؤسسه خیریه حضرت رقیه (س) در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته از سوی این خیریه برای کمک‌رسانی به نیازمندان در آستانه ماه رمضان اظهار داشت: این مؤسسه بناست ۲۵ هزار سبد خوراکی با مشارکت خیریه‌ها، نهادهای حمایتی، مساجد و ... بین نیازمندان در سراسر کشور اهدا کند.

نحوه مشارکت نهادهای حمایتی در طرح‌های خیریه

وی افزود: روند فعالیت این خیریه به این شیوه است که خیریه‌ها، نهادهای حمایتی، مساجد و ... در سایت این مؤسسه برای مشارکت در طرح‌ها، ثبت‌نام‌ می‌کنند و با پرداخت سهم خود، بسته‌های اقلام غذایی را برای توزیع میان جامعه هدف خود، دریافت می‌کنند. هزینه بسته‌بندی، بارگیری و ارسال این اقلام نیز برعهده مؤسسه است.

 

صمدیان افزود: جامعه هدف این بسته‌ها توسط خیریه‌ها تشخیص داده می‌شوند و هر بسته به ارزش ۲۵۰ هزار تومان تهیه می‌شود که سهم مشارکت خیریه ۷۵ هزار تومان و سهم هر نهادحمایتی نیز ۱۷۵ هزار تومان است که در مجموع تهیه و به دست نیازمندان می‌رسد.

 

نهادهای مشارکت‌کننده در طرح‌های کمک‌رسانی خیریه حضرت رقیه (س)

مدیرعامل مؤسسه خیریه حضرت رقیه (س) با بیان اینکه این خیریه هیچ مددجوی مستقیمی ندارد بلکه به عنوان پشتیبان نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) بنیاد برکت، آستان قدس رضوی، آستانه حرم حضرت معصومه (س)، خیریه‌ها، مساجد، مراکز نیکوکاری و .. فعالیت می‌کند، گفت: خیریه در خرید و تأمین کالا‌های مورد نیاز قوی وارد می‌شود و با خرید کلان ارزاق، نرخ پایینی را برای تهیه، هزینه می‌کند و نهادهای حمایتی از این طریق خدمت‌رسانی بیشتری را به مردم دارند.

تهیه لوازم خانگی به ارزش ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون برای سیل‌زدگان کرمان

وی با اشاره به خدمت‌رسانی‌های این خیریه به سیل‌زدگان جنوب کرمان و بوشهر در ایام نوروز امسال تصریح کرد: در زمینه خدمت‌رسانی به این خانواده‌ها، تهیه لوازم خانگی برای آنان را در دستور کار قرار دادیم که در مجموع ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در کرمان و ۱۰۰ میلیون تومان در بوشهر کمک‌رسانی شد که خانواده‌های هدف در این زمینه توسط نمایندگی‌های خیریه شناسایی شده بودند.

فیلمی از توزیع ۱۵۰۰ جهیزیه در استان هرمزگان را اینجا ببینید:

 

 

کمک رسانی ۱۹۰ میلیارد تومانی خیریه در سال ۹۸

صمدیان با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مؤسسه در سال ۹۸ گفت: در این سال در مجموع ۱۹۰ میلیارد تومان در سراسر کشور خدمات‌رسانی داشتیم که شامل تهیه ۱۸ هزار جهیزیه در سراسر کشور، تهیه ۲۵ هزار سبدخوراکی در ماه رمضان و نوروز، برگزاری جشن تکلیف برای ۲ هزار و ۵۰۰ دختر ۹ ساله، اعزام ۳ هزار زائر اولی به مشهد مقدس، تهیه ۵۵ هزار بسته لوازم التحریر برای دانش‌آموزان نیازمند و کمک به درمان نیازمندان بود که با کمک نهادهای حمایتی مختلف اجرایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما