شناسهٔ خبر: 39296073 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

بوشهر | هشدار هواشناسی نسبت به وقوع سیلاب‌

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهرگفت: از امروز تا روز دوشنبه هفته آینده به دنبال ناپایداری‌های جوی نسبت به وقوع سیلاب‌های موقت در این استان هشدار داده می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، پیام مساعدی روز پنج‌شنبه افزود: با افزایش شاخص‌های ناپایداری بویژه طی این مدت به تناوب وقوع رگبار پراکنده باران و رعد و برق، وقوع صاعقه بویژه در ارتفاعات به صورت نقطه‌ای و محلی، بارش تگرگ و رگبار شدید باران و احتمال خسارات به مزارع کشاورزی دور از انتظار نخواهد بود.

وی بیان کرد: تا روز دوشنبه هفته آینده همچنین نسبت به وزش باد شدید و گاهی تندبادهای لحظه ای بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت در سواحل و روی خلیج فارس و در پی آن افزایش ارتفاع موج به بیش از ۲.۵ متر هشدار داده می‌شود.
 

مساعدی ادامه داد: با این شرایط اجتناب از ترددهای دریایی بویژه تردد شناورهای کوچک، تفریحی و مسافری باید جدی گرفته شود.

وی افزود: به دلیل رخداد صاعقه همچنین باید جلوگیری از قرار گرفتن در فضای باز ، زیر درختان و تاسیسات فلزی مورد توجه قرار گیرد.

 کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: به دلیل وزش تندباد  جلوگیری از قرار گرفتن در زیر درختان و ساختمانها و سازه‌های سست و نیمه کاره امری ضروری و اجتناب ناپذیر است‌.

وی ادامه داد: به دلیل احتمال بارش تگرگ به صورت نقطه ای و همچنین احتمال سیلاب های موقتی در برخی نقاط مرتفع ، حفاظت از محصولات کشاورزی و همچنین دوری از مسیلها و رودخانه‌ها  باید مورد توجه قرار گیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما