شناسهٔ خبر: 39296004 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

مخالفت مکزیک با توافق کشورهای صادر کننده نفت خام برای کاهش تولید

صاحب‌خبر -

شفقنا- خبرگزاری فرانسه به نقل از اوپک گزارش داد: کشورهای صادرکننده نفت خام به غیر از مکزیک بر سر کاهش تولید جهانی نفت در دو ماه مه و ژوئن به توافق رسیده اند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از اسکای نیوز ، این خبرگزاری افزود: کشورهای مذکور توافق کرده اند که در طول دو ماهه آتی روزانه ۱۰ میلیون بشکه نفت تولید کنند.

براساس این گزارش، این توافق حاکی از آن است که کاهش تولید جهانی نفت، ازجولای تا دسامبر آینده نیز به ۸ میلیون بشکه نفت در روز کاهش یابد.

فرانس پرس به نقل از اوپک همچنین گزارش داد که این توافق برای اجرایی شدن به موافقت مکزیک هم نیاز دارد.

وزیر انرژی عربستان: همکاری آمریکا، کانادا و برزیل را برای تثبیت ثبات بازار انتظار داریم

از سوی دیگر «عبدالعزیز بن سلمان» وزیر انرژِی عربستان سعودی عنوان کرد که از کشورهایی نظیر آمریکا، کانادا و برسیل انتظار می رود که به تلاش های اوپک برای تقویت ثبات در بازار نفت بپیوندند.

به نقل از المیادین این وزیر سعودی افزود: توافق نهایی گروه اوپک برای کاهش تولید جهانی نفت به اندازه ۱۰ میلیون بشکه در روز که روز پنج شنبه به امضا رسید، به موافقت مکزیک بستگی دارد و امیدواریم که این کشور منافع جهانی آن را در نظر بگیرد.

موافقت مکزیک با کاهش ۱۰۰ هزار بشکه به جای ۴۰۰ هزار بکشه

«روسیو نهل» وزیر انرژی مکزیک از آمادگی کشورهای برای کاهش تولید نفت به میزان ۱۰۰ هزار بشکه در روز در دو ماه آتی خبر داد و گفت: مکزیک براساس اعلام ماه مارس گذشته، تولید نفت خود را از روزانه یک میلیون و ۶۸۱ هزار بشکه در روز به یک میلیون ۷۸۱ بشکه تقلیل خواهد داد.

وی که در نشست مجازی اوپک حضور داشت، با شروط ارائه شده برای کاهش تولید نفت کشورش به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز موافقت نکرد.

اوپک و متحدانش روز پنج شنبه بر سر کاهش بیش از یک پنجم تولید نفت به توافق رسیدن و اعلام کردند که انتظار دارند آمریکا و دیگر تولیدکنندگان نیز به تلاش های آنها برای افزایش قیمت بپیوندند.

ماه گذشته ماه سختی برای قیمت نفت بود و قیمت ها شاهد کاهش بی سابقه در دهه های اخیر بود. قیمت نفت خام برنت شاهد کاهش بی سابقه ۲۲ درصدی بود و قیمت نفت خام آمریکا نیز ۲۰ درصد سقوط کرد.

نظر شما