شناسهٔ خبر: 39295975 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وام ۱.۴ میلیارد دلاری صندوق جهانی پول برای پاکستان جهت مهار کرونا

اسلام‌آباد - ایرنا - صندوق بین المللی پول درخواست دولت پاکستان برای دریافت وام یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا را تصویب کرد.

صاحب‌خبر -

رسانه‌های پاکستان امروز جمعه گزارش دادند که دولت این کشور با توجه به پیامدهای منفی کرونا بر معیشت پاکستان درصدد دریافت وام با بهره پایین از صندوق بین المللی پول بود.

براساس این گزارش، نماینده صندوق بین المللی پول در پاکستان با تایید موافقت این نهاد مالی با درخواست دولت اسلام‌آباد، گفت: وام درخواستی پاکستان هفته آینده به حساب این کشور واریز می‌شود.

وی افزود: وام جدید صندوق بین المللی پول به پاکستان ذخایر ارزی این کشور را تقویت بخشیده و از اثرات منفی کرونا بر معیشت نیر جلوگیری خواهد شد.

اواسط تیرماه سال گذشته صندوق بین المللی پول اعطای وام ۶ میلیارد دلاری برای پاکستان را تصویب کرد و قرار شد این وام طی چند مرحله تا ۳ سال به اسلام‌آباد داده شود. دولت پاکستان تاکنون طی دو مرحله ۱.۴۴ میلیارد دلار از این وام را دریافت کرده است.

 پاکستان روزهای اخیر نیز کمک ۵۲ میلیون دلاری از بانک توسعه آسیا و بسته مالی ۲۰۰ میلیون دلاری بانک جهانی را  برای مهار کرونا دریافت کرد.

پاکستان به شدت از شیوع گستره ویروس کرونا نگران است. شمار مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ در این کشور از ۴ هزار ۴۰۰ نفر عبور کرده و تاکنون ۶۳ پاکستانی نیز جان خود را از دست دادند. 

نظر شما