شناسهٔ خبر: 39295910 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وزیر انرژی عربستان: توافق کاهش تولید، منوط بر پیوستن مکزیک است

وزیر انرژی عربستان توافق حاصل شده برای کاهش تولید نفت را به پیوستن مکزیک به آن مشروط کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرد توافق کاهش تولید نفت منوط به پیوستن مکزیک خواهد بود.

وی همچنین به خبرگزاری رویترز گفت: انتظار می‌رود آمریکا، کانادا و برزیل نیز به تلاش‌های اوپک برای به ثبات رساندن بازار نفت بپیوندند.

صحبت‌های وزیر انرژی عربستان برای لزوم پایبندی مکزیک به تصمیم کاهش تولید نفت در حالی بیان می‌شود که وزیر نفت کویت نیز در سخنانی مشابه گفت: مکزیک توافق اعضای گروه اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت به میزان ۱۰ میلیون بشکه را به حالت تعلیق درآورده است.

گروه اوپک پلاس در نشست روز پنجشنبه خود که از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد، بر کاهش تولید نفت به میزان ۱۰ میلیون بشکه در ماه‌های مه و ژوئن توافق کردند. این میزان کاهش، تنها ده درصد از نفت عرضه شده طبیعی در جهان را شامل می‌شود.

در حالی که عربستان و روسیه با کنار نهادن اختلافات خود تلاش کردند توافقی در کاهش تولید نفت حاصل شود، مکزیک با مخالفت در پیوستن به این کاهش تولید، بدون تأیید این توافق، جلسه را ترک کرد.

این بن بست که پس از ۹ ساعت مذاکره از طریق ویدئو کنفرانس به انجام رسید، سبب شده بر تلاش‌های جهانی برای احیای بازار نفت از نوعی رکود ناشی از ویروس کرونا سایه افکند. گروه اوپک پلاس (+OPEC) نمی‌خواهد تولید خود را بدون مشارکت مکزیک در این توافق کاهش دهد؛ همچنانکه قصد ندارد نشست دیگری را امروز جمعه برگزار کند.

یکی از نمایندگان در اوپک گفته عربستان سعودی و روسیه که از بزرگترین تولید کنندگان نفت در این مجموعه به حساب می‌آیند، تولید نفت خود را تا میزان تولید ۸.۵ میلیون بشکه در روز کاهش خواهند داد. این در حالی است که تمامی اعضا موافق کردند تولید خود در بازار را تا ۲۳ درصد کاهش دهند.

انتهای پیام/

نظر شما