شناسهٔ خبر: 39295867 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

استان اردبیل

۱۷۰ واحد تولیدی تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: تا پایان سال جاری ۱۷۰ واحد تولیدی در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رامین صادقی در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل افزود: ۳۵ درصد تولیدات این واحدها در بخش چوب و صنایع سلولزی می‌باشد.

وی بیان‌کرد: تولید ام دی اف در سال‌ جاری در استان از ۸۰۰ هزار متر مکعب به ۲ میلیون متر مکعب افزایش می‌یابد.

صادقی گفت: واحدهای تولیدی شیرآلات بهداشتی نیز با ظرفیت تولید ۲ میلیون عدد در سال فعالیت خواهند کرد.

رییس صنعت، معدن و تجارت استان اظهارداشت: تولید کامیون‌های بزرگ و بین شهری نیز در استان شروع شده و کامیون تولید استان روانه بازار می‌شود.

او با اشاره به افزایش تولید محصولات بهداشتی از جمله سرم ، ماسک و الکل بهداشتی از بهره‌برداری از چند واحد بزرگ الکل‌سازی در استان تا پایان سال خبر داد.

صادقی گفت:  افزایش تولید لاستیک با فعال‌سازی واحدهای تولیدی این بخش و افزایش ظرفیت تولید از دیگر صنایع توسعه‌ای استان می‌باشد که ۲۰ تا ۳۰ درصد نیاز کشور را تامین می‌کند.

او با اشاره به فعال شدن واحد تولیدی کاغذ با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن در استان از اشتغالزایی هزار و ۷۰۰ نفر در این بخش خبر داد و بیان‌کرد: این واحد علاوه بر تامین نیاز داخل کشور صادرات نیز خواهد داشت.

صادقی به تلاش برای فعال‌سازی واحدهای راکد اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ۵۶ واحد راکد به چرخه تولید بازگشته و امسال هم بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته ۸۰ واحد راکد فعال می‌شود.

وی همچنین با اشاره به وجود ۶ پهنه معدنی در استان گفت: مطالعه پهنه‌های معدنی استان انجام گرفته و در حال حاضر احداث ۲ شهرک صنعتی معدنی وارد فاز عملیاتی شده که امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

برچسب‌ها:

نظر شما