شناسهٔ خبر: 39295840 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

هشدار رییس بانک مرکزی آمریکا درباره تورم شدید

رئیس بانک مرکزی آمریکا درباره تورم شدید ناشی از پیامدهای اقتصادی کرونا در این کشور هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا وسیما، جرومی پاول در رویدادی آنلاین که به همت موسسه تحقیقاتی بروکینگز برگزار شد گفت: ما باید برای بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی کشورمان، برنامه‌ای در سطح ملی داشته باشیم. باآنکه همه ما می‌خواهیم فعالیت‌های اقتصادی کشور در سریعترین زمان ممکن شروع شود، اما درعین حال همه می‌خواهیم از شروع اشتباه جلوگیری کنیم بطوری که فعالیت‌های اقتصادی به صورت نسبی از سر گرفته شود، اما نتیجه آن افزایش شمار مبتلایان به بیماری ناشی از ویروس کرونا باشد و بار دیگر مجبور شویم به نقطه صفر بازگردیم.

ما می‌خواهیم از بروز چنین وضعی جلوگیری کنیم. بانک مرکزی آمریکا در این زمینه تخصص ندارد بلکه ما به کارشناسان حوزه درمان تکیه می‌کنیم و تصمیم گیری در این زمینه برعهده دیگر بخش‌های دولت است.
وی در ادامه افزود: پیش بینی بنده این است که فصل دوم سال مالی کشورمان بسیار ضعیف باشد و علت آن نیز تعطیل بودن کسب و کارهاست. الان کارگران و کارمندان یا از خانه کار می‌کنند یا از کار معلق شده اند یا اینکه کسب و کار‌های آن‌ها برای مقطع کنونی تعطیل شده است. پس می‌توان انتظار داشت که اوضاع اقتصادی کشور در این ایام بسیار ضعیف باشد و شاهد افزایش قابل توجه درخواست‌ها برای بیمه بیکاری باشیم و بیکاری در این مدت بسیار افزایش یابد.
وی در ادامه افزود: صادقانه باید عرض کنم که اصلی‌ترین نگرانی ما در حال حاضر این است که تورم بسیار بالایی در آینده در انتظار کشور باشد.
تاکید روسای جمهور امریکا ، روسیه و پادشاه عربستان بر همکاری نفتی
به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، روسای جمهور آمریکا, روسیه و پادشاه عربستان در گفتگویی تلفنی بر اهمیت همکاری میان کشورهای تولید کننده نفت تاکید کردند.
پس از برگزاری نشست اعضای اوپک پلاس، پادشاه عربستان و روسای جمهور آمریکا و روسیه در تماسی تلفنی، بر اهمیت همکاری های بین کشورهای تولید کننده نفت تاکید کردند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از قاهره ، سلمان بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه عربستان ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در این تماس تلفنی بر اهمیت همکاری کشورهای تولید کننده نفت برای حفظ ثبات بازارهای انرژی و حمایت از رشد اقتصاد جهانی تاکید کردند.
کشورهای عضو اوپک و اعضای اوپک پلاس به رهبری روسیه در نشست روز پنج شنبه خود با کاهش تولید نفت موافقت و اعلام کردند انتظار دارند آمریکا و دیگر تولید کنندگان نفتی نیز به تلاش های آنها برای افزایش قیمت ها که به دلیل شیوع ویروس کرونا کاهش پیدا کرده است ، بپیوندند.
درخواست اوپک پلاس از تولیدکنندگان
به گزارش خبرگزاری رویترز, اوپک پلاس از همه تولید کنندگان بزرگ نفت خواست به تلاش ها برای تثبیت بازار نفت کمک کنند.
توافق نهایی اوپک پلاس به مشارکت مکزیک بستگی دارد
سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) و شرکایش روز پنجشنبه یک طرح کاهش تولید بیش از ۲۰ درصدی ارائه و اعلام کردند انتظار دارند که دیگر کشور‌ها از جمله آمریکا نیز به نوبه خود در برابر سقوط بهای نفت ناشی از بحران کرونا در جهان، تولید خود را کاهش دهند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، منابع آگاه اعلام کردند این گروه موسوم به «اوپک پلاس» هنوز نتوانسته است به توافقی نهایی در این خصوص دست یابد.
به گفته این منابع، پس از مخالفت مکزیک با کاهش سطح تولید خود، حالا این توافق به این کشور آمریکای مرکزی بستگی دارد.
این گفتگو‌ها قرار است روز جمعه از طریق ویدیو کنفرانس از سر گرفته شود این در حالی است که وزیران انرژی کشور‌های عضو گروه بیست نیز نشستی جدید برگزار خواهند کرد.

نظر شما