شناسهٔ خبر: 39295824 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

جهاد روحانیون در سنگر سلامت/ ۳۹۰۰ بسته بهداشتی توزیع شد

رشت- مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به تغییر فعالیت روحانیون با شیوع ویروس کرونا اینبار در سنگر سلامت، گفت: ۳۹۰۰ بسته اقلام بهداشتی از سوی روحانیون توزیع شده است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام سعید مهدوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدامات این سازمان در شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان تلاش کرده از همان آغازین روزهای شیوع ویروس کرونا در کنار سایر دستگاه‌ها در راستای مقابله با این ویروس حضوری مؤثر داشته باشد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های تبلیغات اسلامی در سه حوزه و با حضور ۲۳۶ نفر از روحانیون مستقر در روستاها و شهرها در زمینه با ویروس کرونا انجام شده است، افزود: تعدادی از روحانیون در کنار کادر درمان و پرستاران، سپاه و بسیج در حوزه‌های مختلف خدمات رسانی کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های روحانیون را طی دو ماه گذشته را انجام تکلیف شرعی غسل متوفیان ناشی از کرونا عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه بخشی از غسال ها تمایلی به انجام این امر نداشتند و نگرانی خانواده متوفیان، طلبه‌های با حضور جهادی انجام این امور را برعهده گرفتند.

وی ادامه داد: بعد از استفتاء مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت حداقل واجب غسل و کفن و تدفین برای اموات مسلمین اداره کل تبلیغات در مرحله اول پیگیر تشکیل کارگروه شرعی در گیلان شد.

حجت الاسلام مهدوی افزود: در همین راستا بعد از انجام جلسات مختلف ۱۱۰ نفر از روحانیون به صورت زمانبندی شده در بیمارستان‌های دولتی و بعضاً خصوص برای تیمم بدل از غسل و سایر امور شرعی حضور یافتند.

وی با تأکید بر اینکه حضور روحانیون و طلاب در مراکز درمانی و در کنار پرستاران و پزشکان سبب تقویت روحیه این قشر زحمت کش در این ایام شد، تصریح کرد: روحانیون و طلاب گیلانی در این مدت در کنار هیئت‌ها و فعالان مسجدی، بسیج در گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر شهری و مناطق روستایی نیز به صورت جدی و مخلصانه فعال بوده و همچنان نیز به این اقدام جهادی خود ادامه می‌دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه با شیوع ویروس کرونا نحوه جدیدی از تبلیغ توسط روحانیون و طلاب تجربه و اجرا شد، افزود: اقدامات جهادی این عزیزان نباید به سبب انجام یک حرکت خودسرانه از سوی یک فرد که خوراک تبلیغات برای معاندین و رسانه‌های بیگانه فراهم کرد سنجیده شود.

وی در ادامه برخی دیگر از روحانیون و طلاب در این مدت اشاره و اظهار کرد: توزیع ۳۹۰۰ بسته اقلام بهداشتی اعم از ماسک، مواد ضدعفونی کننده و ۴۵۰۰ بسته معیشتی در بین نیازمندان و مردم حاشیه شهر توزیع شده است.

نظر شما