شناسهٔ خبر: 39295673 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دفن جانباختگان کرونایی در زنجان به صورت شرعی انجام می‌شود

زنجان - ایرنا - مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: دفن جانباختگان کرونایی در شهر زنجان با رعایت مسائل شرعی انجام می‌شود که این مهم طی روزهای آینده در شهرستانها نیز لحاظ خواهد شد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام محرمعلی شیرمحمدی شامگاه پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به نحوه دفن جانباختگان کرونایی افزود: در زمان حاضر با هماهنگی  انجام گرفته با حوزه علمیه استان، غسل و مسائل شرعی مربوط به جانباختگان کرونا در شهر زنجان رعایت می شود که این مهم تاکنون  در شهرستان ها به مرحله کامل نرسیده است.

وی اضافه کرد: طی تفاهم نامه های منعقده با نهاد نمایندگی  سپاه انصارالمهدی (عج) استان و حوزه علمیه، بحث رعایت شرعی دفن متوفیان  کرونا در سایر شهرستان ها با هماهنگی شهرداری ها و تامین زیرساخت های لازم  انجام خواهد گرفت.

این مسؤول ادامه داد: دفن جانباختگان این نوع بیماری با حضور طلاب جوان و در راه رضای خدا به ویژه در شهرستان ها بصورت تیمم انجام می گیرد که با هماهنگی های بین بخشی از این پس بصورت شرعی رخ خواهد داد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از تاثیرات بیماری کرونا و پس از آن،  ساماندهی نیروهای جهادی است، اظهار داشت: طبق هماهنگی با ستاد مقابله با کرونای  استان ساماندهی افراد مشارکت کننده در بحث بیماری کرونا اعم از  ضد عفونی سطح شهر و حاشیه از هفته آینده آغاز و نحوه حضور و حمایت نیز مشخص خواهد شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: هم اکنون بسیاری از نیروهای جهادی در بخش مبارزه با کرونا فعالیت می کنند، اما ساماندهی نشده اند که در این میان امکان آسیب پذیری آنان وجود دارد و به همین منظور برنامه ساماندهی مورد توجه قرار گرفته است.

وی بهره گیری از ظرفیت های خیرین در مبارزه با کرونا را از دیگر اقدامات اثر بخش عنوان کرد و گفت: بر این اساس می توان از توانمندی خیرین برای رسیدگی به نیازهای اقتصادی خانواده های آسیب دیده از کرونا، هدایت نذورات به این سمت و همچنین مشارکت در تامین نیازمندیهای بیمارستانها به لحاظ تجهیزات استفاده کرد.

حجت الاسلام شیرمحمدی افزود: با توجه به فرار رسیدن ماه مباره رمضان و محدودیت های اعمال شده در اجتماعات برنامه های مختلف معنوی توسط روحانیت در فضای مجازی تولید و در اختیار جامعه دانشگاهی، عموم مردم و بیماران کرونایی قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: بسیاری از خانواده های بیماران مبتلا به کرونا یکی از عزیزان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند و با توجه به آسیب پذیری آنان و بروز مسائل روحی و روانی تلاش می شود با تدوین برنامه هایی نسبت به تسکین آلام آنان اقدام شود.

 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: با کارهای انجام گرفته پخش نذورات در ۲ بیمارستان سطح شهر زنجان انجام شده که طبق هماهنگی ها از هفته آینده حرکت های بیشتر معنوی با هدف کاهش بار تراکم کاری در بین کادر درمان بیمارستانی انجام خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی با سپاه انصار المهدی (عج) استان و دیگر ارگان های متولی از ظرفیت های آنان در شرایط کنونی استفاده خواهد شد به ویژه از نیروهای  جهاد و مردمی برای خدمات رسانی بهینه برای بهبود یافتگان در قرنطینه ها و نقاهتگاه ها استفاده خواهد شد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته اعلام کرد: تاکنون ۶۶ هزارو ۲۲۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۱۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان ناشی از این ویروس در کشور به ۴۱۱۰ نفر رسیده است.

نظر شما